Mat Sabu Kena Saman Razali Abdul Rahman Demi Maruah Diri dan maruah parti AMANAH (PAN)


Lebai terbaca artikel di laman Tranungkite mengenai pendedahan Razali Abdul Rahman
merupakan bekas Setiausaha Politik Lim Guan Eng. Juga Pegawai Tugas-tugas Khas LGE. Dia juga merupakan bekas Ketua Organisasi DAP Bahagian Jelutong.

Pendedahan panjang pembaca boleh baca di sini.

lebai ambil apa yang ditulis oleh Razali Abdul Rahman mengenai pimpinan parti Amanah (Pan) sekarang. Bagaimana sikap beliau dengan Islam.
Semasa kejadian ni, beliau berada di luar negara. Lepas balik ni, mungkin dia tahu, dia call saya. Saya panggil dia abang. Dia call, bagi salam tak jawab juga. Dia pun serupa juga, maki saya.

"Awat hang ni bengong pi buat laporan polis ni? Siapa suruh hang pi buat?."

"Abang, ini isu agama bang."

"Takpe, demi politik agama kita boleh kompromi." Dia kata.

"Tak salah kita kompromi agama demi politik. Matlamat utama kita nak tawan Putrajaya. Siapa yang suruh hang pi buat benda ni? Hang ni calon yang akan bertanding. Siapa suruh hang buat? Ni, hang pikiaq masa depan hang, masa depan anak hang, bini hang. Hang tak sepatutnya buat benda ni. Aku nak hang tarik balik laporan polis hari ni juga. Aku nak hang tarik balik."

"Sorry bang, isu agama..mana boleh. Abang tau tak benda ni berlaku?"

"Memang aku tau berlaku. Takpa, kita menang dulu Putrajaya, lepas tu kita tau la kita nak buat apa. Janji menang dulu."

Saya kata dia, "Isu agama."

"Aku kata takpa..takpalah. adakah Islam hang lebih daripada aku? Aku Pas tak ada apa. Hang DAP tahu apa?".

Sampai tahap tu dia kata kat saya.

"Aku nak hang tarik balik laporan ni. Hang tarik."

Saya masih bertegas saya takkan tarik balik. "Bang, walau apa pun terjadi, saya takkan tarik balik."

"Hang pasai apa keteqaq (degil) sangat ni? Pasai apa hang jadi macam ni? Apa dah jadi dengan hang?. Okay, sekarang kita settle. Kami sanggup bagi kat hang RM1 juta kalau hang sanggup tarik balik laporan polis tu."

RM1 juta ditawarkan kepada saya. Cukup senang dia kata, kalau setuju dalam masa tiga hari kita akan sediakan wang tu. Dalam masa tiga hari sahaja.

Selepas itu dia kata, dalam masa seminggu, kita akan terbangkan saya, anak saya, bini saya, lari pi duduk di Melbourne. Jangan duduk di Malaysia. Duduk di Melbourne dia kata. Segala keperluan kami akan ditanggung oleh pihak-pihak tertentu di sana.

Tapi dia kata, "Sebelum hang pi Melbourne, hang buat satu perkara kat kami, cukup. Hang tolong kami satu benda cukup."

Saya tanya kat dia, "Apa dia?."

"Hang buat satu sidang akhbar. Dalam sidang akhbar tu, hang kata, saya ni dipaksa oleh UMNO untuk membuat laporan polis tu."

Dia suruh saya tuduh UMNO. Saya kata kat dia, "Abang, yang buat laporan polis ni saya. Pasai apa yang kita nak membabitkan pihak yang ketiga?"

"Hang tuduhlah depa. Aku dok buat kerja ni, takkan hang tak tau kot. Hang tuduh depa cukup, lepas tu hang lari pi duduk sana. Kita tahulah kita nak buat apa."

Pemimpin Pas, ingat Tuan-tuan kenal kot siapa dia ni. Semua kenal. Ini merupakan lagu yang paling-paling dia sukalah (tayangan lagu Hindustan).

Tuan-tuan kenal ya. Timbalan Presiden Pas sekarang.

Dulu, pada masa kejadian tahun lalu, beliau merupakan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat. Mohamad Sabu..beliau merupakan rakan yang cukup baiklah dengan saya. Cukup rapat.

So, matlamat menghalalkan cara. janji dapat tawan Putrajaya cukup, apa pun halal sampai ke tahap tu mereka ni. Saya tak sangka mereka agama pun boleh jual. Bukan dah jual, dah gadai, dah lelong dekat DAP.
Daripada petikan di atas, Razali membuat tuduhan kepada Mohamad Sabu;

1. Seorang yang hipokrit dengan Islam. Dia bermuka-muka dengan agama dihadapan orang ramai.
2. Mohamad Sabu juga menyokong agenda kritianisasi DAP
3. Mohamad Sabu seorang perasuah
4. Mohamad Sabu mengamal politik menghalalkan cara.


 Jika Mohamad Sabu tidak saman Razali Abdul Rahman apa implikasinya?


Semenjak dalam PAS lagi Mat Sabu dikatakan dibayar RM30k sebulan (ada lagi pimpinan PAS lain juga dibayar seperti Mujahid dan beberapa orang lagi) oleh Lim Guan Eng. Dengan duit ini Mat Sabu berkempen untuk menjatuhkan kepimpinan ulama.

Perkara ini menjadi benar apabila pendedahan TS Khalid Ibrahim dalam pertemuan dengan PAS Selangor beberapa hari lalu.


Ini juga membenarkan semula cerita bilik 121 Mohamad Sabu dengan isteri kawannya Normah sehingga penceraian berlaku. Jika kita percaya audio Nik Mohd Abdul tentu sekali kita boleh percaya audio Mohamad Sabu dengan Normah yang ditangkap.(Audio berkenaan ada tapi lebai atas perinsip Islam tidak sebar seperti perangai parti Islam PAN buat)



Jika tidak disaman si Razali Abdul Rahman tersebut, juga membawa implikasi Mohamad Sabu suka berpoya-poya dengan perempuan.

Mana nak letak muka parti AMANAH (Pan)??
Maka benarlah tuduhan bahawa AMANAH adalah macai/barua DAP
Tak berani membantah DAP
Sekadar memudahkan DAP menjalankan aktiviti "kristian evangelis"

Lagi pun AMANAH (PAN) suka sangat minta PAS saman jika ada sesuatu tuduhan. Ha sekarang kena atas batang hidung engkau. Apa engkau saman tak?

Tak saman?
Sah AMANAH (PAN) barua DAP untuk agenda kristian evangelis. Solat 'tunggak tunggik' tapi bodoh berpolitik terutama mereka yang berada dalam Ikram kononnya nak hijack Amanah.


Share this article :
 

+ comments + 3 comments

April 16, 2018 at 9:22 AM

Tak pergi lah lebaq!#AnaTahu....

April 16, 2018 at 12:05 PM

#kakipontengparlimen

April 16, 2018 at 1:21 PM

#akupontenglagibykdrpas

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger