Adakah PKR “Jual” Partinya Kepada parti BERSATU?


Lebai telah menulis beberapa artikel tentang kelicikan Tun Mahathir dalam menyusun strategi untuk menjatuhkan Najib Razak. Dengan pengalamannya yang agak lama bersama UMNO dan bekas-bekas pimpinan UMNO yang keluar parti menyertai pembangkang seperti Semangat 46, PKR dan serpihan lain, sudah pasti dia tahu seluk beluk untuk menguasai mereka ini.

Atas itu Tun Mahathir berjaya menjnakkan mereka dan menrintis jalan menundukkan DAP yang dulunya musuh tradisi 22 tahun semasa dia menjadi PM. Bukan itu sahaja dia sekarang cuba mengambil alih PKR secara tidak langsung tanpa disedari.


Bermula dengan memberi salam dan pertemuan dengan Anwar Ibrahim di Mahkamah. Lebai hairan semasa semasa mendengar ucapan kutipan Dana parti PAN di Terengganu semalam,  Nurul Izzah berkata demi untuk rakyat Anwar lupa kisah silam.



Kemudian menziarah Wan Azizah bersama isterinya bercerita pasal pemberian cincin dan kisah-kisah lama. Mereka bertukar hadiah, Siti Hasmah beri buku, Wan Azizah memberi permakanan tambahan. (Sehingga hari ini Mahathir belum mendedahkan isi kadungan surat Wan Azizah kepada beliau semasa pertuduhan liwat dulu).



Bila Mahathir dapat Anwar dan Wan Azizah, cukup mudah Mahathir menguasai Azmin Ali kerana Azmin anak angkatnya. Sentimen hubungan ayah dan anak angkat akan bertaut semula.



DAP telah mengeluarkan kenyataan tidak akan menjemput Bersatu pada AGMnya. Tapi Mahathir menggunakan hubungannya dengan PKR terus hadir dalam majlis AGM DAP secara mengejut. Tindakan politik ini sangat bijak dan licik sehingga DAP mengalami dilema sehingga ada beberapa perwakilan DAP letak jawatan.

Tun Mahathir tidak mengalami masalah besar dengan parti PAN kerana parti PAN ini adalah parti pak turut DAP. Jika Mahathir boleh menguasai DAP, sangat mudah menjinakkan parti PAN. 



Mahathir menghantar Muhyiddin untuk menguasai PAS, kemudian di hantarnya anaknya membantu Si Mukhriz tetapi malangnya Mahathir gagal dengan PAS. Dulu ada ura-ura Naib Presiden Bersatu nak ditawarkan kepada Mahfuz tetapi demi menjaga hubungan dengan PAS akhirnya jawatan itu diisi dengan individu lain.

Setelah gagal dengan PAS, Mahathir mengistiharkan Bersatu bersama PAKATAN HARAPAN. Dia mula projek untuk 'hijack' PAKATAN HARAPAN.

Yang pertama menguasai PKR.
Di Kelantan misalnya BERSATU telah giat ditubuhkan dan ramai pekerja BERSATU adalah daripada PKR dan parti PAN.

PKR menjadi makin lemah di Kelantan.
Begitu PKR di Terengganu dan Pahang ramai pimpinan mereka menjadi penaja Bersatu dan tidak Hairan banyak pejabat dulunya PKR sekarang dan jadi pejabat BERSATU.

Ada juga pejabat PAS menjadi pejabat PAN tetapi itu kes ROMPAK dan bawa lari tapi yang kes PKR ini kes 'Jual'  atau 'hijack' ke??

Itulah Mahathir
Yang akan membunuh PAKATAN HARAPAN
seperti doa Ustaz Fadzil Noor



Share this article :
 

+ comments + 4 comments

Anonymous
April 15, 2017 at 9:05 PM

Jgn risau....tun tiada pengaruh.....baling kaca pun tak pecah....

Anonymous
April 15, 2017 at 9:07 PM

Dont wori be hepi.....pas akan menguasai malaysia dan dunia....hehehe

Anonymous
April 16, 2017 at 9:49 AM

Jentera kerja politik pas paling kuat didunia.....mungkin negara china kominis mau belajar dgn pas bila pas menang pru nanti......pas torbaeeekkkk....

Anonymous
May 4, 2017 at 7:19 AM

awat haji ni nak salahkan pkr amanavh bersatu dap...dulu boleh kawan peluk semua.skrg nk lesing lutut siku semua..bukan main samseng PAS sekarang..dimana kebijaksanaan politik?

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger