Bila Pulak Lim Guan Eng jadi jurucakap parti PKR?


Saya rasa semua orang akan pening dengan sikap pimpinan PAKATAN HARAPAN. Seolah-olah mereka ini tidak faham bahasa mudah PAS tidak akan bersama PAKATAN HARAPAN dan PAS tidak akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang ada hubungan dengan parti pengkhianat PAKATAN RAKYAT, DAP dan PAN.

PAS masih bersama dengan PKR kerana 2 sebab, pertama kerana PAS masih ada tahaluf dan keputusan tahaluf adalah keputusan muktamar maka muktamarlah boleh membatalkannya. Kedua PAS masih bersama PKR untuk Selangor demi menyelamatkan Selangor jatuh kepada BN/UMNO dan mengekalkan janji manifesto pada PRU-13 lalu.

Bila BERSATU bersama dengan PAKATAN HARAPAN yang mana terdapat parti DAP dan PAN, maka PAS memutuskan tidak akan ada kerjasama dengan BERSATU lagi. Mana mungkin PAS nak bersama BERSATU sedangkan dalam masa yang sama DAP dan PAN menyerang PAS.

Untuk PRU-14 nanti, sokongan akar umbi PAS lebih cenderung untuk memutuskan tahaluf dengan PKR. Pasal itu dah ada beberapa usul kawasan untuk memutus tahaluf dengan PKR.

Hari ini Lim Guan Eng mengeluarkan kenyataan Pas perlu segera menyatakan pendiriannya sama ada ingin kekal bersama Pakatan Harapan atau akan bekerjasama dengan Umno dan BN dalam pilihan raya akan datang.

Kan BENGONG dia dah singkir PAS daripada PH tapi masih dan seolah-olah menunggu PAS? Di Sarawak DAP dan PH agih kerusi PAS kepada PAN tapi dia masih tunggu PAS. Pening kepala saya memikirkan 'macam mana' dia orang berfikir!

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, Pas tidak boleh melengah-lengahkan masa lagi kerana ia akan menyebabkan keyakinan pengundi terhadap Pakatan Harapan terganggu.

Apa pulak kaitan PAS dengan PH?? Lagi pening!!!

Kata LGE lagi "Apabila mereka ingin bekerjasama dengan Umno dan BN, mereka perlu memutuskan hubungan dengan PKR. Mereka juga dilihat sedang membuat persediaan asas apabila  mengumumkan keputusan itu baru-baru ini".

Menurut LGE, tindakan Pas kini lebih condong ke arah ingin bekerjasama dengan Umno selepas mengumumkan putus hubungan dengan PKR di Pulau Pinang.

Saya rasa LGE pening macamTun Mahathir juga.
LGE pun tak boleh nak beza antara keputusan dan usul muktamar.
Lagi satu BILA pula dia jadi jurucakap PKR??

Nampak sangat kebimbangan LGE serta DAP jika PAS bertembung dengan PAKATAN HARAPAN dalam pertandingan 3 penjuru seluruh Malaysia jika kawasan PAS sebelum ini (Kawasan PAS yang PAS pernah bertanding pada PRU-13) diusik oleh PH melalui parti pengkhinat PAN.

DAP sangat takut Pulau Pinang akan hilang daripada penguasaan mereka bila berlaku pertandingan 3 penjuru.


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
March 24, 2017 at 8:29 AM

Dap dah dapat rasa prestasi mereka tanpa Pas akan menjunam. Pru akan datang belum tentu lge jdi ketua menteri P Pinang.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger