Selepas Fitnah Anak, Fitnah Bapa. Itulah Amalan Akhir Ramadan Macai Pakatan. UMNO Boleh Goyang Kaki


'Character Assassination' atau dalam bahasa melayunya 'Pembunuhan Karekter' adalah suatu perlakuan atau tindakan yang dilakukan oleh satu pihak untuk merosakkan reputasi dan peribadi seseorang atau pihak seterunya.Tujuan dan objektif utamanya hanya satu, melakukan 'total damage' (kemusnahan seteruk mungkin) terhadap reputasi dan peribadi seterunya sehingga karakter beliau dilihat seperti 'mati' di mata orang-orang disekelilingnya atau masyarakat amnya.

Politik yang tak berasaskan Islam dan pembunuhan karekter adalah umpama aur dengan tebing, sesuatu yang tidak mungkin akan dapat dipisahkan. Ahli politik yang tidak berasaskan Islam dalam pejuangannya selalu menggunakan cara character assassination sebagai medium untuk memenangi sokongan orang sekeliling terhadapnya.

Mereka membina pasukan pembunuhan karakter menjadi senjata paling ampuh dalam menjahanamkan seterunya atau pimpinan atau parti yang tidak sehaluan dengannya.

Mari lebai bawa kepada perbahasan lebih mendalam untuk memahami perkara ini.





Dalam kajian kencing Rafizi Ramli melihat sikap pengundi PAS apabila berlaku pertandingan 3 penjuru di kawasan dimana PAS tidak bertanding. Apaka sikap pengundi PAS. Kata Rafizi 39% akan undi Pakatan Harapan, 23% akan undi BN dan 38% tidak akan mengundi mana-mana.

Dengan kedudukan sokongan 39% pengundi PAS, PAKATAN HARAPAN tidak berjaya mengalahkan BN. Oleh itu 38% yang tidak mengundi ini perlu ditarik supaya menyokong PAKATAN HARAPAN.

Mereka telah membina satu team untuk membuat kerja-kerja menarik sokongan pengundi PAS yang dijangkakan tidak akan meyokong mana-mana pihak jika berlaku pertandingan 2 penjuru PH-BN dimana PAS tidak bertanding.

Antara usaha ini ialah memburukkan PAS dengan memberikan gambaran PAS sekarang tidak seperti dulu, PAS Rasuah, PA tidak menentang kezaliman, Pimpinan PAS bermewahan dengan kebendaan, PAS cuba membentuk UG dengan UMNO pada PRU-14 nanti dan macam-macam tuduhan yang akan
merosakkan reputasi PAS dan peribadi pimpinan PAS.

Mereka membina team cybertropper yang dibayar untuk tujuan ini, dimana cybertropper ini akan membuat kerja-kerja terancang dengan maklumat yang dibekal supaya wujud keseragaman dalam serangan di media sosial. Wujud satu team lagi dipanggil SUPPORTER CYBERTROPPER yang memainkan peranan seolah-olah orang luar yang membenarkan apa yang dituduh oleh cybertropper penyerang tadi. Ini akan menambah kepercayaan golongan sasar seolah-olah perkara itu benar dan sah.

Oleh itu jangan hairan fitnah kepada PAS berluas-luasa kerana mereka bekerja untuk memenangkan matlamat mereka tanpa mengira dosa dan pahala. Politik bagi mereka adalah 'king' macam Najib anggap duit sebagai 'king'.

Sebelum ini lebai menulis beberapa artikel mengenai fitnah, anda boleh rujuk
Orang Tulis Pasal Kurban, Puak PAN Tulis Pasal Fitnah dan Maki Hamum



Kalau Tak Fitnah Tak Dikatakan Parti PAN



Facebook Ustaz Ahmad Awang Supporters buat fitnah solat dua imam


Ramadan Hilang Seri Dek Fitnah Berlegar Di Facebook Parti PAN


Pakatan Harapan Buat Kerja Bodoh Fitnah PAS.... Apakah mereka fikir ahli-ahli PAS diam diri?


Ahli Panel NUNJI’17 Tapi Kaki Penyebar Fitnah



Puak PAN + PH kini Sanggup Berbohong Dengan Petikan Tok Guru Abdul Nik Aziz


Akhbar PAN, AMANAH & portal PAN, MalaysiaDateline Penyebar Berita Putar Belit


Bersatu serang PAS dengan Fitnah Pada Ceramah-ceramah Mereka
 

Sejak Bila Puak PAN dah percaya dengan sebaran fitnah UMNO?


Fitnah dah Jadi Darah Daging cybertropper, facebooker PAN dan PH


MAIS selepas mesyuarat jamu “JAHEAIK” makan pun PAN buat fitnah


Malaysiakini guna teknik Sarawak Report Rosakkan Imej Mursyidur Am PAS


Kalau Inilah Cara Pemikiran Penyokong Pakatan Harapan, Sampai Bila Pun UMNO & Najib Tak Tumbang
 

Dulu Geng PANlah yang cuba mewahkan pimpinan PAS



Dan banyak lagi.... letih dah nak cari...


Team ini ramai dan dihantar dalam kumpulan yang berbeza. Jika anda cuba mengesan anda kena berada dalam semua groups... itu adalah MUSTAHIL untuk anda lakukan.

Bagaimana anda nak melawan mereka? Menolak fitnah jahat mereka.

Lebai telah mengesan "salah satu" kumpulan team cybertropper yang dibayar untuk membuat kerja fitnah danm menyerang PAS. Lebai dah senaraikan mereka ini sebelum ini. Mereka yang dikesan adalah

1. Mukhlis Eddie
2. Ada Ada Aje
3. Roslan Bin Ahmad
4. Hussin
5. Adili Isme
6. شربان سربيني
7. Faizul Izani
8. Awang
9 . Ray Hunter   (ini DAP bayar)
10. Awang Al Kenit
11.Halim Md Noh
12.Wan Mohd Aman
13. Muhammad Radzi Ismail
14. Ija Deeja
15. Osman Ahmad
16. Zailan Ismail
17.Dima Ahmy
18. Hadi Anakwang
19. Othman Don
20. Ustaz Sepatu Al Gombaki
21. Amin Cilik
22. Wan Mohd Yusof
23. Nur Aulia Abdullah
24. Ibrahim Mat Isa
25. Redzuan Mohd  (tukang buat design)
26. Wan Mohd Aman
27. SU Hamims

Apa yang anda perlu buat dengan mereka ini?

Anda boleh turun dan berhujah dengan mereka dengan memberikan hujah-hujah yang bernas, maklumat yang betul dan benar. Tunjukkan bukti bahawa apa yang mereka tulis adalah palsu dan fitnah semata. Jangan sekali maki hamum atau cerca mereka kerana memang mereka membuat perkara ini kerana mahu penyokong PAS maki hamum mereka. Kalau anda maki anda telah menyempurnakan tugas dan misi mereka.

Oleh kerana mereka ini
Islam, ingatkan tentang azab Allah, dosa dan pahala dan berikan ayat-ayat Al Quran tentang dosa dan kesalahan menerima maklumat palsu yang berunsur fitnah. Apatah lagi menjadi tukang penyebar fitnah.

Itu cara terbaik, tapi cara ini jarang berkesan apabila manusia telah terima dan MAKAN DEDAK (guna hujah mereka). DEDAK dah penuh mulut serta kerongkong mana lagi sempat melihat kebenaran dan berfikir dengan waras.

Cara paling berkesan JANGAN LAYAN ATAU BALAS POSTING MEREKA. Biarkan begitu, biar mereka dengan puak-puak supporter mereka berbalas posting. Anda hanya lihat gelagat BODOH mereka.... Itu terbaik membuatkan MERAKA JADI KERA SUMBANG.

Anda boleh juga UNFRIENDs kalau tak mahu bersama orang yang membuat jahat.

Terpulang, tapi ingat jangan balas posting mereka biar mereka MERACAU!


Share this article :
 

+ comments + 9 comments

Anonymous
June 17, 2017 at 9:55 AM

Terima kasih diatas tips tn Lebai.

Tapi ayat Lebai yg ni mmg saya suka...'' kalau kita tidak layan maka....Anda hanya lihat gelagat BODOH mereka sesama mereka.... Itu terbaik membuatkan MERAKA JADI KERA SUMBANG.

Wbp kita boleh juga mencelah tapi dgn idea dan hujah yg kemas. W.pun hakikatnya kita mmg AMAT AMATLAH tahu kalau yg OVER maki hamun konon sokong Pas tu sebenarnya tindakan syok antara sesama mereka. Mereka sangka pembaca tdk tahu tapi mereka juga tak sangka kaedah ini telah obsolete dimana nowadays mostly org dh tahu...fake identity...biasalah pan yg tak takut dosa....kalau pemimpinnya sendiri kaki fitnah...anaknya dah tentulah rintik-rintik...

Tapi kita jgn terlalu risau...ph hanya bergantung kpd trooper carca marbanya dialam maya palsu mereka. Sementara Pas concurrently bergerak dgn jentera mereka yg teratur samada di alam cyber mahupun gerakan mereka bersama masyarakat di alam realiti. InsyaAllah semoga Pas terus istiqomah demi kerana Allah dan Islam. Bukan semata mengejar kemenangan kerana kemenangan itu keputusan dan keputusan itu milik Allah...yg dinilai Allah adalah niat dan usaha kita bukannya keputusan takdir Allah (menang/kalah) di akhirat nanti...

June 17, 2017 at 12:23 PM

bukan hadi awang berpeluk sakan ke dengan umno.... hahaha

June 17, 2017 at 3:40 PM

Siapa menfitnah sebenarnya?

June 17, 2017 at 4:36 PM


mahligai seni jenis membaca tapi tak faham. Awak ada hujah tak utk tak bersetuju?

Anonymous
June 17, 2017 at 5:32 PM

Kan pas.n.umno banyak persamaan. Lebai ni hala kemana ya. Tengok dari tulisan2 macam ayam laga aje. Cua komen oulak pasal DOJ dalam kes 1MDB. nak tgk jg lebai ni hala kemana.

June 17, 2017 at 7:31 PM

Saudara pun kaki fitnah dan adu domba.. lagi mau sembang.,piuhhhhh

June 17, 2017 at 11:22 PM

pasal DOJ 1mdb, 4 orang tu kasi keluar statemtnt dulu.. ko nak lebai ulas, ape ke hal pulak.lari tajuk ni... :)

Anonymous
June 19, 2017 at 7:28 AM

Tak pa lah berpeluk sakan dgn umno..dari berpeluk jilat sakan dgn tokong Dapig berak tak basuh tu...hehe

Anonymous
June 19, 2017 at 11:56 PM

Politik fitnah yg dianggap strategi utk lahirkan persepsi buruk bukan drpd ajaran Islam. Ini lahir drpd politikus dunia yg bukan drpd ajaran Islam.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger