Baiah Dengan Allah Langgar Apa Sangat Derhaka Dengan Ibu


Anak kedua bekas menteri besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Nik Omar bakal bertanding di DUN Chempaka pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) mewakili parti AMANAH (PAN).

Nik Omar akan berdepan dua pencabarnya di DUN tersebut iaitu Mohamad Fareez Nor Amran (BN) dan Ahmad Fathan Mahmood (PAS).





Penganalisis politik berpendapat penyertaan Nik Omar dalam parti AMANAH (PAN) yang didalangi oleh IKRAM bukan perkara yang pelik kerana sebelum ini penglibatannya dengan IRC/JIM sudah diketahui oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan ini faktor dia tidak bergiat dengan politik manakala adiknya Nik Abdul adalah orang harapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dalam meneruskan perjuangan Tok Guru di dalam Parti PAS.

Bila berlaku pertembungan dalam PAS, maka AMANAH telah mempergunakan keluarga Nik Abdul Aziz sebagai satu cara untuk menghancur perjuangan PAS yang dibina oleg Tuan guru Nik Abdul Aziz sejak berzaman.

Pengkhianatan AMANAH (PAN) yang didalanmgi IKRAM bukan perkara baru. PAS banyak kali bergolak kerana sikap IKRAM (dulunya IRC) yang merosakkan PAS daripada dalam.

Pengkhinatan ini sudah menjadi satu sejarah hitam IRC/IKRAM suatu pertubuhan yang tidak boleh dipercayai.

Nik Omar berkata beliau mengambil keputusan itu selepas ibunya, Tuan Sabariah Tuan Ishak melarangnya menyertai politik.
“Semua bergantung kepada bonda, selagi bonda tidak izin, bonda minta tidak terlibat, kita kena terima. Bonda melihat mungkin kerana berlaku pertembungan. Bila ditanya kenapa bonda? Saya nak tunjuk apa jua yang kita lakukan pentingnya mendapat keizinan dan restu ibu,”
Untuk pengetahuan pembaca, bukan sekarang Nik Omar tidak dibenarkan mengikut politik atau setelah bapanya meninggal Nik Omar tak dibenarkan berpolitik tetapi semenjak bapanya TG Nik Abdul Aziz masih hidup lagi TGNA tidak benarkan anak keduanya ini berpolitik. Tapi pelikkan TGNA membenarkan Nik Abdul anak kelimanya untuk membantu PAS dan menjadikan dia sebagai galang ganti beliau dalam jangka masa yang lama.



Kalau kita kaji sirah para sahabat, bagaimana anak-anak para sahabat, diinfakkan untuk meneruskan perjuangan yang telah dilalui oleh ayah-ayah mereka. Ini jelas bagaimana TGNA menginfakkan Nik Abdul untuk PAS tapi bukan Nik Omar. Nik Omar hanya mengurus sekolah swasta sahaja. Kuliah gantian TGNA juga hanya dilakukan oleh Nik Abdul sahaja. Adakah Nik Omar tidak pandai ilmu agama?

Kenapa?

Nik Omar telah menyeleweng daripada landasan perjuangan yang benar kerana mengikut gerakan IRC yang bercanggah dengan fahaman TGNA. TGNA mengambil pendekatan suruh Nik Omar tumpu aje kepada persekolahan swasta dia.

Tapi malangnya bila TGNA meninggal, AMANAH (PAN) dengan IKRAM telah cuba menghasut Nik Omar untuk menjadi calon dan kononnya menjadi MB Kelantan jika menang.

Cuba kita fikir kalau betullah Nik Omar ini hebat, sudah tentu TGNA akan mengerakkan anaknya untuk dalam PAS terutama Pemuda untuk mencari pengalaman dan bila dia banyak pengalaman akan mengganggatikannya menjadi MB Kelantan.

Tapi kenapa tidak?


Hanya nampak berlaku ialah Nik Abdul (anak TGNA), Khalil (anak TG Haji Abdul Hadi) dan Mujahid (Anak Yusof Rawa) tertonjol dalam PAS. Dimana Nik Omar? Tak ada pun. Malah Dalam kawasan pun tak telibat.

Lebai rasional dalam memberikan pendapat supaya pembaca berfikir. Walaupun Mujahid itu IRC juga macam Nik Omar tetapi dia ada ketokohan bukan macam Nik Omar hanya boleh dipergunakan. Pasal itu ibu dia tak benarkan dia terlibat dengan politik. Orang yang celaru dalam perjuangan dan mudah dipergunakan selalu ibu akan jaga sampai dia meninggal dunia.

Itulah hakikatnya Nik Omar yang kini dipergunakan oleh Husam Musa demi dendam kepada PAS.

Husam guna strategi menipu ibu Nik Omar.
Semalam semasa pengumuman calon HARAPAN mengumumkan nama Mohamad Omar sebagai calon Dun Cempaka. Siapa Mohamad Omar??

Hari ini tiba-tiba Nik Omar menjadi calon.
Ibu tak tak boleh nak buat apa-apa kerana dah jadi calon.
Hanya menangis dalam hati mengenangkan nasib anak kesayangannya.
Ibu mana tak saya anak....



Derhaka dengan ibu??
Apalah sangat.
Puak IKRAM dalam PAS yang kini menubuh parti AMANAH yang berbaiah dengan sumpah talak isteri seperti Dr Hatta Mohd Ramli sanggup langgar baiah dengan Allah.

Khalid Samad dan Dr Mariah sekadar bagi makan nasi berani kambing kononnya tebus baiah.
Dengan Allah mereka boleh permainkan.. Ibu lagilah darjat ibu bawah Allah.

Nasib bila politik menjadi matlamat
Hukum hakam boleh diketepikan.


Share this article :
 

+ comments + 55 comments

Anonymous
April 28, 2018 at 1:31 PM

Iman tidak boleh diwarisi. Walau apa pun, kita tetap akan menyokong dan mengundi calon PAS dalam PRU 14 kerana perjuangan Islam adalah lebih penting dari agenda peribadi.

Jika anak Nabi Nuh a.s. telah menderhaka kepada Nabi Nuh a.s.,adakah anda akan mengikut anak Nabi Nuh a.s. tersebut?

Anonymous
April 28, 2018 at 1:53 PM

Hahaha mabuk

Anonymous
April 28, 2018 at 2:36 PM

Dlm berjamaah ada ada saja pndgn kita yg tak selari dgn pimpinan dan jamaah. Adabnya berjamaah, kenalah akur dgn keputusan pimpinan dan jamaah. Kalau masing masing semua nak ikut kepala sendiri, hancurlah jamaah. Anyway jika mmg dah tak sehaluan, mmg elok keluar jer.

Soal keluarga, jgn sampai putus silaturrahim. Keluarga aku pun mcm mcm fikrah politiknya, tp ok ok jer, takder nak gaduh gaduh.

April 28, 2018 at 2:45 PM

Nik Omar b Nik Abd Aziz adalah mudir Maahad Darul-Anwar Pulau Melaka berjiranan dengan rumah TGNA. Nik Omar tidak wajar lagi menjadi pimpinan maahad itu kerana hayat dan kemajuan maahad adalah di atas sumbangan masyarakat, ibubapa dan ex-pelajar2 serta penyokong2 jemaah Islam PAS. Ketara Nik Omar sudah tidak sejalan dgn almarhum, dengan bonda dan masyarakat PAS se Malaysia yg pernah membantu maahad tersebut. Nik Omar meninggalkan 'Bukit Uhud" mahu menolong jalan lain.
Allah Azza wa Jalla berfirman:

ۘ وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya [al-Mâidah/5:2]


Sumber: https://almanhaj.or.id/2800-perintah-untuk-saling-menolong-dalam-mewujudkan-kebaikan-dan-ketakwaan.html

Anonymous
April 28, 2018 at 4:11 PM

Tapi dlm pas klw tak sehaluan dgn pemimpin nak keluar kena cerai bini..porak perandakan family...kejam la Pas ni...

Anonymous
April 28, 2018 at 4:19 PM

Ok lah lebai..kita jgn tolong nik omar ni...
Cuma lebai kena tolong khalifah Umar ni...
Bln dpn Khalifah Umar Lim Guan Eng nak cetak Bible bahasa melayu yer..
Nak tukar semua perkataan GOD kepada ALLAH tau..
khas utk pasaran dalam Malaysia tercinta ini supaya anak2 melay kita lebih memahami apa itu Bible yer...

Lebai nanti jemput dtg skali yer pd majlis pelancaran tu..
"Tok Guru" dah redha dah penggunaan kalimah Allah utk kartel Khalifah Umar Lim Guan Eng ni yer(gelaran anugerah tok guru ni)...
Tok guru siap buat pengumuman satu malaya lagi tau...hehehe

Anonymous
April 28, 2018 at 5:26 PM

Iman ikut parti..
Dangkal

Anonymous
April 28, 2018 at 6:18 PM

Mungkin kita harus bersederhana dalam memberi ulasan? :)

Meskipun saya penyokong & pendokong PAS,saya merasakan kurang wajar untuk terus menghukum anakanda kedua almarhum TGNA sebagai derhaka kepada ibunya.

Ibunya sendiri tak memberi ulasan, menghukum anaknya. Moga kita dijauhkan dari menjadi golongan penghukum berlandaskan fakta yang diolah mengikut kaca mata kita.

Urusan keluarga mereka. Biarlah mereka selesaikan. Ijtihad mereka berbeza.

Anonymous
April 28, 2018 at 8:20 PM

Parti Islam PAS telah menjadikan AlQuran, Sunnah, Qias dan Ijma sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan perjuangan politik Islam.

Sebaliknya, pemimpin dan pengokut pakatan wayang ikut sifu evangelis roket.... Dangkal.

Anonymous
April 28, 2018 at 11:39 PM

Wah barua dedak roket adalah pandusta yang mudah lupa ( istilah Dr M) tetapi kita tidak mudah lupa.

Kita masih lagi ingat bagaimana Mike Selfie Dada Amoi memberikan gelaran kh omar kepada lim gonna end semata-mata untuk mengampu boss roket.

Anonymous
April 28, 2018 at 11:42 PM

Jika ibunya melarang anaknya dari menyertai parti kuali yang menjadi khadam roket, maka anak itu perlu mentaati perintah ibunya demi kebaikan perjuangan Islam.

Anonymous
April 29, 2018 at 12:34 AM

Ini isu keluarga yg kita tak tahu. dan mungkin ibu dia dah benarkan dan redha. Baik kita husnuzan dari pada kita buat assumption yang boleh jadi fitnah dan mendatang dosa.

April 29, 2018 at 12:58 AM

Saya nasihatkan tuan dapat tarik balik tuduhan kepada IKRAM itu sebelum pihak IKRAM buat sama fitnah melainkan tuan ada bukti jelas kaitan tersebut. Saya cadangkan, cukuplah kaitkan sahaja dengan IRC/JIM. Nak saman pun tak boleh nanti.

Anonymous
April 29, 2018 at 1:20 AM

Ikut quran mana kafirkan org dahulu hari, tapi hari ini bersahabat?

Anonymous
April 29, 2018 at 7:44 AM

Hehe..lebai klw lupa cuba2 selak kat utube bersepah..tengok terpampang muka tok guru umum benarkan penggunaan kalimah Allah utk kartel khalifah Umar Lim Guan Eng ni...hehe
Lebai jaman sekarang xpyh nak pusing2 u-turn byk sgt..nanti terbelit lidah...hehe

April 29, 2018 at 10:10 AM

Assalamualaikum.
Saya dijanjikan 1 jawatan jika pan menang diSelangor.
Hanya, jika saya sudi bekerja untuk pan sekarang, sebelum pru14.
Biasalah, kena cari anak2 muda untuk tolong pasang bendera pan, banner pan, agih brosur pan, dan lagi... dan lagi.
Jika pan menang, saya dapat jawatan. Jika pan kalah, upah pasang bendera pun belum tahu.
Positifnya, pan jer yg tawarkan. PAS tidak.
Saya lebih suka cara PAS.
Allahu a'lam.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:32 AM

Al-Qur'an mengkafirkan orang yang menentang, menghina, mempertikai , memfitnah, memburuk-burukkan atau menafikan ajaran Islam.

Jika kamu anon 1:20am bersekongkol dengan parti kafir harbi roket menentang dan menghina ajaran Islam seperti Hudud, hukum menutup aurat dll, maka kamu telah membatalkan iman kamu sendiri dan kamu tergolong kepada puak roket.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:38 AM

Wah nampaknya kamu barua dedak roket 7:44 am telah mengaku kamu telah memfitnah Tok Guru denagan dakwaan karut kamu tentang gelaran Kh Omar untuk sifu evangelis roket.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:40 AM

Ibunya telaj melarang anaknya dari menyertai parti kuali pimpinan sifu evangelis roket.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:43 AM

Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan ugutan saman.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:49 AM

Parti PANdir boleh menjanjikan matahari dan bintang dll untuk anda yang menjadi pengikut naif PANdir tetapi rekod pengkhianatan puak PANdir terhadap perjuangan Islam dan parti Islam PAS menjamin semua janji pemimpin PANdir akan dikhianati oleh pemimpin PANdir sendiri.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:52 AM

Bahkan barua dedak roket 4:19pm tidak mempunyai bukti konon Tok Guru anugerahkan gelaran kh omar kepada lim gonna end.

Ini bererti barua dedak roket adalah panipu.

Anonymous
April 29, 2018 at 10:55 AM

Kita pernah mendengar sendiri dari mulut ibunya melarang anak dari menyertai PH.

Anonymous
April 29, 2018 at 11:14 AM

Bukti untuk komen 10:32 am:

Surah Al-Maidah : 44

Anonymous
April 29, 2018 at 11:51 AM

Org yg dikafirkan dahulu hari masih sama spt hari ini.
Sudah tidak kafirkah mereka?

Anonymous
April 29, 2018 at 12:35 PM

Nampaknya kamu balaci dedak roket 11:51 am suka mengkafirkan umat Islam.

Anonymous
April 29, 2018 at 3:41 PM

Pas dah jadi peramal. .. Pelik ... Pembangkang lawan pembangkang ... yg buat gst seronok. .. Yg tarik subsidi ( gula , minyak, dll seronok, yg naik tarif elktrik seronok ... Dan bnyk lagi seronok sesama pembangkang bergaduh. .. Konpiusssssssss

Anonymous
April 29, 2018 at 3:46 PM

Aku lagi konpiussss sebab biawak-biawak lidah bercabang yang memimpin pakatan wayang roket mendakwa konon mahu menggulingkan BN tetapi siang dan malam pakatan sibuk mencipta dan menjaja fitnah untuk memfitnah PAS.

Lidah biawak cakap tak serupa bikin.

Anonymous
April 29, 2018 at 3:50 PM

Tuan dah ada tengok semuaker ... Siang dan malam ker hentam pas ... Ada tuan tengok pemimpin pas banyak hentam siapa. .. Nota ... Bila perkara sampai. .. Bagus siasat dulu ..

Anonymous
April 29, 2018 at 6:07 PM

Sudah tidak kafirkah mereka?

Anonymous
April 29, 2018 at 6:07 PM

Sikap,cara kamu berkata dah mempamerkan siapa kamu. Fitnah kamu terhadap IKRAM, kamu jawab di akhirat nanti. Hanya Allah berhak menghukum. Bila kamu merasa diri kamu terlalu suci, kamu akan menidakkan segala usaha dakwah kumpulan lain. Wallahu a'alam bissawab. Allahumma arinal haqqa haqqan walbatila batilan.

Anonymous
April 29, 2018 at 6:35 PM

Wah hebat lakonan balaci dedak roket 3:50 pm berlagak 'suci' membela pakatan wayang roket walaupun semua orang mengetahui pakatan wayang telah mencipta dan menjaja pelbagai fitnah seperti fitnsh UG, fitnah rasuah RM90 juta, fitnah audio, fitnah dedak umno, fitnah barua umno dll untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan walaupun kita semua mengetahui semua pemimpin PAS mempunyai rekod yang bersih dari rasuah dll.

Anonymous
April 29, 2018 at 6:38 PM

Balaci pandap 6:07 pm adalah pesakit mental.

Anonymous
April 30, 2018 at 5:36 AM

Baca komen2 drpd melayu penentang Islam ni mmg rasa nak muntah. Seolah olah telah berkiblatkan dap. Nak menentang rasuah tapi mereka sendiri buat benda yg sama.

Simple math. BN-71 PH-21 PAS-0. Jadi nak pilih parti yg sifar rasuah ke atau nak maintain parti rasuah sedia ke atau nak ganti dgn parti rasuah baru. Baru cerita pasal rasuah tu tk cerita lagi pasal liberal..

Anonymous
April 30, 2018 at 5:59 AM

6.38 tak perlulah layan 6.07 yg jahil. Nak berbahas ttg isu kafir tapi tdk membaca kronologinya. Dr Maza sendiri pernah explain dan infact pada pru13 pun tdk dijadikan isu..

Anonymous
April 30, 2018 at 6:03 AM

Aduh 4.11...kan lebih baik kamu senyap je drpd tulis satu benda yg kamu sendiri tak faham

Anonymous
April 30, 2018 at 10:16 AM

Barua roket kata tipu rakyat dengan pelbagai skandal seperti skandal banglo, skandal tanah, skandal kertas kerja , skandal terowong dll tidak kejam.

Pemimpin dan macai roket sama saja. Kaki kencing.

Anonymous
April 30, 2018 at 5:23 PM

Keh keh keh..
Pentaksub sudah terjerat..
Maka melarikan diri dari menjawab soalan mudah

Anonymous
April 30, 2018 at 7:09 PM

Soklan mudh kan?. So jwp pun mudahlah. Haah betul tak kafir

Anonymous
April 30, 2018 at 7:31 PM

Balaci dedak roket 5:23 pm ,

Sila tunjukkan bukti untuk menyokong dakwaan kamu. Tanpa bukti, kamu adalah pandusta.

Anonymous
April 30, 2018 at 8:39 PM

Nak tanya soalan mudah gak pada 5.23. Kenapa pan sokong dap yg anti Islam ya?

Anonymous
April 30, 2018 at 11:26 PM

Sudah tidak kafirkah mereka (umno)?

Anonymous
April 30, 2018 at 11:45 PM

Balaci dedak roket 11:26 pm,

Kamu telah membuat dakwaan karut tanpa sebarang bukti terhadap PAS maka kamu adalah pembohong yang menjaja fitnah.

Buang masa sahaja melayan pesakit mental seperti kamu.

Anonymous
May 1, 2018 at 1:51 AM

Politik suku agama suku sudah tidak kafir?

Anonymous
May 1, 2018 at 8:57 AM

Adakah kamu anjing 1:51am ternakan pandap telah buat laporan kepada pihak berkuasa tentang dakwaan kamu di atas?

Kamu tidak pernah buat laporan pun.

Mahkamah manakah yang telah buat keputusan PAS bersalah berdasarkan dakwaan kamu?

Tidak ada kan.

Maka kamu adalah anjing kurap buruk kepala yang menyalak bukit PAS, bukit PAS tak runtuh, kamu pula yang sakit mental.

Anonymous
May 1, 2018 at 12:56 PM

Knp pan berkiblatkan dap?

Anonymous
May 1, 2018 at 1:38 PM

Kenapa parti PANdir menjadi khadam parti kafir harbi roket pimpinan sifu evangelis roket menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti atheis, LGBT, murtad dll?

Adakah kerana Mike Selfie Dada Amoi dibayar gaji RM15,000 sebulan oleh sifu evangelis roket?

Terlalu murah maruah seorang pemimpin yang sanggup menjadi barua puak kafir harbi.

Anonymous
May 1, 2018 at 2:46 PM

TGHH dah memang saman sarawak report fitnah 90 juta. Pan tlg komen sikit? Sblm ni khadam bukan main riuh lagi. Org yg paling ketaq lutut skrg dh semestinya bapak pengfitnah ie husam.

Anonymous
May 2, 2018 at 1:42 AM

Kikiki..
Senang je taksub pas kena kencing..

Pas belum menang kes. Pas hanya menang utk dptkan perbicaraan penuh.

Oleh kerana bicara dilondon, senang je lebai2 kencingkan pengikut

Anonymous
May 2, 2018 at 4:59 PM

Adakah ibunya bercakap dgn anda atau lebai hassan?

Anonymous
May 2, 2018 at 5:24 PM

Knp SR panik smpi mntk interlokutori ie saman Tghh dibatalkan yer?

Mahkamah round pertama sidang bicara kes ini akhir tahun lepas, minta SR bagi bukti, SR gagal, lalu kena denda bayar di mahkamah utk urusan mahkamah. PAS menang round pertama.

Bila keluar mahkamah, Clare kata ini semua salah Ambiga. Ambiga yg bagi maklumat itu pada clare. (ada konspirasi PH rupanya) Ambiga buat kenyataan dia diperangkap oleh pimpinan pakatan harapan. Ambiga menyalahkan pakatan harapan.

Anonymous
May 3, 2018 at 1:47 AM

Kikikiki..
Siap ada sinopsis mcm filem plk.

Tulis psl fakta kes walaun. Bkn karangan khayalan nk menyedapkan hati.

Paham x, pas hanya menang utk dptkn full trial dlm court.
Phm x ayat ni?
Bkn menang kes saman fitnah.

Baca hujah sr mengenai undang2 uk psl political parti xboleh saman.
Sr nk tau yg saman pas atau hadi.
Reti x walaun?

Court allowed full trial bermaksud pas/hadi vs sr boleh dibicarakan dimahkamah london.

Hal yg dibicarakan dimahkamah yg dinantikan rakyat pecinta kebenaran. Baru tau mana fakta mana auta

Anonymous
May 3, 2018 at 6:15 AM

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/08/05/mahkamah-dengar-kes-hadi-saman-editor-sarawak-report/

Mahkamah juga mendapati tuduhan serius ini tidak disokong bukti oleh Brown walaupun beliau mempunyai masa berbulan-bulan untuk berbuat demikian.

Ni sbhgn petikan. The rest khadam gi la baca sendiri. Penyata pembelaan sr ni ada 50 mukasurat. Yg kelakarnya 40 muka surat cerita pasal 1mdb seolah olah mcm najib yg file saman... 10 muka surat baru evident. Tapi kelakarnnya evident tu dlm bentuk hujah KENAPA pas boleh terima 90j hanya melalui penyenaraian beberapa nama kepimpinan pas yg kononnya ada kenderaan mewah. Cth ustaz khalid ada motor mewah tapi cuma dgn bersandarkan gambar dia brgambar kat motor yg bukan milik dia pun. Ustad tu lesen motor besar pun xde. Mmg patut la pun kena reject dgn mahkamah london klu tuduhan begitu cuba dijadikan bahan bukti. istilah lawyer dinmkn shame defend.

Dlm keadaan haru biru dan kepanikan ni tk mustahil mistake by mistake akan berlaku lagi lepas ni. Dan mmg ada logiklah bila tghh mengatakan telah ada wakil yg berjumpa lawyer pas utk settle kes saman ini di luar mahkamah tapi ditolak...

Rakyat mmg cintakan kebenaran tapi yg pastinya tukang2 fitnah dlm pan bukan termasuk jenis rakyat yg begitu. PH sibuk fitnah pas tapi laporan sprm 2013-2017 menunjukkan statistik ahli politik yg didakwa rasuah ialah
BN 71 KES
PH 21 KES
PAS 0 KES

Anonymous
May 3, 2018 at 9:32 AM

Kikikiki..
Cacai najis masih lg bingung...

Kalau court baru shj benarkan full trial application, bermaksud belum mula lagi bicara saman fitnah..
Cacai najis dh phm belum?

50 pages - 100 pages ape jadah semua tu hanya hujah sr utk menolak kes tersebut kerana undang2 uk xbenarkan parti politik utk menyaman.
Dh paham cai?

Oh lupa, nk sokong najis kena jdk bodoh dan memperbodohkan lg org melayu islam

Anonymous
May 3, 2018 at 5:56 PM

Rasa rasanya pakatan harapan yg najis kot sbb mmg dah sah2 ada 21 kes rasuah compared to pas ZERO case. Yg ada pun cuma fitnah dan tuduhan. Baru menuduh keseronokannya dah luar biasa. Dasar khadam.

50 pages hanya hujah utk menolak kes? Hihihi...yg menyaman tu dah tentu2lah Tghh. Bila masa pulak parti yg file kes? Tapi kesimpulan yg penting.. klu mmg tuduhan tu wujud, knp pulak sr takut sgt... tak kiralah siapa pun yg cuba saman apa dia nak risau? Lagi bagus apa kurang2nya kes dapat disiasat lebih mendalam. Simple logic

Yg buat kami happy is not about winning the case tapi tindakan senget sr. Takde pun kepimpinan pas buat sttmnt menang kes. Tapi husam dlm ucapan dia sebut pas declare ingat dah menang case. Tu yg pelik husam ni mcm panik tak tentu pasal. Try gak tgk dalam harakah kot2 ada sttmnt tu tapi x ada. Jadi penyokong2 parti khadam semua buat sttmnt ikut chief khadam punya andaian ie husam

Ni sbhgn petikan dlm harakah x dak mentioned pun menang kes:
MAHKAMAH London menolak pembelaan ‘kebenaran’ (Truth) oleh editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown dan permohonan defendan untuk meminda pembelaannya. Justeru, mahkamah yang sama memerintahkan Clare Rewcastle Brown membayar kos guaman sebanyak RM227,700.00 kepada Dato’ Seri Abdul Hadi Awang. Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, Mahkamah London dengan rasminya menolak keseluruhan pengakuan kebenaran Clare Rewcastle-Brown. Ini bermakna Tuan Guru Abdul Hadi mempunyai asas yang kukuh untuk terus mengemukakan saman terhadap defendan.


Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger