Menjawab Fitnah HARAPAN: PAS Sedia Jadi Penasihat BN


Macam mana gabungan HARAPAN ingin menang PRU-14 kalau menjadikan fitnah sebagai satu jalan untuk mencapai matlamat. Selain fitnah membuat persepsi buruk denan memutar belit kenyataan PAS dengan tujuan jahat?

Sekarang dunia IT makin meluas. Orang boleh mencari maklumat sebenar dengan mudah melainkan mereka yang jumud dan boleh diperbodohkan kerana taasud.

Misalnya isu "PAS Sedia Menjadi Penasihat BN". Masih ada lagi cybertropper HARAPAN dibayar gaji untuk menyerang PAS kononnya PAS tak berhasrat untuk memerintah tetapi sekadar menjadi penasihat.

Yang pelik hari-hari mereka ini kutuk akhbar dan berita TV kononnya berita penipu, pendusta tapi nak serang PAS mereka jadi bodoh ambil berita penipu itu dan percaya pula. Patutlah UMNO tak kalah-kalah kerana ada orang yang boleh dibodohkan.

Oleh kerana puak ini kononnya nak ikut Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Sepatutnya baca buku TGNA berkenaan dengan PENASIHAT BN.

Ini satu sajaka petikan TGNA yang dia ikut, Jangan ikut UMNO. Yang lain semuanya ditentang, macam Yahudi juga ambil kitab mana yang dia rasa sedap dengan selera mereka sahaja.



Di atas saya sertakan satu buku Tok Guru. Tok Guru Nik Abdul Aziz menulis;
Atas dasar ini kita bangun menegur parti yang memerintah sejak daripada 40 tahun dulu sampai hari ini. Kita tegur. Bukan kita nak lawan dia, bukan kita nak bangkang dia. Cuma istilah politik orang panggil pembangkang. Tapi istilah agama di panggil penasihat.
Kalau kata AMANAH tu parti nak ikut TGNA khadam dulu apa yang Tok Guru tulis. Jangan pula orang kata hanya mempolitik TGNA demi nak capai cita-cita jahiliyyah. Islam tak tertegak dengan cara jahiliyyah.


Share this article :
 

+ comments + 21 comments

Anonymous
April 27, 2018 at 5:01 PM

Pakatan wayang roket cuba memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama dengan melabelkan PAS sebagai penasihat UMNO.

Sebenarnya propaganda 'PAS penasihat UMNO' yang disebarkan oleh cybertrooper @ dajal ternakan pakatan wayang roket bertujuan jahat iaitu menipu orang ramai supaya mereka mempercayai PAS adalah khadam UMNO.

PAS bukan khadam UMNO kerana ideologi Islam PAS berbeza dengan ideologi 'nasionalisme' UMNO maka adalah mustahil bagi PAS untuk berkerjasama dengan UMNO atau menjadi pak turut UMNO kerana nasionalisme bertentangan dengan Islam yang bersifat universal.

Sebenarnya propaganda 'PAS penasihat UMNO' jelas menunjukkan cybertrooper dan pemimpin pakatan wayang roket jahil murakkab.

Mengikut ajaran Islam , agama adalah nasihat di mana semua umat Islam perlu saling nasihat-menasihati antara satu sama lain melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan yang membawa manusia kepada berserah diri kepada Allah secara total.

Anonymous
April 27, 2018 at 9:35 PM

Nk jdk penasihat tp xnk jdk pembangkang..

Punyalah temberang sipenjual agama.
Kalau xnk jdk pembangkang, jgn masuk pilihanraya.
Nk jdk penasihat xyah bertanding.
Kah kah kah kah...

Tang mana yg pas nk nasihat?
Psl 1mdb bukan main sehaluan lg.
Maklumlah dh dapat bahagian masing2.
Xdgr lg dh kritikan mahupun nasihat dari walaunta dan butir tahi kepada politik suku agama suku.

Anonymous
April 27, 2018 at 10:01 PM

9.35 byk2kan la membaca. Nmpk jahil sangat..

Anonymous
April 27, 2018 at 10:23 PM

Kah kah kah..
Org lain nmpk jahil..
asal xsokong pas je jahil..

Kah kah kah..
Xtau nk jawab mcm mn, labelkan org. Selesai masalah.

Kah kah kah..
Pas nk jdk pembangkang, kerajaan atau penasihat?
Soalan mudah je ni.

Anonymous
April 27, 2018 at 11:21 PM

Nabi Muhammad s.a.w telah bersabda " Agama itu adalah nasihat".

Maka tindakan PAS menasihati UMNO adalah sesuai dengan perintah Rasulullah s.a.w.

Malangnya barua munafik ternakan pakatan wayang roket telah menghina ajaran Islam dalam komen 9:35 pm dan 10:24 pm.

Anonymous
April 28, 2018 at 10:36 AM

Soalan mudah je..
Pas nk jdk kerajaan, pembangkang atau penasihat?

Kah kah kah..
Soalan mudah mcm ni pun ssh nk jawab.
Teringat puak2 umno nk jawab psl 2.6b.

Mmg sesuai la dua parti ni saling menyudu.

Hina pas = hina islam.
Kah kah kah

Punyalah dangkal hujah si penunggang agama

Anonymous
April 28, 2018 at 3:18 PM

2.6bil dah bukan isu..
1mdb dah bukan isu..
Berapa kali nak terangkan da..??
Isu hanya pada orang2 yg pekakkan telinga dan tak mampu berfikir..

Anonymous
April 29, 2018 at 2:00 AM

2.6b bukan isu, 1mdb bkn isu
Kah kah kah kah..

Kementerian kewangan mengambil alih 1mdb. Hutang 1mdb siapa yg bayar?
Kah kah kah kah.

Duit 2.6b derma utk peribadi, parti atau negara?
Kah kah kah kah

Cacai najis berbulu musang nk berlakon pemegang kunci pahala dan syurga.
Kah kah kah kah

Anonymous
April 29, 2018 at 10:08 PM

Mana cacai najis ni menghilang..

Kalau xde isu lg, jawablah soalan mudah tu..

Lebai hassan bukan tau apa pun. Menulis kerana wang

Anonymous
April 30, 2018 at 9:12 AM

Komen-komen balaci dedak roket jelas menunjukkan balaci roket bodoh berlapis-lapis kerana menyalahkan PAS dalam isu 1MDB sedangkan PAS tidak terlibat langsung dalam pentadbiran 1MDB.

Anonymous
April 30, 2018 at 10:13 AM

Komen-komen bangang yang ditulis oleh macai ternakan pakatan penjaja fitnah jelas menunjukkan pakatan ini mnenggunakan fitnah untuk memburukkan parti Islam PAS.

Fakta jelas menunjukkan PAS telah menegur cara pihak berkuasa mengendalikan dan menyiasat 1 MDB. Dan media telah melaporkan sikap PAS yang mahu siasatan 1MDB dilakukan secara telus.

Malangnya macai-macai bangang ternakan parti kafir harbi roket berpura-pura tidak tahu kerana otak macai roket penuh dengan dedak roket.

Anonymous
April 30, 2018 at 5:27 PM

Kah kah kah..
Cacai najis masih xmampu menjawab soalan yg konon2 isu dh selesai.

Pas menegur?
Kah kah kah
Niat dihati adakan rundingan meja bulat utk mengetahui apa berlaku dgn 1mdb.
Apa yg terjadi adalah rundingan dibawah meja leper mendgr cerita arul kanda akan pelan rasionalisasi.

Kah kah kah kah..
Rakyat xmau tau psl pelan rasionalisasi 1mdb.
Rakyat nk tau kenapa company modal sejuta pinjam 42 ribu juta.
Rakyat nk tau kenapa kerajaan jamin pinjaman 1mdb.
Rakyat nk tau kenapa 1mdb beli edra pada harga jauh lg tinggi dari harga pasaran?

Anonymous
April 30, 2018 at 9:19 PM

Setelah membaca semua komen yang ditulis barua dedak roket seperti barua dedak roket 5:27pm di atas, kita mendapati barua dedak ini adalah pembohong bangsat yang telah memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS.

Fakta dan bukti PAS tidak bersekongkol dengan 1MDB:

1. 'PAS pun ada kritik 1MDB dan Najib, tapi secara tertutup' - Malaysiakini

2. PAS mahu Suruhanjaya Siasatan Di Raja siasat 1MDB | The Malaysian Insight

Maka kita tidak merasa hairan melihat pakatan wayang roket menentang undang-undang anti-berita kerana pakatan sendiri memfitnah PAS dengan pelbagai fitnah karut seperti fitnah UG, fitnah rasuah RM90 juta, fitnah barua umno, fitnah dedak umno, fitnah audio dll.

Seolah-olah tanpa fitnah, pakatan wayang roket akan lingkup.

Anonymous
April 30, 2018 at 9:56 PM

Pembetulan:

Maka kita tidak merasa hairan melihat pakatan wayang roket menentang undang-undang anti-berita palsu kerana pakatan sendiri memfitnah PAS dengan pelbagai fitnah karut seperti fitnah UG, fitnah rasuah RM90 juta, fitnah barua umno, fitnah dedak umno, fitnah audio dll.

Anonymous
April 30, 2018 at 11:39 PM

"Kritik secara tertutup"

Kah kah kah...
Tertutup sambil berbagi bagi hasil

Kah kah kah..
Ini bkn isu peribadi nk tutup2.

Fitnah ajalah jawapan terakhir by boleh dijawabkan.

Najib kata fitnah saman selasa depan.
Pas hanya pasang niat nk saman husam 90 juta.

Anonymous
April 30, 2018 at 11:54 PM

Adakah kamu barua dedak roket 11:39 pm mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaan kamu terhadap PAS?

Semua komen kamu di atas tidak mempunyai sebarang bukti yang jelas membuktikan kamu adalah pembohong.

Pernahkah kamu membuat laporan kepada polis dan SPRM tentang dakwaan karut kamu di atas?

Tak ada kan.

Mahkamah manakah yang telah buat keputusan PAS bersalah berdasarkan dakwaan karut kamu?

Tidak ada kan.

Maka kamu barua ternakan pakatan haprak adalah penjaja fitnah yang terkutuk.

Anonymous
April 30, 2018 at 11:59 PM

Balaci pandap 11:39 pm adalah pesakit mental yang baru keluar dari wad hospital mental terus gila meroyan sakan dalam blog.

Anonymous
May 4, 2018 at 2:07 AM

Makin byk yg ditulis oleh penyokong pan ni makin byk ruang kejahilan yg terbuka

Anonymous
May 4, 2018 at 2:16 AM

Macam mana la tak nmpk jahil. Isu 1mdb dan 2.6b tu kan isu najib dan bn. Tapi pegi serang pas. Penyokong pan ni dia punya confuse ibarat diorang tgh lawan bola sepak, terlampau syok gelicik sampai score kat gol hoki padang sebelah nk watpe..

Anonymous
May 5, 2018 at 6:48 PM

Allahu..jgn slhkn PAS..Selidik perkara betul2..buka hati, buka minda..bior cerdik..moga Allah slmtkn kita dr sgl finah akhir zaman..Wallahua'lam..

September 15, 2018 at 4:33 AM

Kami adalah organisasi hukum yang dibuat untuk membantu Orang yang membutuhkan bantuan, seperti bantuan keuangan.

Jadi jika Anda atau Anda berada dalam kesulitan keuangan dalam kekacauan keuangan, dan Anda memerlukan uang untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang Anda atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari lokal bank, hubungi kami hari ini melalui Email: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

Email: catherinewilliamloancompany@gmail.com


Aplikasi pinjaman meliputi:

  Nama: _________
  Alamat: _________
  Negara: _________
  Okupasi: _________
  Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
  Tujuan Pinjaman _________
  jangka waktu kredit__
  Penghasilan bulanan: _________
Telepon: _________

Silakan hubungi kami melalui e-mail

Email kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger