Kem Mahathir Sedang Pujuk PAS Jangan Bertanding Di Langkawi?


Ramai penganalisis membuat analisis Mahathir akan membawa tsunami Melayu kepada HARAPAN. Demi mengambil kesempatan tsunami Melayu DAP sanggup korbankan logo mereka demi meraih undi Melayu setelah undi Melayu PAS hilang yang akan menggugat kedudukan Pulau Pinang. Untuk selamat Pulau Pinang DAP sanggup gadaikan logo mereka semenjak 56 tahun lalu dengan logo dan simbol PKR, biar pun veteran DAP marah dan akan menimbulkan banyak masalah nanti.

Ahmad lutfi Othman menulis "Mengapa Mahathir" mendokong kuat bahawa faktor PRU-14 kali ini adalah faktor Mahathir. Ini bersamaan idea dengan Prof. Mohd Agus.

Mohd Amar dalam temubualnya dengan pengundi luar Kelantan di Sabah mendedahkan bahawa ada kajian luar (sumber luar selain PAS) mengatakan Mahathir hanya berpeluang 50-50 hanya di Langkawi. Kenyataan ini nampak benar bila Mahathir memilih untuk bertanding di Langkawi. Lebai ada menulis di sini -- sila baca.




PAS menjanjikan calon hebat di situ kerana seorang tokoh hebat daripada parti IKATAN akan bertanding mewakili GAGASAN SEJAHTERA di Langkawi.

Kem Mahathir jumpa Abdul Kadir Sheikh Fadzir untuk meminta parti IKATAN menarik diri daripada bertanding. Atas dasar menjaga persahabatan dengan tun Mahathir IKATAN menarik diri.


PAS terpaksa ganti calon lain GS yang datang daripada PAS. Pas mempertaruhkan Yang Dipertua Pas Kawasan Langkawi, Zubir Ahmad.

Parlimen P004 Langkawi Kedah sebelum ini mempunyai 31, 133 pengundi dimana BN menang dengan memperolehi 21, 407 undi mengalahkan PKR yang hanya dapat 9,546 undi. Majoriti 11,861undi adalah agak besar di kawasan majoriti Melayu.

Masalah Dalam HARAPAN di Dun Kuah


Mahathir mendapat sedikit masalah apabila ahli akar umbi PPBM membantah pemilihan Mohd Firdaus Ahmad sebagai calon parti untuk DUN Kuah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.
 
Ahli Jawatankuasa PPBM Langkawi, Mohd Ratu Mansor (gambar bawah) berkata, pemilihan Firdaus tidak mengikut prosedur dalaman parti dan dipilih atas pengaruh pihak lain.
 
Malah katanya, perwatakan peribadi Firdaus yang negatif juga menjadi pendorong kepada bantahan yang dibuat pada hari ini.


"Ahli akar umbi bahagian Langkawi merasa kecewa dengan pilihan yang dibuat oleh Tun Dr Mahathir Mohamad memilih calon DUN Kuah dengan tidak mengikut prosedur dan memilih calon yang mempunyai banyak perwatakan negatif.
 
"Pemilihan ini (Firdaus) juga bukan dari dari akar umbi tapi hasil dari perbincangan pihak yang mempengaruhi keputusan kepimpinan," katanya dalam satu sidang media di Riverra Inn, di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Ratu berkata bantahan terhadap Firdaus telah dilakukan sebelum ini namun kepimpinan tertinggi dikatakan tidak mengambil apa-apa tindakan.
 
Justeru ujarnya, ahli akar umbi PPBM yang tidak berpuas hati dengan  pencalonan Firdaus akan memberikan masa kepada kepimpinan tertinggi sehingga 28 April ini, dan akan mengambil tindakan susulan jika keadaan masih tidak berubah.
 
Beliau bagaimanapun enggan menyatakan apakah tindakan susulan yang akan diambil dan meminta media untuk menunggu sehingga tarikh tersebut tiba.
 
"Kita dah buat bantahan tapi tindakan tidak diambil jadi kita guna peluang ini untuk beritahu umum.
 
"Jika tindakan tidak diambil juga semasa penamaan calon atau tidak tukar semasa penamaan calon, kita akan teruskan dengan plan yang lain," ujarnya lagi.

Kem Mahathir Jumpa PAS

Mengikut maklumat yang sahih lebai dapat daripada dua-dua sumber sudah 2 kali Kem Mahathir berjumpa dengan PAS untuk meminta PAS tarik diri. Termasuk menggunakan Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

Why?
Takut kalah ke?
Kan Mahathir hebat 22 PM.
Apa nak gusar....

Nanti ada cerita baru lebai akan sambung..
Susah juga nak bocorkan maklumat PAS semenjak pengkhianat tak ada.


Share this article :
 

+ comments + 6 comments

April 27, 2018 at 8:59 PM

Ee yo ko abg Lobai. Macam cerita slot cerekarama je. Boleh percayao ke ni.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous
April 28, 2018 at 8:38 AM

Ini kalilah kita kalahkan pakatan wayang roket yang menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

1 undi untuk pakatan wayang
= 1 undi untuk parti kafir harbi roket
= 1 undi untuk rejim pengganas Israel
= 1 undi untuk pembunuh imam Palestin

Anonymous
April 28, 2018 at 8:46 AM

UNDI PAKATAN WAYANG = UNDI PARTI ROKET
= UNDI ISRAEL

AIDCNews -17/02/18 –Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

Anonymous
April 29, 2018 at 5:13 PM

Dalam satu dunia. .. Port dickson yang israel nak buat kem tentera. .. Strategik betul .... Lucu. .. Nak tanya tuan ... Kem mana kat dunia israel pernah buat. ... Nota. .. tang manalah dapat info. .. Tak saman dah jadi salah. ...

May 5, 2018 at 9:38 PM

Ikut logik puak PH x saman maknanya salah la. Bukankah tu yg diorg pegang dlm kes 90juta Pas, x caya tanya rafizi sotong.

May 5, 2018 at 9:38 PM

Ikut logik puak PH x saman maknanya salah la. Bukankah tu yg diorg pegang dlm kes 90juta Pas, x caya tanya rafizi sotong.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger