Hanipa Maidin Nak Perli PAS Akhirnya “TERLUDAH” Muka Sendiri


Ada seorang peguam PAS yang keluar parti, masih menggunakan status peguam PAS dengan menambah perkataan dulu (itu pun setelah banyak kali kena perli netizan). Lebai tak pasti apakah dia ini masih sayang kepada PAS atau tidak. Macam orang tersilap talak isteri 3, akan sentiasa ingat isteri walaupun memang tak akan bersama lagi. Fenomena itu dikatakan GILA TALAK. Tapi kalau berpolitik, langgar sumpah setia dalam perjuangan Islam, tersilap membuat keputusan keluar daripada perjuangan Islam dan tubuh parti baru semata-mata nak mendapat sedikit habuan kekuasaan dunia dipanggil GILA BA'IAH (termakan sumpah ba'iah).



Lebai ingat setelah baik daripada sakit dan ujian Allah akan insaf serta menjaga tutur kata dan bicara. Tapi Hanipa Maidin tidak. Malah bahasa pertuturannya lebih biadap. Islam yang selama ini menjadi perjuangan telah makin luntur dalam dirinya.

Semasa mengulas Himpunan Kleptokrasi dia cuba perli PAS dengan menulis pada facebooknya, "Mungkin tak dengar ucapan bersulam dengan ayat-ayat suci. Mungkin tak lihat tin-tin milo beredar atas nama infaq fil sabilillah."

Hanipa Maidin ni peguam. Peguam memang bercakap atas fakta, melainkan peguam yang hilang upaya berfikiran secara kritis dan ditambah dengan nafsu dendam akan bercakap berdasar emosi tanpa melihat dan meneliti.

 
Hanipa Maidin ini, sedar atau tidak apa yang ditulis pada status facebooknya adalah menghina PAKATAN HARAPAN itu sendiri. Sedarkah si Hanipa ini bahawa PAKATAN HARAPAN jaja tin (walaupun bukan tin milo) serata tempat walaupun tanpa ada yang menghulur?? Bukan sahaja dipadang, ditapak perhimpunan, malah diperkir pun mereka menadah minta belas insan??


Sedarkah si Hanipa ini, posting difacebooknya menghina presidennya sendiri si Mat Sabu?? Mat Sabu dalam ceramah petang itu berkata "...saya untuk mengumum dan memberitahu pengutip derma sedang bergerak sekarang ini..." 

"....lihat pentas kita, lihat alat siaraya ini, kita berbelanja ratusan ribu ringgit. Siapa yang akan membayar harga ini semua? Siapa? Tuan-tuan semualah..."

Rintisan minta belas ehsan, ditulis dalam blog-blog UMNO sebagai klepek duit perserta himpunan. Tak malu ke?

Hanipa Maidin sebenarnya ingin meludah kepada PAS tapi malangnya TERLUDAH PADA MUKA SENDIRI. Itu akibat menulis tanpa fakta dan ilmu. Lain kali lihat dulu baru tulis. Kan malu boleh.

Hanipa Maidin tak payah serang PAS, fokus kepada UMNO musuh sebenar. Kalau nak guna perkataan peguam PAS, ingat bahawa semenjak tertubuh PAS sehingga sekarang musuh PAS adalah UMNO bukan rakan pembangkang. Kalau tak faham perkara kecil sebegini baik buat status "Peguam PAS - dulu."



Lebai rasa Hanipa Maidin sepatut berusaha meningkat dirinya dengan kekuatan maklumat dan fakta. Sebagai peguam, kita harus ada jati diri. Lihat bagaimana Karpal Singh walaupun atas kerusi roda dia ada semagat dan jati diri yang tinggi. Dia sanggup berkata langkah mayatnya kalau nak buat Islam. Dia mempertahankan 'kekapirannya'. Tidak seperti pemimpin AMANAH (PAN) yang jual agama dan hilang jati diri Islam kerana apa, kerana tak dipilih sebagai pemimpin.

Ingat tu Hanipa Maidin, lebai minta ikut semangat dan jati diri Karpal Singh bukan ikut terlunjuk DAP sehingga membawa ideologi pemikiran DAP dalam AMANAH (PAN) seperti 'Malaysian Malaysian'. Tak percaya, dengarlah ucapan si Mujahid Rawa. Nanti kalau ada kesempatan lebai akan menulis.


Share this article :
 

+ comments + 6 comments

October 20, 2017 at 3:03 PM

Haha lebai lebai tak habih habih dgn hasad dengki.

Anonymous
October 21, 2017 at 11:29 AM

Pandap busuk hati smpi ke usus

Anonymous
October 21, 2017 at 10:14 PM

Itulah klu dah lari drpd perjuangan Islam akhlak pun semakin buruk.

Anonymous
October 21, 2017 at 10:15 PM

Itulah klu dah lari drpd perjuangan Islam akhlak pun semakin buruk.

Anonymous
October 27, 2017 at 1:17 AM

Semoga Pas terus Istiqomah dlm perjuangan...utk target 40 kerusi tu pun sedap je telinga mendengar 'mampu capai'...penuh hemah. Klu 'yakin menang' angkuh sungguh bunyinya.

Anonymous
November 17, 2017 at 11:48 PM

Asas penubuhan pan samar....perjuangan tiada hala tuju yg jelas. Tukang angguk dap je

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger