Najib & Muhyiddin Spesis Sama Daripada Usus UMNO



Tan Sri Muhyiddin Yassin mendakwa Datuk Seri Najib Razak bertindak keterlaluan apabila bercakap mengenai pertumpahan darah. Menurut presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu jika isu sama dimainkan oleh orang lain, sudah tentu mereka akan dikenakan tindakan mengikut Akta Hasutan.

"Tuan-tuan fikir... kalau Hindraf kata orang Hindu (kena) bangun shed blood (tumpahkan darah), MCA kata shed blood, DAP kata shed blood, (tapi) semua tak cakap.

"Yang cakap ini, ketua negara (Najib)," katanya dipercayai merujuk kepada hantaran terkini perdana menteri di blognya.

Dalam kemas kini itu Najib memberi pandangan menjelang Perhimpunan Agung Umno ke-71 yang akan bermula secara rasmi dengan persidangan sayap parti pada malam esok.

Kata presiden Umno itu kesemua kejayaan negara ini tercipta hasil perjuangan Umno  atau lebih tepat lagi hasil kesanggupan, hasil titisan darah dan keringat, hasil kesetiaan dan wala' tidak berbelah bahagi kesemua anggotanya.

"Kerana Umno adalah parti yang bertunjangkan kepentingan rakyat, memperjuangkan nasib rakyat. Umno adalah parti yang cintakan negaranya, yang sanggup berkorban hingga ke titisan darah terakhir demi Malaysia. Umno adalah parti rakyat, hak dan milik ahli-ahlinya, bukan parti milik mana-mana individu," kata Najib.

Lebai nak komen sedikit sahaja pasal Muhyiddin ini. Muhyiddin ini sebenar lebih kurang Tun Mahathir juga, bila keluar UMNO seolah-olah dia suci bersih dan hebat memperjuangkan nasib rakyat.


Muhyiddin dipetik berkata pada 5 Julai 2014 dalam akhbar Utusan Malaysia tidak menolak kemungkinan insiden rusuhan kaum 13 Mei 1969 berulang jika hubungan antara kaum tidak dipelihara.

Menurut Muhyiddin, ketegangan dan hubungan tidak baik antara kaum memungkinkan insiden itu berulang lagi.

"Sebab itu timbul pelbagai andaian apabila hubungan kaum sudah sampai ke tahap cetus ketegangan dan hubungan tidak baik. Ini boleh menyebabkan peristiwa tersebut dan saya tidak mahu sebut tarikh itu (13 Mei 1969)," kata Muhyiddin semasa menghadiri majlis berbuka di Johor 4 Julai 2014.

Sepanjang lebai ingat
tidak pernah ada pemimpin tertinggi negara sebelum ini yang secara terbuka memberi ancaman 13 Mei seperti Muhyiddin buat.

Beberapa insiden provokasi sebelum ini yang dilakukan kumpulan pendesak Melayu yang juga penyokong kuat kerajaan Umno-Barisan Nasional (BN) menjadi tumpuan, malah seakan-akan mendapat restu daripada pemerintah atas kenyataan Muhyiddin tersebut.

Hari ini apabila Muhyiddin, sama seperti tun Mahathir tidak lagi berada dalam UMNO seolah-olah dia sangat suci dan bersih. Dia akan menyalahkan orang lain sedangkan itulah PERANGAINYA SEMASA UMNO.

Kalau dah UMNO memang UMNO juga...
Hanya berlainan kulit dan warna aje.

Rakyat tiada pilihan lain melainkan dalam PRU-14 nanti pilih perjuangan Islam.

Itu jalan paling selamat.



Share this article :
 

+ comments + 2 comments

December 7, 2017 at 11:21 AM

Setuju sangat

Anonymous
December 9, 2017 at 11:37 AM

Pan mat sabu pun sama..dari usus Pas...

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger