Rafizi Kawan Anwar Yang Jumpa Saiful?


Saiful Bukhari Azlan mendakwa didatangi seorang kenalan rapat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang meminta bantuannya bagi pihak keluarga bekas ketua pembangkang itu.


Saiful mendakwa, keluarga Anwar minta beliau memohon pengampunan diraja bagi Anwar tanpa menukar pengakuan beliau diliwat oleh bekas majikannya itu.

Saiful, 31 dalam tulisan di Facebooknya mendakwa individu itu turut memohon supaya beliau memaafkan Anwar yang kini mungkin sudah insaf atas perbuatannya.

Katanya lagi, Yang di-Pertuan Agong boleh berikan pengampunan kepada Anwar berdasarkan peruntukan dalam Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan.

“Dan jika saya yang mohon pengampunan ini bagi pihak Anwar, bunyinya aneh, tapi impak dan meritnya ada, kerana saya selaku pengadu dalam kes tersebut, ada locus standi.

“Kata beliau (teman Anwar), dalam perundangan Islam, mangsa atau waris boleh memaafkan dan mengampunkan pesalah yang telah dijatuhi hukuman, agar hukuman diringan atau dibebaskan,” kata Saiful.

Dalam tulisan itu, Saiful turut berkata beliau masih belum membuat apa-apa keputusan.

“Apa pun di sudut hati saya terdetik juga, sama ada niat beliau benar-benar ikhlas atau sekadar demi melayakkan Anwar bertanding pada PRU nanti,” kata Saiful.

Saiful dalam facebooknya berkata "maaf xdpt sebut nama di sini".

Sebelum ini Nurul Nuha menafikan dan kemudian diikuti dengan Nurul Izzah. Tapi kedua-dua bukan kenalan Anwar.

Saya dimaklumkan daripada kenalan rapat PKR bahawa individu yang dimaksudkan ialah Rafizi Ramli kerana dialah pakar langkah Kajang yang menjadi 'mastermind' untuk menjadikan Anwar MB Besar Selangor untuk mengambil 'kekebalan' hukuman yang bakal dikenakan kepada Anwar selain menguasai 'harta' di Selangor yang dipegang kemas oleh TS Khalid Ibrahim.

Walau bagaimanapun sumber PKR ini tidak dapat memberikan bukti kukuh untuk menyokong pertemuan tersebut.



Haji Hassan Omar @ Lebai Hassan
http://hajihassanomar.blogspot.com
Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
January 29, 2017 at 6:42 PM

Pujuk rayu pulak dah...yg tersiratnya membenarkan kes liwat tu...

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger