Mampukah HARAPAN Menarik Ahli PAS Dengan Fitnah & Cerita Bohong?


Selepas PAS keluar daripada PAKATAN RAKYAT. Serang kepada ulama sangat besar, apatah lagi geng GHB menubuh parti AMANAH (PAN). Ramai pimpinan atasan setiap kawasan PAS menyertai parti PAN ini sehingga PAS "kering" penceramah untuk ceramah umum. Ustaz Nasharudin Daud sebelum ini sangat susah untuk keluar kawasan akhirnya terpaksa menjajah Malaysia kerana tak ramai penceramah dalam PAS.

Ahli PAS, keliru pasal UG kononnya PAS nak bergabung dengan UMNO. Kalau ahli keliru, penyokong PAS terdiri orang awam, yang kebanyak tak mendaftar ahli lagi keliru. Golongan profesional dan akedmik pun sama. Banyak pertanyaan tentang hubungan PAS dengan UMNO tidak dapat dijawab. Kalau dijawab pun tidak memuaskan hati mereka. Apatah lagi fitnah sebaran dimedia massa tidak mampu dijawab.

lebai sendiri pernah bersolat di sebuah markaz PAS, selepas solat Isya' ada beberapa ahli PAS (orang tua di situ) bertanya macam PAS nak bergabung dengan UMNO? Hebat fitnah UG UMNO-PAS dimainkan semenjak 2008 lagi kerana nak jatuhkan ulama nak naik kumpulan mereka, fitnah ini semata-mata untuk merebut jawatan AJK PAS Pusat tidak lebih daripada itu.

Persepsi UG UMNO-PAS dimainkan dengan mencari jalan cerita yang akhirnya membinasakan PAS. Merosakkan silaturrahim yang kian bertaut lama.Ukhwah tidak lagi menjadi sadaran utama dan PAS menjadi medan mengutuk ulama.

Semasa ahli PAS keliru, PAS diambang genting, tiba wujud Pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar. AMANAH (PAN) gah ingin menujukkan kekuatan dan ini masa PAS akan mendapat malu besar kerana menolak PAKATAN RAKYAT yang kini diberi nafas baru dengan HARAPAN.

Lebai masih ingat lagi ceramah HARAPAN  macam ceramah dan rapat umum Tun mahathir sekarang. Ramai orang datang berpusu-pusu sehingga ramai pendokong PAS merasai risau akan perkara ini.

Ceramah terakhir di Kuala Kangsar HARAPAN sangat gah. Rakyat berpusu-pusu hadir. Penganalisis politik, termasuk penulis Zul Solong meramalkan PAS akan hilang wang pertaruhan dan malu besar.




 
 
 
 

Lebai sendiri mengikut ceramah ini, tidak bohong ada rasa 'gementar' dan bimbang dengan dengan nasib dan masa hadapan gerakan Islam, PAS.


 



HARAPAN dengan truck besarnya... PAS yang diserang di segenap sudut. Ahli PAS ada yang keliru. Siapa tak risau dengan masa hadapan PAS.




Pengerusi Eksekutif ILHAM Centre, Muhamad Hisommudin Bakar pula dengan kajiannya kononnya PAS juga tak akan mendapat undi 30%.


Kajian Dr Mazlan Ali sebagai sandaran kononnya Amanah (Pan) boleh menang jika bertanding kerana ada sokongan ahli Amanah (Pan) yang masih ada dalam PAS.

Katanya kajian yang dibuat oleh Dr Mazlan Ali dari UTM sebelum ini mendapati, ramai penyokong Amanah kekal sebagai ahli PAS kerana tidak mahu menyusahkan diri mereka dengan meninggalkan parti itu. Ketika 35% ahli PAS sudah meninggalkan parti itu, 10% daripada ahli PAS yang ada adalah pro-Amanah atau digelar "harumanis" manakala 20% lagi adalah golongan yang keliru dengan hala tuju PAS. Kajian itu mendapati, sebahagian besar golongan ini akan mengundi PH khasnya Amanah dalam pilihan kecil berkenaan.


Pakar strategik PAS membuat keputusan PAS mesti bertanding di Sungai Besar dan Kuala Selangor walaupun ada usaha Azmin cuba mewujudkan kerjasama antara pembangkang dengan mencadangkan PKR bertanding di Sungai Besar dan PAS bertanding di Kuala Selangor sahaja. AMANAH akan beri laluan kepada PAS. PAS tolak.

Kenapa PAS perlu bertanding 2 PRK ini?

PRK ini adalah indikator untuk menentukan masa hadapan PAS, 10, 20 tahun akan datang. Ini dikira sebagai hidup mati perjuangan PAS. PRK ini adalah pengukurnya. PAS perlu pengukur untuk membina strategi.

Hasil keputusan PRK Kuala Kangsar boleh dianalisis untuk PAS mengatur strategi baru.



Beberapa rumusan didapati daripada keputusan ini.

1.  Walaupun PAS keseorangan, dihentam pelbagai sudut. Ahlinya keliru dan keceramuk tetapi "ahli PAS teras" masih utuh dan mengikut maklumat gerakan PAS tidak sampai 200 orang sahaja hilang berbanding PRU lalu.

2.  Kajian ILHAM Centre dan Dr Mazlan Ali boleh dibakul sampahkan. Jika pendapat sekadar dengar dan tonton 2 - 3 ceramah di Kelantan seperti Prof. Agus lagi boleh dibakul sampah.

3. Pengundi Cina hampir 100% tidak menyokong PAS. lebai tak sempat nak geladah PC cari maklumat ada satu lokaliti PAS tak dapat satu undi pun. Untuk perbandingan ini lebai masukkan untuk Sekinchan, Sungai Besar. Hampir semua saluran PAS kalah kerana tiada undi Cina. Tapi masih ada undi India.


4. Selepas PRK ini DAP mula "membuang" parti AMANAH (PAN) kerana mereka tahu AMANAH tak guna satu duit pun untuk membantu DAP mendapat undi Melayu. Kita tak hairan kenapa DAP beralih kepada BERSATU dan Tun Mahathir.

Bayangkan PRK semua jentera HARAPAN dan BN tertumpu di sana PAS masih boleh dapat undi 5.6k lebihbaik daripada HARAPAN 4.9k. PAS ada istimewa dan kekuatan luar biasa.

Pakar Strategi PAS mengatur langkah daripada keputusan 2 PRK ini. Antaranya

Tahaluf (bergabung) adalah terbaik, tetapi PAS tak boleh bertahaluf dengan DAP dan PKR kerana kedua-dua ini telah mengkhianati perjanjian tahaluf. pengkhianat macam AMANAH (PAN) lagilah tak boleh. Jadi apa PAS perlu buat?

PAS mesti bertanding sendiri. Nak bertanding sendiri??
jadi macam 2 PRK ini?? Kalah teruk.

Jadi PAS kemukakan 2 strategi (strategi bukan dasar dan matlamat tetapi untuk mencapai matlamat) iaitu;


1.  King Maker
2.  Gagasan Sejatera (GS)





Ramai orang gelak dengan strategi PAS "King Maker" kerana mereka bodoh (bahasa kasar sikit) memahami apa itu strategi... tak semua lebai akan menulis di sini kerana membocor strategi bukan suatu yang bijak. tapi lebai akan menulis sedikit supaya pembaca memahaminya..

Begitu juga ramai orang gelak dengan GS. Memang awal nampak macam PAS aje ada dalam GS. GS adalah tapak awal. Tapak awal ini kira bekas yang akan mengisi. Kita kena sediakan tapak. Bila dan ketika yang sesuai, terisilah dia. Hanya bersabar dan tunggu masa itu.


Macam nak tubuh PKR dahulu juga. Beberapa mesyuarat awal Mohd Sabu tidak terlibat. Bukan itu sahaja malah dia sendiri lari daripada agenda ini kerana dia panggil Anwar sebagai "JUBORI". Mahfuz Ketua Pemuda tetapi tidak hadir juga kerana dialah yang lantang hentam Anwar dalam ceramah-ceramah PAS.


Tapi PKR kan hidup 18 tahun. Mahathir yang kata PKR tak lama pun semat/pin logo PKR, sehingga Waan Azizah hilang ingat tentang suami kerana terlalu gembira dengan Mahathir pin logo PKR. Dia tak tahu selepas PRU-14 nanti Mahathir akan sembelih dia dan PKR sekali lagi!

Ada undi India semasa PRK tersebut memberikan satu info kepada PAS supaya mengerakkan kaum India dalam DHPP. Strategi ini berjaya dan keahlian DHPP disaring semula dengan memberikan penekanan bahawa dasar PAS Islam. keahlian terkini adalah 10k. Anda boleh ikut temuramah Sinar Harian di sini.
Rupanya strategi PAS ini dihidu oleh AMANAH (PAN). Mereka pun baru terhengeh-hengeh nak tubuh sayap India Muslim.

Pakar Strategi PAS berkata jika PAS boleh mengerakkan semula 10% sokongan orang bukan Islam (Cina + India) PAS boleh menawan Selangor. Daripada maklumat yang etrakhir PAS telahmenjaya menarik 5% sokongan bukan Islam. Ini bermakna PAS kena kerja kuat lagi sebelum PRU-14 tak berapa hari lagi. TS Khalid Ibrahim ada mendedahkannya. Anda boleh ikuti di sini.

Kesimpulannya HARAPAN tak boleh gugat PAS.
Jadi mereka nak tarik ahli PAS pun tak boleh.
Mereka tukar strategi walaupun ahli PAS tapi Undi HARAPAN.
kalau ahli PAS undi HARAPAN memang bodoh kena tipu bulat-bulat oleh HARAPAN dan Mahathir.

Untuk tipu ahli PAS mengundi HARAPAN
Mereka sebar fitnah, kononnya itu dan ini.
HARAPAN fikir dengan sebar FITNAH mereka berjaya. Sedangkan Allah janji orang yang kena fitnah ini doanya tiada hijab antara dia dengan Allah. HARAPAN dan AMANAH (PAN) pengkhianat pasti akan dibinasakan kerana kerja jahat mereka sama seperti UMNO.

Saya tanya pembaca dengan sebar fitnah mampukah kamu menang PRU nanti?
jawabnya tidak.

Jangan kamu sangka PAS yang daif ini akan kalah.
PAS tetap menang!!

Melihat kesungguhan PAS,
orang atas pagar akan mengundi PAS dan Insya-Allah orang bukan Islam akan meletakkan kepercayaan kepada PAS. hanya kita minta bersabar dan berdoa dengan banyak siolat malam.

lebai akan menulis MEMBAZIR UNDI PAS
tunggu...


Share this article :
 

+ comments + 70 comments

Anonymous
April 23, 2018 at 1:39 PM

Mengapa pakatan wayang roket menentang RUU anti-berita palsu?

Jawapan:

Fitnah adalah senjata pakatan untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dan menghasut orang ramai membenci PAS kerana mereka tahu PAS berpotensi untuk memenangi PRU 14.

Orang-orang yang bermoral akan mengundi PAS dan menolak pakatan wayang roket. Pemimpin parti roket sendiri telah menentang dan menghina ajaran Islam .

Anonymous
April 23, 2018 at 1:43 PM

Wah balaci-balaci pakatan opera roket adalah penulis lucah tahap studio pornografi Yahudi Zionis. Balaci gila seks!

April 23, 2018 at 4:14 PM

hidup balaci kaki ponteng dengan pasu bunga.

Anonymous
April 23, 2018 at 4:20 PM

PAS melawan UBN sejak berpuluh tahun...strategi bodoh dan pelik PH untuk menjatuhkan UBN pula ialah dengan wirid menyerang serta memfitnah PAS dengan cerita dongeng PAS ber UG dengan UMNO. Jika PAS mementingkan strategi jangka pendek,PAS ketika bersama PR boleh bergabung dengan UBN Selangor. Calon YB PR terutamanya PKR boleh dibeli semudah ABC untuk membolehkan majoriti mudah bagi membentuk kerajaan...tapi PAS tidak khianat pada rakan .Tapi malangnya PKR membuat 2 projrk bodoh iaitu memecat TSKI dan kajang move . Inilah bermulanya bibit bibit perpecahan dalam kerajaan PR selangor kemudian beberapa katak PAS melompat ke PKR. Hari ini PAS perlu menangkis serangan 2 penjuru iaitu dari PH dan UBN. Ramai yang buta politik tidak mengetahui bahawa separuh dari undi PR di kawasan majoriti melayu luar kelantan dan Terengganu adalah datangnya dari pengundi PAS tapi PAN dan PKR masih bercakap besar tanpa menyedari rakyat sudah letih dengan lawak jenaka PH

Anonymous
April 23, 2018 at 5:16 PM

Penulisan syok sendiri..
PAS akan dimendiangkan di jirat selepas PRU nanti.sekubur dgn MCA,Gerakan Dan MIC.
Hj Hadi boleh jadi pembuat ikan masin,belacan aje lepas ni.
Takda Faedah nak bg PAS menang PRU..

Anonymous
April 23, 2018 at 6:27 PM

ANTARAT FAEDAH DENGAN MENGUNDI PARTI PAS ADALAH KITA AKAN DAPAT MENOLAK DAN MELEBURKAN GOLANGAN YG MENGHINA ISLAM.

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous
April 23, 2018 at 6:35 PM

https://www.ismaweb.net/2017/08/07/menjadikan-islam-sebagai-pasak-dan-mengekang-kuasa-kelima/

Menjadikan Islam sebagai pasak dan mengekang kuasa kelima

DUA hari saya menghadiri Konvensyen Memperkukuh Pasak Negara: Ke Arah Wasiat Lebih Tersurat, berlangsung di Putrajaya, berakhir semalam. Konvensyen yang julung kali diadakan ini bertujuan mencari rumusan memperkukuh institusi raja-raja Melayu sebagai paksi Melayu dan Negara.

Saya tidak pernah melihat ada negara lain sama ada yang mengamalkan sistem beraja atau tidak, menganjurkan seminar sebegini kerana bangsa dan negara (raja) mereka berpisah tiada. Sudah terpahat dan terpasak.

Negara Thailand, tidak perlu kepada pasak untuk memperkukuhkan insitusi rajanya. Bangsa Siam (termasuk identiti bahasa budaya), Raja, Buddha berpisah tiada. Mereka sangat kuat berpegang kepadanya. Sejak kecil sudah diajar, dititikberatkan dan dikuatkuasakan.

Kita pula bagaimana? Jangan pergi jauh, lihat sahaja dalam soal memperkukuhkan bahasa negara, Bahasa Melayu, pun kita telah gagal memperkukuhkan pasak ini. Inikan pula pasak yang lebih besar seperti hidup di bawah naungan Raja.

Negara China tidak perlukan pasak kerana bangsa Cina sudah lama terpasak di bumi mereka, walaupun sistem beraja mereka sudah lama terhapus. Begitu juga dengan India dan pasak bangsa-bangsa lain. Pendek kata, setiap bangsa ada bumi dan tanah air sendiri dan pasak mereka sangat kukuh.

Inilah yang disebut oleh Hasan Al-Banna sebagai Qaumiyyah al-majdi. Kesayangan yang tidak berbelah-bahagi kepada bangsa dan tanah air dengan agama sebagai teras. Ada semua teras ini, terpasaklah segala-gala. Jika pudar, bala menimpa.

Cuma saya amat pelik, kenapa bangsa Melayu masih mahu memperkukuhkan pasak, sedangkan bangsa ini sudah lama terpasak dan pernah menjadi bangsa agung suatu ketika dahulu, bersama rajanya yang memeluk Islam dan berakhlak mulia.

Masalah hari ini, pasaknya menjadi longgar. Melayu mudah lupa. Melayu sudah tercabut jati diri dan adat budaya. Lebih dahsyat lagi mereka tidak mahu lagi bersatu, dan mudah terpengaruh dengan gerakan kuasa kelima (fifth power) yang sangat berbahaya.

Kuasa kelima adalah kuasa seterusnya selepas kuasa keempat media massa.

Kuasa pertama, kedua dan ketiga dirujuk kepada 1. legistlatif, 2. eksekutif dan 3. kehakiman.

Kuasa kelima merujuk kepada mereka yang terlibat dalam NGO, parti politik, dan kumpulan berkepentingan, dibiayai oleh tangan-tangan jahat, bagi menyemarakkan kebangkitan menolak kebaikan menyebarkan kejahatan iaitu agenda liberalisme, pluralisme, sekularisme dan persamaan hak. Termasuk juga mahu menumbangkan kerajaan.

Wang ditaburkan kepada gerakan ini bagi melunaskan agenda mereka. Malangnya kita mudah gentar dan tertipu, hanya kerana mahukan undi mereka. Sedangkan mereka tidak pernah mengundi kita. Mereka ini memperlihatkan diri mereka seolah-olah seperti ‘lembu suci’, pada hal mereka melakukan perkara sama. Mereka sejahat-jahat manusia.

Pengaruh kuasa kelima ini mula mengakar. Melayu mula meninggal bangsa dan agamanya. Begitu juga dengan rajanya. Kepada mereka semua ini menyusahkan. Mereka mahu bebas, sebebas-bebasnya seperti yang berlaku di Barat. Apa juga agenda Barat yang merosakkan disokong membuta-tuli sepeti seks bebas, LGBT, gerakan ateis dan sebagainya.

Malangnya, Melayu saling berpecah dan saling menyalah sesama sendiri. Apa yang dibuat semua tidak betul. Lebih menakutkan mereka sanggup bersama musuh Islam untuk menjatuh sesama saudara seagama. Apa yang dilakukan oleh saudara seagama, semua tidak betul, walaupun perkara yang dilakukan betul. Jika perkara tersebut, tidak betul, maka akan dicanangkan seluruh dunia akan ketidakbetulan. Sedangkan mereka turut melakukan kemungkaran yang sama.

Anonymous
April 24, 2018 at 8:00 AM

Rakyat tidak perlu layan dan kuburkan parti PH yang ditunggani agenda yahudi yang memainkan sentimen kebencian,menyerang peribadi ,penyebar fitnah dan berita bohong dan juga menolak sentimen rasis yang dimainkan oleh DAP,UMNO,MCA ,MIC dan lain lain.Pilihlah PAS parti yang matang dan sejahtera,berperinsip,berintegriti,sifar rasuah dan adil kepada semua kaum.Tolak parti yang merosak dan meracuni pemikiran rakyat demi anak cucu kita.

Anonymous
April 24, 2018 at 8:49 AM

Amat benar sekali...buka mata dan jgn hanya pandang habuan yg hanya sekelumit dpn mata...pandang jauh kehadapan...kita tudak mahu anak cucu kita meludah atas kuburan kita nanti atas ketamakan kita..

Anonymous
April 24, 2018 at 8:57 AM

PAS melawan UBN sejak berpuluh tahun...strategi bodoh dan pelik PH untuk menjatuhkan UBN pula ialah dengan wirid menyerang serta memfitnah PAS..

Sikap bodoh Pas tidak pernah berpisah..politik kebencian..
Ujub..riak..taksub dgn pemimpin konon maksum...itu lah kifarah utk Pas yg sentiasa tidak boleh bekerjasama dgn sesiapa shj...

Anonymous
April 24, 2018 at 9:02 AM

Masih ingat lagi slogan
"NAK MASUK SYURGA UNDI PAS"...
sangat berani golongan ini mendahului kuasa Allan dalam menentukan syurga buat manusia sekalian alam ini...

Anonymous
April 24, 2018 at 9:41 AM

Statement longkang mana yang kau kutip yang kata nak masuk syurga undi PAS bro.Cuba guna akal dan belek kitab pelembagaan PAS. Kat mana klausa ada sebut macam tu.Sudahlah macai UBN dan PH.Simpanlah kebodohan kau tu.PAS adalah gerakan agama yang diperintah oleh agama dalam bab siasah.Samalah perintah mengamalkan suruhan suruhan yang lain.Islam adalah ajaran yang lengkap dan tiada satupun dalam hidup manusia tidak berkait dengan agama .Untuk masuk Syurga kenalah mengikut ciri ciri ahli syurga.Pemfitnah,pembohong,talibarut musuh agama bukanlah ciri ciri ahli syurga tapi ahli munafiq. Oleh itu tolaklah sentimen rasis UBN dan PH. Rakyat ingin hidup aman damai...Cina dan India boleh hidup damai dalam komuniti Islam,Ratusan melayu Islam cari makan dengan bekerja dalam syarikat dan gedung perniagaan cina. Tolak para pemimpin parti rasis dan menanam sentimen perkauman sempit untuk kelangsungan perut mereka.PilihLAH PAS..Parti yang melangkaui sempadan bangsa.Para pemimpin yang ikhlas dan sejarah dan fakta membuktikan mereka tidak membolot hasil negara demi tembolok atau kuasa

Anonymous
April 24, 2018 at 9:50 AM

Wah betapa bodohnya barua 9:02 am ternakan sifu evangelis roket membuat 'fatwa' katut konon PAS mendahului Allah. Inilah akibat barua jahi mrakkab menjadi murid sifu evangelis roket yang menentang dan menghina Islam.

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Maka perjuangan PAS adalah jihad dan Allah memberikan balasan syurga kepada umat Islam yang melakukan jihad.

Pengikut sifu roket evangelis hanya mendapat balasan neraka kerana menentang Allah.

Anonymous
April 24, 2018 at 9:52 AM

Jirat hanya sesuai untuk barua dsn khadam parti kafir harbi roket dan orang kafir.

Anonymous
April 24, 2018 at 10:23 AM

Ralat...ribuan melayu Islam mencari makan dengan bekerja di gedung dan perniagaan cina

Anonymous
April 24, 2018 at 10:28 AM

Cacai najis konon2 jdk penyokong pas.
Wayang umno xnk sembang?

Anonymous
April 24, 2018 at 10:33 AM

Ucapkan selamat tinggal kepada semua parti rasis dan pemimpin serupa Sesumpah. Mereka tidak relevan dan konsisten dengan masyarakat yang berbilang kaum. Bersama PAS untuk rakyat hidup sejahtera.Selamatkan negara dari sang penguasa yang tamak haloba,membebankan rakyat,mementingkan diri dan menipu rakyat

Anonymous
April 24, 2018 at 10:45 AM

Wayang Ameno dan DAP adalah sama..Depan orang melayu dan cina mereka mengapi apikan ketuanan masing masing...Belakang tabir mereka berpeluk demi kepentingan politik sempit.Kaum ditakut takutkan Dua parti ini sudah tidak relevan untuk rakyat Malaysia. PAN dan PKR parti Sesumpah yang rakyat tidak boleh percaya

Anonymous
April 24, 2018 at 11:09 AM

Maka perjuangan PAS adalah jihad dan Allah memberikan balasan syurga kepada umat Islam yang melakukan jihad.

Pengikut sifu roket evangelis hanya mendapat balasan neraka kerana menentang Allah.

Wahhh begitu riak & takbur sekali balaci Pas ini..
Apakah kamu yakin perjuangan kamu itu tidak menyeleweng dan 100% mendapat balasan syurga walau pun setiap hari mencerca saudara2 islam seluruh dunia ini kerana tidak menyokong parti Pas...

Anonymous
April 24, 2018 at 11:11 AM

Pas akan dikafankan bersendiriannn...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 11:15 AM

Balaci parti PANdir 10:28 am,

Skandal banglo terlajak diskaun, skandal tanah, skandal kertas kerja, skandal terowong dll tak nak sembangkah?

Maklumlah sifu evangelis roket dianggap 'suci' dan kamu menyembahnya seperti dewa wang walaupun sifu sendiri sedang terketar lutut keluar masuk mahkamah.

Anonymous
April 24, 2018 at 11:16 AM

menolak sentimen rasis yang dimainkan oleh DAP,UMNO,MCA ,MIC dan lain lain.Pilihlah PAS????

Wahh..ajen pemecah kesatuan ummah sedang menyebarkan dakyah "Hanya Pas wajib disokong oleh seluroh manusia Bumi ini"....hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 11:21 AM

Tak payah nak belek mana2 klausa pun..
Sudah tahu cendana pula...hehe

Jom undi PAS klw nak masuk syurga..
Jgn lupa doa ko ko sekali jer...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 11:22 AM

Woi barua PANdir 11:09 am ternakan roket, adakah kamu yakin perjuangan parti kafir harbi roket dan khadam-khadam munafik sekular liberalnya menentang ajaran Islam termasuklah undang-undang Syariah boleh menjamin pengikut dan pemimpin pakatan wayang roket masuk syurga?

Dakwaan karut kamu tanpa bukti membuktikan kamu adalah penjaja fitnah seperti dajal.

Anonymous
April 24, 2018 at 11:35 AM

Setakat ni parti Pas yg paling banyak u-turn kan...hehe

Nak tanya..best tak kena tipu dgn sifu evangelis yg maha bijaksana tu..hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 11:35 AM

Parti Islam PAS telah menjadikan AlQuran, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan PAS untuk memperkasakan dan memartabatkan agama Islam membela hak umat Islam yang sedang diancam oleh NGO dan parti munafik sekular liberal dan kafir harbi seperti parti roket dan balaci-bakaci khadam-khadam roket.

Maka perjuangan PAS adalah jihad dan balasan jihad adalah syurga.

Bukti:

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah di dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran; dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual-belinya itu, dan (ketahuilah bahawa) jual-beli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar."
(At-Taubah 9:111)

Anonymous
April 24, 2018 at 11:40 AM

So anak2 melayu bodo yg bekerja di gedung2 perniagaan sifu2 evangelis cina ni...jgn lupa tolong ucapkan selamat tinggal sekali kepada semua majikan2 kamu yer...
sila berambus..muka tak malu nak cari makan pun meminta-minta dgn sifu evangelis....haha

Anonymous
April 24, 2018 at 11:42 AM

Wah barua PANDAP 11:11 am berlagak bodoh sombong menjadi tukang tilik nasib dengan sfera kaca konon boleh meramal masa depan dengan bantuan jin kafir harbi roketyang suka mencipta berita palsu.

Malangnya si tukang tilik nasib ini sendiri tidak mengetahui masa depannya sendiri sama ada dia menjadi jaga parking haram atau bapak ayam selepas pakatan wayang roket kalah dalam PRU14.

Anonymous
April 24, 2018 at 11:45 AM

Agen pemecah kesatuan ummah adalah pakatan wayang pimpinan kafir harbi roket yang menentang dan menghina ajaran Islam.

Anonymous
April 24, 2018 at 11:58 AM

Cuba belek dalam perlembagaan parti lim gonna end, parti mike selfie dada amoi, parti kak jah liberal dan parti mahafiraun, kita dapati parti-parti ini menganut ajaran sekularisme, liberalisme dan pluralisme yang bertentangan dengan Islam.

Maka parti-parti sesat dan menyesatkan ini akan membawa pengikut mereka ke neraka kerana parti-parti ini menentang dan menghina ajaran Islam.

Marilah kita semua mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous
April 24, 2018 at 12:04 PM

Barua ternakan parti kafir harbi roket adalah syirik, sesat dan menyesatkan kerana mendakwa towkay cina memberi rezeki kepada manusia.

Sejak bila towkay cina menurukan hujan untuk manusia?

Fakta: Hanya Allah yang memberi rezeki kepada hamba-hambaNya.

Maka jelaskah barua-barua roket menyembah towkay cina.

Anonymous
April 24, 2018 at 12:11 PM

Pesakit mental 11:35 am ternakan roket dah buat laporan kepada pihak berkuasa?

Sudah tentu belum kan.

Mahkamah mana yang telah buat keputusan PAS bersalah berdasarkan dakwaan kamu?

Sudah tentu mahkamah tidak membuat sebarang keputusan bersalah kan.

Maka jelaslah kamu pesakit mental yang suka menjaja fitnah untuk memfitnah PAS kerana PAS tegas membela Islam dan hak umat Islam.

Anonymous
April 24, 2018 at 12:17 PM

Parti Islam PAS telah menjadikan AlQuran, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS ....

Oooo..paham2..
Ikut perlembagaan Pas boleh maki hamun..tuduh orang makan dedak tanpa bukti..doa ko ko..yer...hehe

Bagus la perangai lebai ni yer sbb ikut perlembagaan Pas kan...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 12:19 PM

Ehhh..bukan lebai ke yg
jadi tukang tilik nasib dengan sfera kaca konon boleh meramal masa depan boleh masuk syurga klw undi Pas kan...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 12:26 PM

Tambah lagi..
Marilah kita semua mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Hanya Pas wajib disokong oleh seluroh manusia Bumi ini" kerana bolen jamin masuk syurga...hehe

Tok2 arab siap la kau masuk neraka sebab tak undi Pas...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 12:30 PM

So..dah faham kan...sila berambos...haha

So anak2 melayu bodo yg bekerja di gedung2 perniagaan sifu2 evangelis cina ni...jgn lupa tolong ucapkan selamat tinggal sekali kepada semua majikan2 kamu yer...
sila berambus..muka tak malu nak cari makan pun meminta-minta dgn sifu evangelis....haha

Lps ni pg interbiu dgn tok guru yer mintak kerja...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 12:33 PM

Hehehe..tak de pun cakap Pas bersalah..otak senget ke tak paham lebai ni...hehe

Setakat ni parti Pas yg paling banyak u-turn kan...hehe

Nak tanya jer pun...best tak kena tipu dgn sifu evangelis yg maha bijaksana tu??..hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 12:36 PM

PAS lebih matang berpolitik, PAS menyerang isu atau parti tidak seperti BN dan PH. Mereka menyerang individu dan memutarbelit isu. Propaganda dan modal Ameno dan Dap adalah sama iaitu rasis. Propaganda Dap dan balaci PANdir,PKR pula berita bohong UG dan PH rela dikencing oleh Mahadthir U Turn..Mana kredibeliti serta maruah kamu wahai PH aka pakatan haprak kah kah kah. Sudah sudahlah..jangan nak kencing rakyat..Kamu bersekongkol dengan orang yang kamu kata firaun dan zalim. Marilah bersama PAS yang bersih rasuah dan adil kepada semua kaum. Ayuh tsunami hijau... Allah bersama dengan pejuang kebenaran

Anonymous
April 24, 2018 at 12:37 PM

menolak sentimen rasis yang dimainkan oleh DAP,UMNO,MCA ,MIC dan lain lain.Pilihlah PAS????

Lebai Pkr Ppbm Pan Pasma Psm boleh sokong kan..tak masuk list tu..hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 12:42 PM

Para pemimpin yang ikhlas dan sejarah dan fakta membuktikan mereka tidak membolot hasil negara demi tembolok????

Jgn lupa lebai sejarah tertulis kejadian tak pernah berlaku sampai botak bukit-bukau di Kedah kena sakau balak oleh puak2 lebai walaupun hanya tak sampai sepenggal berkuasa di kedah...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 12:51 PM

PAS lebih matang berpolitik, PAS menyerang isu atau parti???

Isu pula ditimbulkan oleh individu...

So boleh lah kita serang
Isu "pisang pak mus yer"..hehe
Tapi lebai tetap istiqamah sebagai syaitan bisu yg wala'un...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 12:57 PM

Mana2 pun boleh dapat rezeki yer lebai...
Tok guru pun boleh bagi rezeki..
Lps ni nak interbiu dgn tok guru lah mintak kerja...hehe
Klw tak kerja pun xpe.."ulat dlm batu pun hidup kan" hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 1:56 PM

Kah kah kah...Macai UBN dan PH sudah kepanasan...Beritahu negeri mana tidak botak bukit bukau. Pulau pinang tidak botak,pasal itu tanah tidak runtuh ! Selangor tidak luak pasir kot dan tidak gondol sebijipun bukit bukau...sungai pun bersih je..Hutan Johor,Pahang,Terengganu masih hijau dan tidak botak haha . Nak komen pasal rezeki biarlah berfakta bro..PAS mempraktikkan konsep hijau...Hutan terkawal bukan baham rambang dan menyokong pesta arak,liberal,seks bebas macam puak pakatan haprak...komen pun haprak

Anonymous
April 24, 2018 at 2:29 PM

Nampaknya kamu balaci dedak roket 12:17 pm terasa amat pedas kerana termakan cili. Pedas sangatlah tu ... oh kasihan.

Cuba kamu tunjuk bahagian mana dalam perlembagaan PAS boleh maki hamun. Tak ada kan.

Maka kamu adalah penjaja fitnah.

Maka tindakan menentang RUU anti-berita palsu membuktikan balaci dan pemimpin pakatan wayang roket adalah penjaja fitnah.

Anonymous
April 24, 2018 at 2:33 PM

Wah barua PANDAP 12:19 pm sedang mabuk todi ! Tulis komen merepek dan merapu. Ha ha ha ha

Kita umat Islam bukan tukang tilik nasib sebab ianya haram.

Anonymous
April 24, 2018 at 2:36 PM

Jika Rasulullah s.a.w. memuliakan para ulama Islam sebagai pewaris nabi, puak syaitan ternakan roket pula sibuk nenfitnah dan menghina para ulama Islam.

Maka jelas puak roket sesat dan menyesatkan.

Anonymous
April 24, 2018 at 2:45 PM

Nampaknya lebai terasa amat pedas kerana termakan cili. Pedas sangatlah tu ... oh kasihan.

Xpyh tengok perlembagaan pas lah..
Tengok "Lebai" pun dah ok dah..lebai kan wala'un dgn perlembagaan Pas tu...hehe

Hari2 kan lebai dok
Ikut perlembagaan Pas dok maki hamun..tuduh orang makan dedak tanpa bukti..doa ko ko..yer tak...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 2:49 PM

Jgn lupa lebai sejarah tertulis kejadian tak pernah berlaku sampai botak bukit-bukau di Kedah kena sakau balak oleh puak2 lebai
walaupun hanya tak sampai sepenggal berkuasa di kedah...haha

Ini fitnah????..hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 2:52 PM

Kita memuliakan para ulama Islam sebagai pewaris nabi bukan ulamak kaki sakau balak...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 2:57 PM

Nampaknya lebai terasa amat pedas kerana termakan cili. Pedas sangatlah tu ... oh kasihan.

Jgn lupa lebai sejarah tertulis kejadian tak pernah berlaku sampai botak bukit-bukau di Kedah kena sakau balak oleh puak2 lebai
walaupun hanya tak sampai sepenggal berkuasa di kedah...haha

Anonymous
April 24, 2018 at 3:43 PM

Persoalannya Jika pak lebai di tuduh botakkan hutan di kedah, kemanakah pergi pembantu pak lebai iaitu pemimpin DAP dan PKR yang membentuk kerajaan PR ketika itu...Adakah DAP dan PKR menjadi penasihat 25 persen. Parti Pak Lebai tidak pernah memerintah pahang... hutan tetap botak haha...Pandai sangatlah ameno yang urus...Cameron,hulu tembeling pun elok ...puak sakau ameno memang bijak..tidak usik hutan...Come on UBN dan PH...rakyat ingin taraf sosial,pendidikan,peluang pekerjaan yang lebih baik bukan di hidang dengan cerita cerita rasis dan bohong. Malaysia satu negara yang kaya hasil mahsul tapi para pemimpin tamak berebut kuasa,membazir sepanjang masa. Pilihlah PAS kerana pemimpin yang sederhana dan disokong oleh teknorat untuk memacu perubahan

Anonymous
April 24, 2018 at 4:23 PM

Hehehe..xpyh ler nak merantau smpi ke pahang..
Kita tengok kat kedah dah ler...
Kita tengok lar tempoh sepenggal lebai yg maksum tu perintah kedah...hehe

Anonymous
April 24, 2018 at 4:45 PM

Kikiki..
Cerita banglo bk main zikir lg.

Tp 1mdb dan duit dlm akaun peribadi xberani sebut.
Lg terserlah cacai najis berbulu ayam

Anonymous
April 24, 2018 at 7:41 PM


Balaci 2:45 pm ternakan pakatan wayang roket telah memfitnah PAS dalam komen 12:17 pm konon (Quote) ikut perlembagaan PAS boleh maki hamun (Unquote).

Maka jelas balaci 2:45 pm telah menfitnah PAS apabila dia gagal menunjukkan bahagian mana dalam perlembagaan PAS yang kononnya boleh maki hamun.

Balaci-balaci pakatan sembang mau lebat, habuk pun tarak, siang dan malam sibuk menjaja fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS.

Anonymous
April 24, 2018 at 8:10 PM

Wah mangkuk ayun ternakan pandap bodoh berlapis-lapis kerana membuat fitnah bodoh untuk membodohkan diri sendiri.

Kuasa pengurusan hutan dan pembalakan terletak pada kerajaan negeri dan pembalakan berlaku di setiap negeri yang mempunyai hutan sebagai hasil kerajaan negeri untuk membiayai pentadbiran kerajaan negeri dan kebajikan rakyat.

Dan penanaman semula hutan dilakukan oleh kerajaan negeri untuk menggantikan pokok yang telah ditebang.

Nampaknya mangkuk ayun pandap bodoh melampau, semakin berlagak pandai, semakin bodoh mereka kelihatan.

Mangkuk ayun ini sibuk pong pang pong pang memfitnah kerajaan PAS Kelantan.

Malangnya mereka berdiam diri seperti syaitan bisu semasa dua ekor pemimpin roket yang bernama 'N' sakau balak hingga botak bukit bukau di Kelantan dan menyebabkan berlaku banjir besar.

Bukankah exco di waktu tersebut ialah Mr Who Sang Moses?

Mengapa mangkuk ayun ini berdiam diri apabila PP dilanda banjir kilat dan tanah runtuh berulang kali yang amat merugikan rakyat?

Bukankah ini bererti pemimpin dan kroni roket sedang memusnahkan alam sekitar?

Mengapa mangkuk ayun berdiam diri apabila pelbagai skandal roket seperti skandal banglo, tanah, kertas kerja, terowong dll berlaku depan mata mereka?

Maka jelas mangkuk ayun pandap adalah kepala bapak hipokrit.

Anonymous
April 24, 2018 at 8:13 PM

Wah balaci roket bersikap rasis @ perkauman terhadap kaum Melayu.

Ini mengesahkan parti kafir harbi roket adalah parti ultra kiasu yang bersikap perkauman.

Anonymous
April 25, 2018 at 7:44 AM

Rakyat sedang mengalami kesukaran kegawatan politik,ekonomi,sosial,hubungan antara kaum,masaalah hutang ,penyelewengan,rasuah...BN yang parah tidak boleh lagi di harap..PH juga tidak boleh diharap kerana masih lagi mempunyai DNA BN....Semua masaalah rakyat itu boleh diselesaikan hanya dengan satu langkah sahaja...Pilih dan undi GAGASAN SEJAHTERA yang dikemudi oleh PAS

Anonymous
April 25, 2018 at 9:54 AM

SOKONG !

Anonymous
April 25, 2018 at 1:36 PM

Wah balaci pandap memgalami alahan ( allergy) yang teruk apabila melihat perkataan seperti skandal banglo terlajak diskaun, skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam, skandal tanah, skandal kertas kerja terowong, skandal terowong, banjir kilat dan tanah runtuh berulang kali angkara pemimpin dan kroni roket dll.

Tiba-tiba mulut balaci roket menjadi kaku berdiam diri seperti syaitan bisu kerana takut sifu evangelis roket potong bekalan dedak cap roket.

Anonymous
April 25, 2018 at 2:00 PM

Lg sekali cacai najis xberani sebut psl 1mdb, 2.6b dlm akaun peribadi dan 42 juta duit src termasuk lg akaun peribadi...

Tu belum beberapa siri penipuan bangang dari najis dan para pembodek..

Akhirnya cai najis mngaku bkn org pas pun. Dibayar utk menyokong

Anonymous
April 25, 2018 at 2:20 PM

Wah balaci pandap masih lagi berdolak-dalih untuk mengelakkan diri dari bercakap tentang skandal-skandal parti kafir harbi DA-Pig.

Balaci takut sifu evangelis roket marah. Macam budak kecil kena marah Ha ha ha ha ha.

Inilah akibatnya apabila dedak roket memenuhi setiap ruang dalam otak balaci ternakan DA-Pig sehingga otak gagal berfungsi.

Anonymous
April 25, 2018 at 2:49 PM

Selama ini macai-macai pakatan opera roket sibuk mencipta dan menjaja pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti lslam PAS.

Malangnya apabila kita menimbulkan skandal-skandal yang melibatkan parti kafir harbi roket sendiri, tiba-tiba sahaja skandal-skandal tersebut menjadi pantanlarang (taboo) dan macai-macai mldiam menbisu seperti syaitan bisu .

Ini jelas membuktikan semua balaci ternakan pakatan opera roket adalah kepala bapak hipokrit.

Anonymous
April 25, 2018 at 2:57 PM

Kikiki..
Dap buat salah laku mcm mn pun, pi la siasat. Xde masalah apa pun.

Kikiki..
Tpi kalau najis buat salah siapa boleh siasat dgn telus?

Kikiki..
Cacai najis begitu taku nk sebut 1mdb dan duit 2.6b dlm akaun peribadi si kleptokrat lahanat

Anonymous
April 25, 2018 at 3:32 PM

Isu 1MDB telah diketahui oleh orang ramai maka tiada faedah membincangkannya.

Sekarang kita minta macai-macai dedak roket memberitahu kita tentang pelbagai skandal parti DA-Pig tetapi malangnya macai-macai dedak roket adalah pengecut.

Macai ini hanya pandai memaki hamun dan memfitnah orang yang mempunyai pendapat yang berlainan dari parti kafir harbi DA-Pig.

Anonymous
April 25, 2018 at 3:46 PM

Apa yg diketahui oleh org ramai?

Laporan audit negara kena OSA cai najis tau x?

Mcm mn syarikat bermodal sejuta pinjam 42 ribu juta?

Bilakah penubuhan 1mdb mendapat kelulusan kabinet?

Siapakah yg hadir dalam meeting tersebut?

Siapakah jho low sehinggakan dari zman TIA lg dia dh jdk org kpercayaan najib?

Mcm mn kerajaan boleh bg blanket guarante di atas pinjaman 1mdb?

Kementerian kewangan ambil alih 1mdb bersama liabilitinya. Siapa yg membayar hutang 1mdb?

Bila masa soalan ni dpt dijawab?
Najis dan cacainya akan kona, tukar tajuk alih topik xnk jawab.

Masih ingatkah nothig2hide xcukup tnah najib lari?

Anonymous
April 25, 2018 at 3:54 PM

Wah macai dedak roket cuba menggelakkan diri dari membincangkan pelbagai skandal parti kafir harbi roket kerana macai roket takut pada sifu evangelis roket.

Kerana terlalu takut pada sifu, macai dedak roket sanggup menyembunyikan semua skandal parti roket.

Nothing2hide? Ha haha ha ha
Bila peserta tanya Dr M tentang pembunuhan beramai-ramai memali, kerusi terbang ke arah orang yang bertanya dan suasana menjadi kecoh.

Nampaknya nothing2hide telah menjadi everything2hide.

Anonymous
April 25, 2018 at 4:01 PM

UBN dan PH ibarat musang dengan ular dalam reban ayam ...umno dan dap juara rasis mengapi apikan dan melagakan rakyat dengan kebencian kononnya atas ketuanan bangsa tertentu, rasuah,jaga perut dan tembolok pemimpin..UMNO menuduh DAP hantu....DAP menuduh PAS hantu...Bagi PAS pula BN DAN PH ..dua dua adalah spesis puaka sebab DNA serupa yang fobia kepada Islam...rakyat yang terbeban jadi mangsa kerakusan puaka tersebut. Puaka boleh menjelma dalam pelbagai bentuk mengikut keadaan atau tempat...Rakyat perlu buang puaka puaka ini supaya negara sejahtera. Pilihlah GAGASAN SEJAHTERA

Anonymous
April 25, 2018 at 8:13 PM

Masih gagal jawab, kona baring, alih tiang gol, tukar topik adalah sifat2 seekor pencacai najis.

Dr M xmngaku pendekar tapi dtg jgk.
Ada yg xreti malu mngaku pendekar tapi lari lintang pukang..

April 26, 2018 at 5:14 AM

شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

شركة المثالية للتنظيف
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالخبر

Anonymous
May 4, 2018 at 2:26 AM

Apa la asyik2 cakap org lain gagal jawab. Sedang diri sendiri pun x boleh nak jawab bila org lain tanya pasal dap

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger