Kamarudin Jaafar Masih Berdiam Dalam Isu RUU 355?


11 September 2015, PKR mengumumkan penyertaan ahli Parlimen Tumpat Datuk Kamaruddin Jaffar ke dalam PKR sedangkan pada masa itu Kamarudin Jaafar adalah MP PAS. Kerusi PAS juga dibawa bersama dengan keluarnya dia daripada PAS.

Kamarudin dalam kenyataannya berkata, dia terlibat dan berperanan dalam gagasan pembentukan parti PAN (AMANAH).


"Malah saya telah memainkan peranan aktif dengan menjadi tuan rumah mesyuarat yang akhirnya menubuhkan parti bernama AMANAH (PAN)" katanya semasa dia masuk PKR.

PAN mengatur strategi dengan memasukkan beberapa orang mereka dalam PKR, termasuk Wan Ji untuk memastikan ada suara PAN dalam PKR. Kenyataan ini disahkan oleh Kamaruddin sendiri.


"Saya dah berbincang dengan kawan-kawan, termasuk (Ahli Parlimen Shah Alam) Khalid Samad yang datang ke rumah berbincang mengenai cadangan ini.

"Saya katakan (kepada Khalid), saya masuk nak memperkukuhkan PKR, nak memperkukuhkan PAN, nak memperkukuhkan alternatif gabungan yang akan ditubuhkan," katanya.

Dalam Isu RUU 355 pula Kamaruddin masih berdiam diri walaupun di desak oleh semua pihak di Kawasan Tumpat termasuk daripada wakil UMNO.


 PAS dalam kenyataannya menyebut demi untuk ISLAM dan memperkasa MAHKAMAH SYARIAH UMNO dijemput bersama, PKR dan NGO untuk memastikan Islam berdaulat di negara kita tapi malang sekiranya Kamarudin Jaafar membisu dalam isu mengenai agamanya sendiri.

Siapa sebenarnya yang ditakuti oleh Dato' KJ?


Share this article :
 

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger