Masuk DAP Memang Tak Jadi Kapir..... Tapi jadi Bodoh


Aktivis anak muda, Jufazli Shi Ahmad yang merancang untuk mencabar Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman di kerusi Sungai Sibuga pada pilihan raya umum ke-14 nanti menyertai DAP sebagai ahli seumur hidup pada 5 Jun 2017 lalu.

Kemasukkan ke dalam DAP dikatakan ada kaitan dengan penangkapannya pada 9 November 2016 tahun lepas di sebuah pusat beli-belah di Kuala Lumpur dan disiasat kerana memfitnah, menghasut dan kesalahan di bawah Akta Komunikasi dan Multmedia. Dia ditahan sehingga 15 November 2016. DAP dikatakan banyak membantu. Ini kes balas bukti... (PAS sangat lemah dalam hal-hal begini)


DAP yang menghadapi imej buruk terutama untuk masyarakat Melayu, Islam mengambil kesempatan untuk menggantikan tokoh Melayu Islam yang sedia ada seperti Zairil dan Dyana yang kini dilihat terlibat skandal seks dan pengaulan bebas dengan akhlak yang merosakkan.

DAP mahu pemuda Melayu Islam yang Islamik bagi dijadikan ikon untuk PRU-14, maka Jufazli adalah tokoh yang baik untuk projek ini.

Sebenarnya kemasukkan Jufazli Shi Ahmad ke dalam DAP bukan suatu isu besar sehingga lebai perlu ulas melainkan setelah masuk DAP Jufazli Shi Ahmad mengeluarkan kenyataan yang rasa perlu lebai ulas.


Selepas beberapa hari dia menjadi ahli DAP seumur hidup, dia mengeluarkan kenyataan pada facebooknya dia masih Islam dan tidak murtad.

Tak ada sesiapa pun kata masuk DAP boleh jadi murtad. Mungkin kita sahaja perasaan orang kata kita murtad kerana DAP ada agenda kristianisasi. Perasaan itu membuatkan kita seolah-olah memandang serong kepada orang lain.

Masuk DAP takkan jadi murtad... HANYA JADI BODOH. Ini lebai bertanggungjawab.

Kenapa lebai kata jadi bodoh?
Apa hujah lebai?
Lebai ada bukti ke?

Melati Rahim


Kita masih ingat lagi gadis Jamila Rahim (lebih dikenali nama pena/samaran Melati Rahim) yang berpurdah masuk parti DAP yang kononnya parti DAP lebih dekat dengan keadilan serta meletakkan dasar kemanusiaan sebagai tunjang dan teras utama, yang juga merupakan salah satu asas dalam ajaran agama Islam katanya. Mungkin ini juga alasan geng PAN & IKRAM sanggup memperHAMBAkan (pinjam pakai ayat A. Samad Said) diri kepada DAP.


Wanita Islam dikehendaki membatasi diri dengan bukan mahram. Wanita yang memakai purdah pula biasa lebih lagi bertujuan menjaga dirinya daripada bukan mahram. Tapi bila masuk dalam DAP akhirnya DIPERBODOHKAN dengan amalan Islam liberal, yang sebenarnya DAP anti-Islam secara tersembunyi.

Apa terjadi dengan Melati Rahim setelah pernah berpuasa dan berbuka dengan bukan mahram dan makan setalam pula... Setelah kejadiaan "BODOH" ini Melati Rahim sudah macam menghilangkan diri.

A. Samad Said


Awal Ramadan baru-baru ini A. Samad Said telah dipergunakan oleh DAP untuk membela Hannah Yeoh setelah didedahkan gerakan kristianisasi oleh Dr Kamarul Azman Yusoff pensyarah UUM.

Pada majlis sebelum berbuka A. Samad Said diminta mengulas tentang Hannah Yeoh oleh Lim Kit Siang. Kalau anda lihat keadaan A. Samad Said pada masa itu banyak tutup muka dengan tangan yang mengambarkan keadaan di'perbodoh'kan. Ini sesuailah bila dia mahu menyertai DAP dia kata dia hanya mahu jadi hamba DAP sahaja. "Hamba" dalam bahasa klasik Melayu moden ialah diperbodohkan...

A. Samad Said ada menulis...
“Yang disorot hanya bahagian terkhusus kerana kebetulan Hannah seorang mubaligh Kristian yang sangat padu dan cekal dan kini dalam dunia siasah tanah air.”

“Yang dinampak—atau diserang—tampaknya sengaja tertumpu kepada pergerakan agamanya untuk sesuai mendakwa DAP mempunyai hasrat, kononnya, berazam menafirkan Melayu.”


“Pendeknya, yang dinampak atau sengaja ingin dinampakkan, ialah hajat siasah Hannah Yeoh, lebih-lebih lagi DAP, untuk mengembangkan agama Kristian.”
Hanya mereka yang memahami bahasa tersirat boleh membaca apa yang tersirat dalam hati seseorang yang sudah tersilap langkah.

Dr. Ariffin Omar


Senator lantikan parti DAP, Senator Dr. Ariffin S.M Omar berpandangan bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian. Beliau mengatakan demikian ketika menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah, yang menimbulkan perbahasan mengenai aktiviti evangelisme dalam negara.

Rekod Hansard perbahasan yang berlangsung pada 19hb April 2017 di Dewan Negara itu turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia.

Dr Ariffin adalah pengasas pergerakan NGO bukan politik, ALIRAN masuk DAP tahun 2011 dan sekarang adalah Naib Presiden DAP setelah bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah digugurkan daripada jawatan senator seterusnya keluar DAP kerana wujud banyak penyelewengan dalam organasasi DAP.

Kalau anda melihat kepada pendidikan dan penglibatan Dr. Arifin Omar sudah pasti anda akan dapati dia bukan sebarang orang, tapi malangnya DAP memperbodohkan dia dengan agamanya sendiri walaupun pendidikan sudah sangat tinggi.


Lebai tak akan menghuraikan tentang Dr Aziz Bari, Dyana Sofya, Zairil, Mejar Zaidi, Aspan Alias (seorang blogger yang pernah menulis kritikan tentang pengurasan calon DAP dan memuji sikap PAS dalam artikelnya) yang sudah pasti pembaca boleh melihat bagaimana kedudukan mereka ini dan kesudahan yang pasti dihadapi mereka.


Berkenaan Zaid Ibrahim pula, maaf lagi lebai tak nak ulas kerana dia ni dah bodoh tentang Islam sebelum lagi masuk DAP. Bila masuk DAP tak perlu DAP nak perbodohkannya...

Tapi kemasukkan Zaid Ibrahim tak payah kita risau, dia ni bukan boleh mendekat Melayu Islam kepada DAP, menjauhkan lagi mungkin ada.

Maaf lebai menulis kasar
Tapi kasar itu menjurus kepada hakikat sebenar bila kita menolak cara hidup agama kita sebagai jalan penyelesaiaan masalah. Allah pasti lebih kasar lagi dalam peringatanNya.


Share this article :
 

+ comments + 30 comments

Anonymous
June 29, 2017 at 11:26 PM

Masuk dap jadi bodoh. Masuk pas jadi bangang n dapat pemimpin yang bodoh sombong. Lebai2 tahap level berapa kebodohan kau ya.

Anonymous
June 29, 2017 at 11:47 PM

Terlebih bodoh lagi orang yang ikut dan sokong ketuanya masuk ke lubang ular berkali-kali untuk dipatuk berkali-kali juga.
Sudah-sudahlah tu lebai oi...yang kamu itu sudah terjamin masuk syurgakah???

June 30, 2017 at 9:22 AM

Elok Zaeed Braham masuk DAPigs! sesuai dengan sifat sekular serta latar belakang minum araknya! sememangnya menjadi kebanggan Pakatan Hopeless!!

Anonymous
June 30, 2017 at 9:52 AM

Terbaik dr lebai...usah pedulikan machai2 dan pemakan dedak DAPig yg sememangnya sanggup dibodohkan apalagi diperbodohkan...satu penulisan yg mantap dan terbaik

June 30, 2017 at 2:14 PM

Lebai, lebai punya penulisan mantap gila. Wartawan pun kalah dengan lebai. Teruskan menulis lebai. Blog lebai ni adalah antara blog kesukaan saya. Harap lebai boleh banyak lagi tulis artikel dalam blog ni.

Anonymous
June 30, 2017 at 6:33 PM

Jgn terpedaya dgn dakyah dap. Sekali terkena menyesal tak sudah.

Anonymous
June 30, 2017 at 11:40 PM

Terbaik lebai. Penulisan yg tak boleh nak disangkal. W.pun bunyi kasar tapi sebenarnya lebai teliti. Good work..! Yang hairannya lebai, m.mana masih ada melayu yg masih menyokong dap. Sy rs jwpnnya samada mereka ini bodoh tanpa sedar ataupun iman dh terpesong dek kerana takut dgn agama sendiri...

Anonymous
July 1, 2017 at 8:42 AM

cayalah lebai.... terbaik.... kepada Allah kita berlindung dan berserah diri

July 1, 2017 at 11:35 AM

Lebai komen pasal dap hang tanya confirm masuk syurga.. lari topik la. kahhh.. tunggu lebai komen Huse kuasa 10 jadi calon MB :D

Anonymous
July 1, 2017 at 2:14 PM

Bagaimana boleh seorang-orang yang mendakwa dirinya beragama 'Islam' bersekutu, bekerjasama dan bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig yang telah dan sedang menghina, memfitnah dan memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam melaksanakan ajaran agama Islam di negara ini?

Jawapan:

Tindakan mereka menjadi ahli DA-Pig atau menyokong DA-Pig atau bersekutu , bekerjasama atau bersekongkol dengan DA-Pig menentang atau menghina agama Islam dan umat Islam jelas menunjukkan mereka juga tergolong kepada musuh Islam berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w. :

Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia dalam kalangan mereka” diriwayatkan daripada beberapa orang sahabat; AbdulLah bin ‘Umar, Huzaifah bin al-Yaman dan Anas bin Malik.

Hanya puak munafik dan puak kafir sahaja yang akan menyokong musuh Islam menentang agama Islam dan menindas hak umat Islam.

Anonymous
July 1, 2017 at 10:03 PM

Banyak sangat makan dedak chap rocket made in penang..ni la jadinye

Anonymous
July 2, 2017 at 2:06 AM

Adakah kini DAP sdg mengambil kesempatan di atas parti PH yg boleh di gula2kan mengikut acuannya tersendiri sehingga lebih DOMINAN menentukan halatujunye.

Maka kini ia sdg bergerak ke arah itu. DAP itu sendiri tidak menampakkan KEBODOHANnya.

RENUNG2KAN utk berfikir.

Anonymous
July 2, 2017 at 7:03 AM

QS Al Mujadalah 58:22, At Taubah 9:23.
Geng geng yg ngaku muslim, dok pertahan DAP, sendiri mau ingat.

Anonymous
July 3, 2017 at 9:56 AM

Memang bodoh sapa sokong dap,pernah pernah tidak cerdik(pendapat peribadi aku) bila bersama dap,skrg dah buka mata, tapi pan,zaid ibrahim antara contoh kebodohan yang akan kekal sepanjang zaman,islam liberal cuba diterap dap dan pkr,muftinya 'ustaz'wan ji,naib mufti nurul izzah, ajk mufti sister in islam,bahayanya aku jamin lebih teruk dari 1mdb melainkan umat islam anggap agama sudah tidak penting

Anonymous
July 3, 2017 at 10:32 AM

Pas dah kena...
Pan blom lagi...
Umno dah lama tau...hehe

Anonymous
July 3, 2017 at 10:35 AM

Islam liberal kata agama tak penting...tak blh bagi duit..
Duit 1mdb lagi penting nak idop...hahaha

Anonymous
July 4, 2017 at 7:37 AM

Jual agama utk dpt secubit kuasa

July 6, 2017 at 11:45 AM

Jika mengaji ttg Islam, kita diajar asas tentang peringkat / tahap / aras akal.
Orang yg jahil ialah mereka yg syak, ragu, tidak pasti ttg satu satu perkara. Jika mereka tahu mereka tidak tahu perkara tersebut dan mereka belajar ttg itu, mereka terkeluar dari jahil. Jika tidak, selama itulah dia dalam kategori jahil. JAHIL ni BODOHlah.
Ada 1 lagi kategori JAHIL ialah mereka yg tidak peduli lansung ttg satu satu perkara. Mereka ni JAHIL BERTINDAN TINDAN. Ajar pun tak guna kategori jahil yg ni.
Allahu a'lam.

July 6, 2017 at 4:40 PM

Jika mengaji ttg Islam, kita diajar asas tentang peringkat / tahap / aras akal.
Orang yg jahil ialah mereka yg syak, ragu, tidak pasti ttg satu satu perkara. Jika mereka tahu mereka tidak tahu perkara tersebut dan mereka belajar ttg itu, mereka terkeluar dari jahil. Jika tidak, selama itulah dia dalam kategori jahil. JAHIL ni BODOHlah.
Ada 1 lagi kategori JAHIL ialah mereka yg tidak peduli lansung ttg satu satu perkara. Mereka ni JAHIL BERTINDAN TINDAN. Ajar pun tak guna kategori jahil yg ni.
Allahu a'lam.

Anonymous
July 6, 2017 at 7:33 PM

RM dap mengkaburi mata..
Nafsu dunia mengatasi segala..

Anonymous
July 6, 2017 at 7:37 PM

Jawapan 2:
Kami ikut fatwa Nik aziz...
Klw nak mintak tolong dgn syaitan pun boleh..setakat Dap kafir harbi tu apa la sangat kan...

Anonymous
July 7, 2017 at 12:58 PM

Ayat tuan guru "Klw nak mintak tolong dgn syaitan pun boleh" adalah ayat sindiran untuk puak yang menentang ajaran Islam seperti hudud tetapi malangnya puak-puak sesat tidak memahami sindiran ini.

Anonymous
July 13, 2017 at 4:47 PM

Lamanya tn lebai sepi...

Anonymous
August 19, 2017 at 6:53 AM

penulis yg betfakta tnpa perlu dalil naqli quran hadis bagai

April 2, 2018 at 1:27 PM

Thanks for this great post. This is really helpful for me. Also, see

May 23, 2018 at 12:53 AM

Warframe promo codes
In this game, we will fight against aliens as an ancient warrior.It is created by Digital Extremes for Microsoft Windows, PlayStation 4, and Xbox One. Here in this article, you can find promo codes for the Warframe game.

July 8, 2018 at 3:28 PM

Really a great article bro keep up the great work. Please try to write on Zbigz Premium Account

September 18, 2018 at 9:42 PM

very infromative data u have shared ,plz also visit this site for entertainment videos

September 29, 2018 at 8:40 PM

Really a great article bro keep up the good work you can also check best Diwali Gif, Diwali Quotes, Top Diwali Wishes In Hindi, Diwali Rangoli Design and Diwali Images From My website

October 14, 2018 at 11:12 PM

Really great work sir

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger