Kalau RM2 Akan Ramai Sertai, Kenapa Tak Beri Free Sahaja?



Tanpa meletakkan sasaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yakin Parti Pribumi Bumiputera Malaysia, PPBM dapat mendaftar ramai ahli apabila kempen pendaftaran mula digerakkan di seluruh negeri dan kawasan Parlimen. Presiden penaja PPBM, memberitahu mereka yang berminat boleh mendaftar dengan menggunakan borang disediakan atau secara 'on-line'.

Katanya lagi dengan bayaran RM2 ramai orang akan menyertainya.

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ditubuhkan oleh golongan kecewa, sama seperti parti PAN dan hanya parti serpihan daripada UMNO kerana kegagalan mendesak Najib turun daripada PM.

Asas penubuhan parti PPBM ini tidak boleh dijadikan sandaran oleh rakyat untuk pembelaan nasib mereka kerana PPBM lebih bersifat peribadi dan hanya menguntungkan atau memenuhi hasrat segelintir ahlinya sahaja.

PPBM dianggotai pemimpin kecewa itu dijangka bersifat sementara dan akan berdepan masalah diantaranya mereka akan ditekan dengan pelbagai skandal.Lihat sahaja TSMY yang telah teraib dengan skandal perempuan Cina.

Saya melihat hala tuju dan objektif parti PPBM ini masih bercelaru, ini akan menjadikan gerak kerja pakatan pembangkang semakin kabur. Memecah undi di kawasan Melayu yang kini didominasi oleh PAS. Jika wujud pecahan PPBM, PAS dan PAN sudah pasti akan memberikan kelebihan kepada UMNO/BN.

Satu yang saya nampak paling jelas kewujudan PPBM ini bukan melemahkan UMNO tetapi akan membunuh PARTI PAN. PAN akan tersempit dengan PKR, PAS dan PPBM sebagai parti pembangkang,

Kalau yuran PPBM free lagi cepat parti PAN akan mampus (bahasa kasar untuk dewasa sahaja).


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
September 11, 2016 at 2:05 PM

Kewujudan PPBM akan melemahkan UMNO & PAS @ PIGS.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger