DAP ingat dia sahaja lawan kleptokrasi. Apakah melawan kleptokrasi tak ikut cara DAP dikatakan tak melawan kleptokrasi?



Saya terbaca satu artikel daripada Melayu Boneka DAP dalam Malaysiakini yang kononnya mengutuk PAS yang tidak serius melawan "kleptokrasi" isilah baru dipopulari oleh Tun Mahathir Mohamad.

DAP daripada Lim Kit Siang, anaknya, pimpinan DAP sehingga Melayu boneka yang ada dalam DAP mewawarkan kononnya PAS menolak agenda selamatkan Malaysia daripada  kleptokrasi.

Mereka cuba membina persepsi kononnya kalau tak bersama dengan DAP dan Pakatan Harapan maka orang atau parti itu tidak melawan kleptokrasi. Malah lebih teruk lagi mereka anggap orang atau parti itu bersama dengan kleptokrasi.

Hujah Al Quran diberikan. Jangan main-main DAP sekarang dah pandai rujuk Al Quran semenjak berkawan dengan PAN. Petikan hujah DAP di bawah.
Berulang kali kami diingatkan bahawa Allah berfirman (bermaksud): "Janganlah kamu cenderung kepada orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka." (Hud: 113)
Malah sering diulang-ulang - baik ketika tamrin mahupun kuliah - kata-kata Sufyan at-Tsauri bahawa, tukang jahit baju pemimpin yang zalim itu sendiri termasuk dalam kelompok zalim.
Apakah melawan "kleptokrasi" mesti ikut cara DAP. Kalau tak ikut cara DAP maka dianggap tak melawan "kleptokrasi"??

Rakyat dan pembaca disonggok dengan persepsi ini. Tidak bermaksud lain, melainkan nak perkenakan PAS dan nak hentam ulama kononnya bersetongkol dengan "kleptokrasi".

Kenapa "kleptokrasi" bukan "Korupsi" dan "Nepotisme"

Kleptokrasi bermakna pemerintah yang mencuri harta rakyat. Pembaca sedar atau tidak istilah ini dipopularkan oleh Tun Mahathir.

Bersih 3

Kenapa Tun Mahathir tidak menggunakan istilah Korupsi dan Nepotisme? Tun Mahathir ini orang licik. Ramai pimpinan diperbodohkan oleh dia. Jangan lawan dia. Dia akan lanyak sampai mati.


Dia tak guna  Korupsi dan Nepotisme kerana dialah BAPAK KORUPSI DAN NEPOTISME.

Politik untuk menguasai PAKATAN HARAPAN adalah antara DAP dan Mahathir. Siapa guna siapa dan siapa makan siapa? Kita akan lihat pertarungan antara Lim Kit Siang dan Mahathir. Masing-masing cari keutungan. Kalau tak ikut mereka kita akan di label ikut Najib. Itu sifir mudah untuk bina persepsi buruk.

Tapi Islam mengajar kita politik. Kita bukan nak jatuhkan Najib tetapi kita nak jatuhkan UMNO @ BN membina Islam di atasdnya. Bukan membina 'skularime'.

PAS dah 60 tahun lebih berlawan dengan UMNO. Kalau PAS bertanding 70 kerusi pun semuanya berlawan dengan BN @ UMNO melainkan ada pembangkang lain nak jadi TONGKAT UMNO.


Jangan mudah diperdaya serangan fitnah, permainan persepsi dan 'istilah-istilah'. Islam mengajar kita berfikir matang dan mendekati Al Quran, menghayati dan memahaminya agar kita bukan sahaja selamat di dunia tetapi dijamin di akhirat.



Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
February 1, 2017 at 3:42 PM

Cara Dap lawan UmnoBn selama ini pun masih gagal. Tak perlu ikut telunjuk siapa2 dlm berpolitik. Islam ada caranya.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger