DAP Tak Serang Surat Sokongan RUU 355, Kerana PAN dah jadi BARUA untuk tugas ini



PAS dalam usaha memperkasakan Mahkamah Syariah melalui usul persedirian RUU 355 telah menjalankan pelbagai aktiviti untuk memberikan penerangan bahawa kepentingan RUU 355 kepada umat Islam dan perkara ini tiada kaiatan dengan bukan Islam.

Selain mengadakan diolog atau perjumpaan termasuk berjumpa dengan Persatuan Hokkien Malaysia, PAS juga melalui parlimen yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat semasa PRU-13 lalu telah menghantar surat meminta sokongan MP DAP bagi mengundi untuk menyokong di parlimen nanti.

DAP dalam politiknya mereka tidak menyerang kehadiran wakil PAS untuk menyerah surat berkenaan. Malah dalam posting pimpinan DAP tidak ada kenyataan yang menyerang surat berkenaan.

Sangat malang apabila puak-puak PAN telah menjadi barua DAP untuk menjalankan tugas menyerang usaha baik ini. Mereka mencari setiap kesalahan atau kesilapan untuk dijadikan hujah untuk menyerang usaha baik tersebut.

Pelik orang Islam, bercakap Islam, kononnya sahabat baik dengan Ustaz Ahmad Awang Mohamad Radzi Ismail telah menjadi baru DAP untuk mengutuk usaha ini.

Sepatatutnya jika ada usaha baik untuk Islam kia sama-sama bantu. Jika ada kekurangan kita tolong bantu dan betulkan bukan menjadi macam musuh yang mana orang kafir memang sifatnya tidak mahu Islam berdaulat di negara kita. Takkan kita boleh dalam hal ini.

Saya pun rasa pelik semenjak ber'jinak' dengan DAP, puak-puak PAN termasuk puak IKRAM yang jadi tonggak dalam PAN pun hilang keIslaman mereka.



Share this article :
 

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger