Hanipa Maidin Ni Kalau Harta Kerajaan, Boleh Di Kategorikan Sebagai “Harta Lupus Tanggal Lerai”



Selepas subuh tadi dapat masej daripada kenalan wartawan. Masej berbunyi "haji, tolong ulas kenyataan hanipa". Lebai malas nak ulas pasal Hanipa Maidin berkenaan PARTI SUCI. Hanipa dengan Khalid Samad sama aje perangai suka melabel, tapi bila bercakap dia akan kata PAS dan ahli-ahli PAS suka label orang lain.

Lebai ada video macam mana Khalid Samad, Hanipa Maidin dan geng AMANAH (PAN/IKRAM) sekarang menyalahkan Pro Ulama dengan label-label yang wujud dalam PAS seperti PERASIT, JEBON, PASMA, SEKULAR dan lain-lain. Tapi bila lebai kaji dan meneliti menggunakan akal logik lebai dapati label-melebel dalam PAS adalah ciptaan geng yang cuba nak kuasai PAS.

Mereka ini adalah kumpulan yang cuba meminda Undang-undang Tubuh PAS (Perlembagaan) dengan mahu meletakkan Majlis Syura Ulamak sekadar menjadi penasihat yang tidak wajib dipatuhi, khususnya dalam perkara hukum yang thabit bercanggah dengan kemahuan akal fikiran manusia. Sebab apa?? Sebab mereka menganggap dirinya sangat bijak dalam berpolitik.

Mereka ini juga gagal mempengaruhi Muktamar PAS dan mengubah kepimpinan mengikut kemahuannya, lalu bertindak keluar daripada PAS dengan dukungan dan sokongan dalang-dalang di belakang meraka. 





Mereka sebar kononnya geng ulama menang kerana cai. Mereka tutup cai mereka... Orang PAS semua tahu, memang ada pengguna intenet bodoh tertipu. Mereka yang terima bodoh berita internet memang tak faham isu cai ini.

Mereka juga sembunyi bangaimana Mereka tubuh cawangan dan kawasan-kawasan di negeri Johor, Melaka, Negeri Sembilan untuk menambahkan perwakilan. Malah Husam Musa dan beberapa orang lagi menambur duit semasa perasmian mesyuarat agong kawasan, sama perangai macam UMNO. Siapa nak debat isu ini?? Nanti lebai akan namakan kawasan-kawasan yang dapat duit berkenaan. Termasuk kawasan yang tersiar dalam berita 17 orang AJK letak jawatan!! (Itu klu pertama...)


Teringat tulisan sabahat pena, Nordin bin Ali.
Sebagai pengguna internet dan mencebur diri dalam alam maya kita tahu sebenarnya ulama dulunya buta IT, malah laman-laman ulama PAS Pusat, atau negeri atau kawasan semuanya bersawan. Kalau ada pun sekadar upload khutbah terkini sahaja. Jadi ulama bukanlah mereka yang menyerang di internet.
Ulama telah diserang secara terancang oleh mereka yang ingin menguasai PAS untuk membuat perancangan semi kepentingan kumpulan mereka. Mereka ini merasai ulama adalah penghalang kerana wujud "SYARIE atau TAK SYARIE' dalam sebarang program yang akan dibuat. Oleh itu mereka mengambil jalan menyerang ulama.
Kalau kita study PAS dulu-dulu, kertas kerja akan lulus sekiranya Ustaz Harun, ABC, Cik Gu PA, Wan Mutalib atau TGHH setuju, sehingga wujud lebel geng Terengganu. Sebab itu mereka yang merancang untuk menguasai AJK PAS Pusat cuba mengurang pengaruh PAS Terengganu.
Kita juga masih ingat bangaimana Ustaz Nakhie membaling kertas kerja dalam mesyuarat AJK PAS Pusat kerena kertas kerja mendapat tentanga ramai pimpinan PAS Terengganu.
Mereka rasa sukar untuk membuat sesuatu perkara dalam PAS kerana ulama sangat teliti dalam semua program PAS. Seperti baru-baru ini, Khalid Samad rasmi program dengan wanita seksi. Kan kalau ada ulama dalam PAS, Khalid jadi tak bebas nak BERDAWAH??
Serangan UG sebagai contoh, walaupun dinafikan oleh Presiden sendiri tetapi dengan menggunakan media sosial mereka membuat seolah-olah perkara ini BENAR. Serangan secara terancang kononnya nak masuk UMNO akhirnya membunuh kumpulan penyokong ulama sedangkan itu hanya sekadar perbezaan pendekatan dalam PAS. Kenapa kita zalim hanya berbeza pendapat kita bunuh ulama dengan FITNAH sedangkan kita tahu DAGING ULAMA BERACUN. (cuba faham maksud ini)
Khalid Samad, Hanipa Maidin dan lain-lain geng  selalu bercakap kita kena rai perbezaan tapi dalam masa yang sama yang berbeza pandangan diserang, dituduh kononya nak masuk UMNO dll sehingga semua rakyat marhen mendapat maklumat yang tak benar dan mereka yang berbeza pandangan menjadi mangsa dalam politik PAS sendiri.
Contoh terbaik dengan Hassan Ali kononnya Hassan Ali nak masuk UMNO. Setelah Hassan Ali dipecat adakah Hassan Ali masuk UMNO?. Saya pun tak setuju dengan pandangan Hassan Ali dalam konsep gabungan tapi Islam mengajar saya bukan membuat fitnah kepada Hassan Ali seperti yang dilakukan oleh Khalid Samad, Hanipa Maidin dll.
Sama juga kita serang presiden PAS kononnya dia giler kuasa nak bergabung dengan UMNO kerana nak jawatan. Heeii tahu tak kamu 33 tahun Presdien PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi itu menjadi MP. Tak payah semak kekayaan lain, rumah dia lebih buruk daripada rumah Khalid Samad atau Hanipa Maidin and the geng yang baru jadi MP. Dia tak ada duit ke Khalid? Hanipa??

Sekarang sudah jelas Khalid Samad, Hanipa Maidin dan kumpulan yang nak menguasai PAS  yang melabel mereka yang tak sependapat dengan dia dengan nama baru "GENG JUHALA" apakah ini bertepatan dengan kata-katanya dalam ucapan di Farum semasa berhujah dengan Dr Zuhdi?

Lebai balas masej "hang kan wartawan, hang patut balum!"

Pasal Hanipa Maidin ni, kesian...
dia ni sebenarnya HARTA LUPUS TANGGAL LERAI.
Selepas ini banyak lagi nilai-nilai Islam akan lerai pada dirinya dek kerana nafsu melebihi akal.
Mulut celuparnya bukan hari ini semasa dalam Pemuda PAS lagi...
Ada video macam mana dia maki Pemuda PAS yang berucap tak sependapat dengannya pada muktamar pemuda.. (nanti kalau lebai ada masa free lebai keluarkan video berkenaan)

Penguam PAS??
Penguam PELAHAK DUIT
Sesama dalam PAS lagi dia ni pelahak.
Lebai dapat cerita bagaimana si HANIPA mulut celupar ini PELAHAK duit Ahmad Lutfi Othman yang diketagorikan mangsa UMNO. Harakah dan Lutfi kena saman. Hanipa pelahak mulut celupar ini jadi peguam bela. Dia dah ambil duit dengan Harakah dia pelahak pula duit Ahmad Lutfi ribuan ringgit juga. Kesian Lutfi....

Hai geng AMANAH (PAN/IKRAM) daripada engkau orang bantu Lutfi baik engkau orang bagi terus duit kepada Hanipa Maidin.


Berkenaan parti suci.
Sebenarnya AMANAH (PAN/IKRAM)lah parti suci.
Malas nak ulas baca sendiri petikan ceramah Salahudin Ayub di Terengganu beberapa hari lalu.


Share this article :
 

+ comments + 15 comments

Anonymous
December 3, 2017 at 11:10 AM

Kurang benar isi daripada bebelan tanpa fokus tajuk.

Bab melabel, ujud sejak azali dalam PAS, virus dah menular...
Nak bunuh kuman, kena cari punca asal..

AMANAH atau PAN?

Pan-Malaysian Islamic Party (sebelum 1959) - kena hadam asal usul dan cermin dulu mana satu parti sah mewakili "kuali"

December 3, 2017 at 11:14 AM

Anonymous Anda kena baca artikel ini dulu baru komen

http://hajihassanomar.blogspot.my/2017/06/pan-ni-untuk-pas-ke-untuk-parti-amanah.html

Anonymous
December 3, 2017 at 12:07 PM

Tuan kena faham dulu sebelum dan selepas 1959.

Asal usul

Nak rujuk artikel, biar yang ditulis pihak ketiga.

December 3, 2017 at 12:11 PM

Orang bicang tahun 158 dia ni nak ajak bincang 1959.
Agaknya tahu tak mana satu dulu 58 atau 59??
Patutnya orang kata PAN keras rupanya keluli

Anonymous
December 3, 2017 at 2:19 PM

Sebelum dan selepas 1959..

Tidak termasuk ke 1958?

Asal dulu PAN sekarang PAS..lupa kot?

Anonymous
December 3, 2017 at 2:21 PM

Mana link pihak ketiga?

Anonymous
December 3, 2017 at 2:25 PM

Musang liberal berbulu ayam yang berlagak pandai telah keluar dari parti Islam setelah mereka gagal memusnahkan parti Islam dari dalan. Akhirnya mereka menjadi khadam parti kafir harbi ultra kiasu yang menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Ini bererti sifu roket telah berjaya menjadikan khadam Melayu lidah biawak sebagai lembu dicucuk hidung.

Anonymous
December 3, 2017 at 2:29 PM

Parti kuali adalah badut dan pelawak politik ternakan LGE yang digunakan untuk memecah-belahkan kaum Melayu. 'Superman' roket telah membuat pengakuan terbuka parti ultra kiasu guna macai Melayu skru kaum Melayu.

Anonymous
December 3, 2017 at 2:40 PM

Dasar parti kuali liberal yang menjadi khadam parti kafir harbi. Ajaran DA-Pig dipatuhi, Ajaran Islam ditentang. Ostad kuali pula adalah seperti musang berbulu ayam.

Anonymous
December 3, 2017 at 4:02 PM

kalau kategori ubat..
Haji Hadi tu dah kira ubat tamat tempoh.bahaya pd kesihatan.PAS blh la di anggap mcm kereta buruk tunggu di kitar semula..kesimpulannya,PAS dan presidennnya cuma sampah dlm politik malaysia.

December 3, 2017 at 5:19 PM

Anonymous
December 3, 2017 at 4:02 PM

Itu bukan hujah
Ini emosi bodoh tanpa akal berhujah

Anonymous
December 3, 2017 at 5:36 PM

LGE itu dah kira ubat sinseh tamat tempoh bahaya pada orang ramai. DA-Pig bolehlah dianggap lori angkut babi zaman komunis Malaya macam lori buruk yang perlu dilupuskann kerana merbahaya kpd pengguna jalan raya . DA-Pig dan diktatornya adalah sampah masyarakat kerana menyebarkan kebencian terhadap agama Islam dan umat Islam.

Anonymous
December 3, 2017 at 5:43 PM

Macai pakatan haprak pimpinan sifu kafir harbi memang emosi bodoh tanpa akal kerana makan dedak cap roket. Sebab itulah mereka mengutamakan sifu anti-Islam dan membelakangkan Islam.

Anonymous
December 3, 2017 at 7:08 PM

yg ni lembu parti sesat pimpinan hadi awang tak nak kata hujah bodoh mcm presiden ke?
kah kah kah

Anonymous
December 3, 2017 at 8:10 PM

Lembu kepala bapak kamu macai dedak 7:08 pm ternakan kepala bapak parti ultra kiasu roket.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger