Hanipa Maidin Nak Perli PAS Akhirnya “TERLUDAH” Muka Sendiri


Ada seorang peguam PAS yang keluar parti, masih menggunakan status peguam PAS dengan menambah perkataan dulu (itu pun setelah banyak kali kena perli netizan). Lebai tak pasti apakah dia ini masih sayang kepada PAS atau tidak. Macam orang tersilap talak isteri 3, akan sentiasa ingat isteri walaupun memang tak akan bersama lagi. Fenomena itu dikatakan GILA TALAK. Tapi kalau berpolitik, langgar sumpah setia dalam perjuangan Islam, tersilap membuat keputusan keluar daripada perjuangan Islam dan tubuh parti baru semata-mata nak mendapat sedikit habuan kekuasaan dunia dipanggil GILA BA'IAH (termakan sumpah ba'iah).



Lebai ingat setelah baik daripada sakit dan ujian Allah akan insaf serta menjaga tutur kata dan bicara. Tapi Hanipa Maidin tidak. Malah bahasa pertuturannya lebih biadap. Islam yang selama ini menjadi perjuangan telah makin luntur dalam dirinya.

Semasa mengulas Himpunan Kleptokrasi dia cuba perli PAS dengan menulis pada facebooknya, "Mungkin tak dengar ucapan bersulam dengan ayat-ayat suci. Mungkin tak lihat tin-tin milo beredar atas nama infaq fil sabilillah."

Hanipa Maidin ni peguam. Peguam memang bercakap atas fakta, melainkan peguam yang hilang upaya berfikiran secara kritis dan ditambah dengan nafsu dendam akan bercakap berdasar emosi tanpa melihat dan meneliti.

 
Hanipa Maidin ini, sedar atau tidak apa yang ditulis pada status facebooknya adalah menghina PAKATAN HARAPAN itu sendiri. Sedarkah si Hanipa ini bahawa PAKATAN HARAPAN jaja tin (walaupun bukan tin milo) serata tempat walaupun tanpa ada yang menghulur?? Bukan sahaja dipadang, ditapak perhimpunan, malah diperkir pun mereka menadah minta belas insan??


Sedarkah si Hanipa ini, posting difacebooknya menghina presidennya sendiri si Mat Sabu?? Mat Sabu dalam ceramah petang itu berkata "...saya untuk mengumum dan memberitahu pengutip derma sedang bergerak sekarang ini..." 

"....lihat pentas kita, lihat alat siaraya ini, kita berbelanja ratusan ribu ringgit. Siapa yang akan membayar harga ini semua? Siapa? Tuan-tuan semualah..."

Rintisan minta belas ehsan, ditulis dalam blog-blog UMNO sebagai klepek duit perserta himpunan. Tak malu ke?

Hanipa Maidin sebenarnya ingin meludah kepada PAS tapi malangnya TERLUDAH PADA MUKA SENDIRI. Itu akibat menulis tanpa fakta dan ilmu. Lain kali lihat dulu baru tulis. Kan malu boleh.

Hanipa Maidin tak payah serang PAS, fokus kepada UMNO musuh sebenar. Kalau nak guna perkataan peguam PAS, ingat bahawa semenjak tertubuh PAS sehingga sekarang musuh PAS adalah UMNO bukan rakan pembangkang. Kalau tak faham perkara kecil sebegini baik buat status "Peguam PAS - dulu."



Lebai rasa Hanipa Maidin sepatut berusaha meningkat dirinya dengan kekuatan maklumat dan fakta. Sebagai peguam, kita harus ada jati diri. Lihat bagaimana Karpal Singh walaupun atas kerusi roda dia ada semagat dan jati diri yang tinggi. Dia sanggup berkata langkah mayatnya kalau nak buat Islam. Dia mempertahankan 'kekapirannya'. Tidak seperti pemimpin AMANAH (PAN) yang jual agama dan hilang jati diri Islam kerana apa, kerana tak dipilih sebagai pemimpin.

Ingat tu Hanipa Maidin, lebai minta ikut semangat dan jati diri Karpal Singh bukan ikut terlunjuk DAP sehingga membawa ideologi pemikiran DAP dalam AMANAH (PAN) seperti 'Malaysian Malaysian'. Tak percaya, dengarlah ucapan si Mujahid Rawa. Nanti kalau ada kesempatan lebai akan menulis.


 

BERSATU Tuduh PKR “Sabotaj” Himpunan Kleptokrasi


Sebelum diadakan Himpunan Kleptokrasi Pengarah Mobilisasi Himpunan, Mohamad Sabu  yakin mereka akan mencapai matlamat 100,000 peserta. Keyakinan ini disokong oleh Pengarah Teknikal Himpunan, Muhammad Faiz Fadzil (anak Ustaz Fadzil) yang yakin mereka boleh gerakan penyokong parti AMANAH (PAN) untuk ke himpunan berkenaan.

Setelah diadakan himpunan orang tak datang. Yang datang pun yang tua-tua. P
enganjur tidak mahu malu, umum sendiri pada akhir himpunan bahawa jumlah kehadiran peserta adalah 25,000 orang. Malaysiakini agar 8,000 orang. Tranungkite (TKO) kata hanya 5,000 orang manakala Ketua Polis Selangor, Datuk Mazlan Mansor, pula kata 4,000 orang.



Tak kira berapa orang yang hadir himpunan itu GAGAL dan MEMALUKAN. Mat Sabu beri pelbagai alasan, mula-mula kata sebab ada bola. Kemudian anak muda tak suka himpunan macam tu, suka bentuk jalanan. Ceramah terakhir kata kerana padang basah.
Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucapannya menyebut dia melihat padang yang hijau. Maknanya padang tak diusik oleh orang. Yang ini lebai ada terima posting ta'asub Pakatan Harapan buat perbandingan padang bersih dengan himpunan Fastaqim 2.0 yang terpaksa guna lori sampah. Tak bersih macam mana padang, tak ada orang datang pijak.
Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua akui himpunan anti-kleptokrasi bertemakan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi yang diadakan tidak berjaya. "Apa yang merisaukan ialah perhimpunan tersebut diadakan di Petaling Jaya, iaitu kawasan yang padat dengan penduduk Cina, tetapi jumlah mereka yang hadir tidaklah begitu menggalakkan," kata Tony seperti dipetik dalam Nanyang Siang Pau.


Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan yang berlangsung di Ibu Pejabat Parti Pribumi BERSATU Malaysia semalam juga banyak salah menyalah antara satu lain dalam perkara ini. Kenapa tidak, himpunan Kleptokrasi telah memberi IMFAK SANGAT NEGETIF kepada PAKATAN HARAPAN.

Wakil BERSATU (PPBM) Selangor, Samat Sharif  pula menuding jari kepada PKR sebagai punca HIMPUNAN SELAMATKAN MALAYSIA Tolak Kleptokrasi gagal mencapai matlamat yang ditetapkan.




BERATU menuduh PKR tidak bersungguh untuk menjayakan himpun an tersebut. Malah  dilihat dari kurangnya penyokong mereka yang hadir.  Malah, bendera parti tersebut juga tidak banyak dilihat dalam himpunan tersebut, seterusnya tidak menarik minat penyokong mereka untuk datang.

Lokasi himpunan yang terletak dalam parlimen Petaling Jaya Utara yang diwakili PKR, sepatutnya tidak ada masalah untuk mengumpul ratusan ribu penyokong seperti yang disasarkan pada awalnya.

Malah ada pimpinan PKR juga tidak hadir termasuk Rafizi. Azmin Ali datang sekejap sahaja.

Jika ambil 'Statistik PRU-13 " untuk menjadi ukuran kehadiran sokongan rakyat sepatutnya kehadiran sangat memberangsangkan.

Undi Pakatan Harapan(dulu Pakatan Rakyat dengan wujudnya sokongan PAS) bagi 5 kawasan Parlimen Petaling Jaya)

P106 PETALING JAYA UTARA
Jumlah Pengundi: 85,401
Chew Hoong Ling (BN) - 12,735
Pua Kiam Wee (DAP) - 54,407
MAJORITI: 41,672


P105 PETALING JAYA SELATAN
Jumlah Pengundi: 79,558
Sheah Kok Fah (BN) - 21,846
Hee Loy Sian (PKR) - 41,062
Ibrahim Bin Khatib (Bebas) - 1,447
MAJORITI: 19,216

P107 SUBANG
Jumlah Pengundi: 128,543
Pakas Rao A/L Applanaidoo (BN) - 39,549
Sivarasa A/L K. Rasiah (PKR) - 66,268
Edros Bin Abdullah (Bebas) - 218 (HD)
Nazaruddin Bin Mohamed Ferdoos (Bebas) - 460 (HD)
MAJORITI: 26,719

P108 SHAH ALAM
Jumlah Pengundi: 99,957
Datuk Zulkifli Bin Noordin (BN) - 38,070
Khalid Bin Abd Samad (PAS) - 49,009
MAJORITI: 10,939

P100 PANDAN
Jumlah Pengundi: 83,857
Lim Chin Yee (BN) - 21,454
Mohd Rafizi Bin Ramli (PKR) - 48,183
Tan Yew Leng (Bebas) - 2,415
MAJORITI: 26,729









Kalau didasarkan kepada angka yang diperolehi  pada PRU-13 yang lalu, perkara yang mengaibkan ini tidak berlaku melainkan PKR MEMANG SEBOTAJ TUN MAHATHIR

Keadaan ini telah mencemarkan imej Pengerusi BERSATU (PPBM) dan Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohammad yang pertama kali menganjurkan himpunan besar seperti ini.  Seterusnya menimbulkan persoalan adakah dendam lama PKR terhadap Tun Mahathir masih ada sehingga sehingga menyumbang kepada keadaan seperti ini kata wakil BERSATU.


Bukan rahsa masih ada pihak dalam PKR yang tidak berpuas hati atas tindakan Tun memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim dulu. Samat Sharif bagaimanapun tidak mengiyakan hanya meminta semua pihak menunggu post mortem yang bakal dijalankan penganjur untuk mencari punca sebenar kenapa himpunan ini gagal menarik orang ramai.  Banyak yang sudah dilakukan dari segi promosi dan sebagainya tapi masih gagal menarik ratusan ribu rakyat seperti yang dijangkakan.

Adakah ketiadaan PAS menjadi sebab kuat kepada himpunan selepas PAS keluar daripada Pakatan HAMBAR juga menjadi makin BENAR.

 

Husam Ni ‘Bodoh’ Agama Walaupun Anak Didik Tok Guru Nik Abdul Aziz



Parti Amanah Negara (PAN) Kelantan menjadi kecoh apabila menerima notis supaya mengosongkan Wisma Tok Guru di Salor yang menjadi pejabat naib presiden parti itu, Datuk Husam Musa dan juga markaz Besar AMANAH (PAN) Kelantan.

Pemilik asal tanah ini adalah Pn Minah binti Musa telah didaftarkan pada tahun 1960 dan tanah ini menjadi Hak Miliknya pada tahun 1961.


Kemudian berlaku pindah milik kepada pemilik kedua menggunakan nama Pn Haripah binti Dollah (Orang panggil Saripah) pada tahun 1993. Puan Haripah ini adalah isteri kepada Dato' Rosli Ibrahim. Rosli ini adalah bekas calon PAS Dun Kok Lanas, Datuk Rosli Ibrahim dilantik sebagai senator bagi mewakili negeri Kelantan 2008 - 2011.

Dia ni dulu UMNO, bekas setiausaha Umno Kelantan, selepas tu Semangat 46 dan banyak kali bertanding tapi kalah.

Tahun 1990 PAS menang di Kelantan dengan gabungan Semagat 46 sapu bersih semua DUN. Masa sebelum ini Rosli bertanding calon UMNO di Parlimen dan Dun Salor tapi kalah.

Wujud kesefahaman untuk membuat pejabat PAS di situ, selepas PAS menguasai Kelantan. Atas persetujuan itu maka PAS memunggut derma (BUKAN DUIT HUSAM) membina pejabat PAS DUN Salor yang kini telah dicuri dan ditukar cat oren oleh Husam and 'the geng' setelah manipulasi teknikal atau hak milik tanah. 

Setelah Dato Rosli meninggal pada 27 Julai 2017 lalu, isteri Dato Rosli menjual tanah itu kepada Mohd Yassin bin Yusof bekerja sebagai SUK Kerja Pejabat Perhubungan Pas Negeri Kelantan.


Mohd Yassin bin Yusof telah menghantar notis kepada parti AMANAH (PAN) dan Husam Musa supaya mengosongkan bangunan itu dalam masa satu bulan (30 hari).


11.20 malam semalam (17 Oktober 2017) tersebar surat penjelasan Husam Musa berkenaan isu ini yang diwakilkan atas nama Rojie Semail. Kenapa Husam tak guna nama sendiri, lebai tak pasti. Mungkin juga Husam nak perkenakan si Rojie kerana surat itu nampak sangat bodoh dalam beberapa perkara dan isu termasuk agama.

Satu,
Semasa nak mencuri bangunan itu Husam Musa menjadi hero, ceramah sana sini kata bangunan itu dia punya dan mengatakan bangunan DUN itu menggunakan duitnya RM40K (macam mana dia dapat duit ini lebai tak nak pertikaikan sebagaimana si Husam mempertikaikan bagaimana Mohd Yassin ada duit untuk membeli tanah itu).

Tapi apabila mendapat surat untuk keluar daripada bangunan tersebut, Husam berdalih kenapa hantar surat notis kepada dia. Husam tak mengaku dia punya bangunan itu. Dulu beriya-iya kata dia bina bangunan itu menggunakan duit dianya RM400K. Rupanya Husam sama dengan Tun Mahathir mudah lupa apa yang dia buat jahat kepada orang lain. Yang dia ingat dia adalah manusia suci dan sempurna. Orang lain semuanya jahat, tamak, bodoh dan selalu membuat salah.

Kedua,
Husam membuat tuduhan kepada Timbalan DO, Jajahan Tanah Kota Bharu Tuan Ibrahim Tuan Bakri kononnya bersubahat serta berkonspirasi dalam penjualan tanah tersebut. Ini lebai tak boleh komen pasal lebai tak ada maklumat yang jelas. Apabila Lebai mendapat maklumat yang sahih barulah lebai menulis nanti.

Ketiga,
Pertikai wang Mohd Yassin itu datang daripada mana? Sehingga Husam menyemak gaji dan sebagainya. Ugut nak buat report kepada SPRM dll.



Husam Musa setelah menjadi oren, telah lupa bagaimana Tok Guru Nik Abdul Aziz dalam beberapa isu membuat wakaf bangunan dan tanah kepada PAS menggunakan nama individu atas beberapa maslahah. Individu yang diguna nama kadang kala bukan orang yang berada (kaya). Husam Musa lupa apa yang Tok Guru buat kerana nafsunya kini mengatasi akal.


Keempat,
Husam Musa sendiri mengatakan bahawa pada Ogos 2016 Dato' Rosli mengeluarkan surat atas nama isterinya membenarkan dia menggunakan bangunan dan tanah itu sampai bila-bila.

Mari lebai tunjuk dimana bodohnya Husam Musa dalam perkara ini. Dato Rosli keluar surat atas nama isterinya. Surat ini mengikut kata Husam Musa, dia ada simpan.

ATAS NAMA ISTERI, maknanya wahai Husam Musa dan ahli-ahli parti AMANAH (PAN) termasuk IKRAM isteri Dato Rosli HARIPAH BINTI DOLLAH yang beri kuasa untuk Husam bin Musa menggunakannya.

Tapi Hari ini, Dato' Rosli dah meninggal. Tanah itu dah dijual. Jual ni maknya dah bertukar hak milik. Surat Husam simpan tu laku tak agaknya?? Anda jawab sendiri.

Kelima,
Jika sampai notis tersebut dia (Husam Musa) nak failkan ke Mahkamah untuk menuntut ganti rugi dan menuntut tanah itu adalah milik bersama. Yang ini lebai tergelak, bukan lebai nak hina si Husam Musa tu. Tapi tak tahan kena nampak 'bodoh' sangat.

Apabila kita memberi orang guna tanah kita, maka tanah itu jadi hak milik bersama. Adakah tanah itu jadi milik bersama..?? Ini pelik. Ada pembaca ahli parti AMANAH (PAN) dan IKRAM boleh tolong jawab. Dalam agama kita dalam bab apa. Ada ke hadis-hadis mengesahkannya. Adakah Tok Guru Nik Aziz ada sebut perkara ini?

Mungkin Husam Musa lupa ceramah Dato Rosli dalam isu ini. Dia mengatakan Husam adalah pejuang rakyat, maka 'hambo' beri guna tanah itu sampai bila-bila (masa itu dia lupa dia akan meninggal dunia... begitu juga kita yang berhujah ini lupa bila kita mati Allah pasti akan menyoalkan kita atas apa yang kita buat dan kita tulis..) Dato' Rosli berkata "takkan ambo nak ambil RM400 sebulan atas sewa". Agaknya kenapa Dato' Rosli sebut pasal sewa? Ini anda juga anda kena jawab

Keenam,
Pembicaraan harta pusaka keluarga Dato' Rosli akan diadakan pada 23 Oktober 2017 nanti. Husam Musa manipulasi isu pembicaraan pembahagian harta pusaka ini kononnya nak bicara harta tanah lot PT1039 sahaja. Husam ini ingat harta Dato Rosli yang itu aje. Banyak lagi harta Dato' Rosli yang di atas nama diri Dato' Rosli. Oleh kerana isteri Dato' Rosli tak ada anak, maka perlu ada perbicaraan harta pusaka. Jangan kelirukan rakyat atas isu ini kerana nak tegakkan benang basah.

Husam nak sebiji macam Tun Mahathir, dia bapak penyamum bila berceramah orang lain penyamum dia HERO untuk membenteras kleptokasi (penyamumlah itu.. ni main istilah nak bodoh orang aje).

Tanah itu Dato Rosli dah kata dalam ceramah milik isterinya. Lebai pun dah tunjuk geran milik di atas. Nak kata Husam tertidur semasa ceramah itu tak manasabah. TANAH TU BUKAN TANAH PUSAKA, nak faraid buat apa?? Jangan bodoh sangat dengan agama kita. Melainkan ada orang cucuk keluarga Dato' Rosli buat tuntutan supaya menjadi masalah dan isu dalam hal tanah ini.


Semenjak berumur ni, lebai tak boleh menulis panjang-panjang... letih. Lagi pun tak sarapan lagi. Agaknya bila bangunan itu nak tukar warna hijau semula. Warna Islam dan perjuangan Islam sejati bukan atas perjuangan diri dan nafsu semata-mata.


 

Annuar ajak PAS duduk semeja, Penyokong parti AMANAH (PAN) tak ada akal nak berfikir


Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa mengusulkan agar parti itu dan PAS “duduk semeja” bagi mencari titik persamaan demi kepentingan umat Islam.
Beliau berkata pertelagahan yang berterusan tidak membawa sebarang keuntungan kepada rakyat termasuk di Kelantan dan disebabkan itulah Umno dan PAS perlu lebih fleksibel dalam soal mencari titik persamaan.

"Jika PAS mahu bekerjasama atau membincangkan soal itu, Umno sebenarnya tiada apa-apa masalah,” katanya kepada pemberita pada majlis santai bersama media di Bachok kemarin.

Untuk pengetahuan penyokong-penyokong parti AMANAH (PAN) terutamanya yang berada dalam IKRAM, Annuar Musa tu adalah Ketua Penerangan UMNO, biasanya kalau UMNO dan PAS ada perbincangan Tan Sri Annuar Musa tak akan ditinggalkan (diketepikan).

Untuk mudah faham kepada mereka yang kurang berfikir (maaf Lebai bukan nak tuju kepada pembaca, tapi Lebai nak tuju khas kepada penyokong parti PAN) kalau mengusulkan "DUDUK SEMEJA" itu bermakna PAS dan UMNO berlum duduk semeja.

Tak duduk semeja ini membawa makna PAS-UMNO masih belum UG sebagaimana pimpinan parti AMANAH (PAN) yang kalah dan tersingkir dalam muktamar PAS war-warkan 'serata dunia' kononnya PAS-UMNO telah UG.

Jangan pula selepas ini ada pimpinan AMANAH (PAN) yang tersingkir mengatakan Annuar Musa "mabuk" atau tak tahu. Yang banyak tahu adalah mereka (pimpinan AMANAH) mengalahkan Tun Mahathir yang banyak tak tahu. Duit hilang zamannya dia pun, dia tak tahu.

Lebai ingin menasihati terutamanya kepada kawan-kawan lebai yang berada dalam IKRAM, guna akal berfikir dalam semua perkara supaya kita tak di'perbodoh'kan oleh pimpinan yang hipokrit dalam memperjuangkan agama.


Untuk malam ini, setakat ini dulu. Dah lama lebai tak menulis. Keyboard pun dah berabuk.


 

Masuk DAP Memang Tak Jadi Kapir..... Tapi jadi Bodoh


Aktivis anak muda, Jufazli Shi Ahmad yang merancang untuk mencabar Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman di kerusi Sungai Sibuga pada pilihan raya umum ke-14 nanti menyertai DAP sebagai ahli seumur hidup pada 5 Jun 2017 lalu.

 

PAN ni untuk PAS ke Untuk parti AMANAH?


Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin kepada semua pembaca. Bila lebai membaca satu posting daripada seorang warga kerja laman Tranungkite (TKO), lebai dapati ada beberapa cybertropper yang dibayar gaji menyerang warga kerja tersebut dengan membawa satu doktrin baru kononnya perkataan PAN itu adalah merujuk parti PAS.

 

Pencuri: Ada yang pukul ada yang cari publisiti


Dahulu kita pernah dengar seorang remaja lelaki maut akibat dipukul empat lelaki yang berjaya mencekupnya ketika sedang mencuri wang tabung di sebuah masjid di Pandan Indah. Baru-baru ini ada seorang lelaki dipukul dan mati dihospital kerana disyaki mencabul wanita ditandas. Pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) mati kerana dibuli atas tuduhan mencuri laptop.


 

Selepas Fitnah Anak, Fitnah Bapa. Itulah Amalan Akhir Ramadan Macai Pakatan. UMNO Boleh Goyang Kaki


'Character Assassination' atau dalam bahasa melayunya 'Pembunuhan Karekter' adalah suatu perlakuan atau tindakan yang dilakukan oleh satu pihak untuk merosakkan reputasi dan peribadi seseorang atau pihak seterunya.Tujuan dan objektif utamanya hanya satu, melakukan 'total damage' (kemusnahan seteruk mungkin) terhadap reputasi dan peribadi seterunya sehingga karakter beliau dilihat seperti 'mati' di mata orang-orang disekelilingnya atau masyarakat amnya.

 

Kenapa Lesbian, Gay, Biseksual & Transgender (LGBT) Makin Berani Sekarang?


Ramai yang bertanya, kenapa kumpulan LGBT kini sangat berani mendedahkan diri dan menyuarakan kehendak nafsu mereka yang bertentang dengan naluri manusia dan masyarakat. Kenapa mereka boleh mempermainakan Islam dengan mengadakan IFTAR GAY?

 

Beli Di Bazar Ramadan: Dr. Rozaimi Kritik Tuan Ibrahim Dengan Hujah Bodoh & Prasangka Buruk - Sangat Memalukan


Semalam saya membaca komentar Ibnu Abdul Malek daripada facebooknya bersama dengan petikan ucapan Dr. Rozaimi Ramle (RORA), pakar hadis dengan 'capture' "Komentar tentang orang berlagak suci yang larang beli makanan dari orang yang tidak solat dan orang yang tidak menutup aurat."

 

Selepas berbuka puasa boleh liwat ke? Ini kena tanya ulama parti AMANAH (PAN)


Kita sebelum ini dikecohkan oleh golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) apabila mereka mahu mengadakan perarakan untuk memberikan kesedaran mengenai isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Universiti Taylor, Petaling Jaya pada awal Jun lalu.


 

Kalau Inilah Cara Pemikiran Penyokong Pakatan Harapan, Sampai Bila Pun UMNO & Najib Tak Tumbang


Tun Mahathir telah membelanjakan wang besar kepada satu pasukan pemikir strategik yang bekerja sepenuh masa sehingga PRU-14 nanti untuk mengumpul data serta maklumat, membuat perancangan dan plan tindakan untuk menjatuhkan UMNO dan Najib.

 

Mana Suara mereka dalam isu Umat Islam dan Acaman Kristian Evangelis?


Wanita dewasa tidak perlu meminta keizinan wali untuk berkahwin. Pandangan itu dilontarkan oleh salah seorang pengasas Sisters in Islam (SIS), Zainah Anwar. Menurut Zainah, ini adalah perkara yang paling mudah serta dapat diterima dalam masyarakat moden sekarang.
 

Pakatan Harapan Buat Kerja Bodoh Fitnah PAS.... Apakah mereka fikir ahli-ahli PAS diam diri?


Hari ini lebai dapati Malaysiakini menyiarkan surat muhajir (berpindah) yang kononnya didakwa dibuat bagi memastikan kemenangan PAS di parlimen Shah Alam pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

 

Selepas Berjaya Hijack BERSIH Kini Mahathir Cuba Hijack PAKATAN HARAPAN


MAHATHIR pernah berkata dalam politik hari ini kawan, esok musuh dan lusa mungkin menjadi teman akrab semula.Politik ialah seni memburu kuasa yang memungkinkan segala yang mustahil. Siapa sangka teman karib dan anak didik politiknya kini menjadi musuh yang seru. Siapa sangka hak negara boleh bertukar menjadi hak kroni di zaman Mahathir sehingga hari ini diteruskan oleh anak didik Najib Razak, hanya berbeza cara "merompak".

 

Kenapa Dulu DAP Tak Tentang Hudud Tapi Sekarang DAP Tentang Hudud?



Hari ini KiniTV menyiarkan kenyataan Lim Guang Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang, mempersoalkan kehadirannya di majlis berbuka puasa menjadi masalah sedangkan sebelum ini tidak menjadi masalah.

 

Betulkah Koon Yew Yin memberi derma untuk AMANAH (PAN) jatuhkan kerajaan Islam PAS Kelantan?


Majalah The Minaret terbitan Pusat Islam California mengatakan pendakwah Kristian menjadikan Malaysia di antara negara sasaran bagi satu gerakan dakyah yang dipanggil “Window 10/40”, kerana Malaysia salah satu negara yang terletak di antara garis lintang 10 dan 40 di peta dunia.

 

Apa Beza ABIM dengan IRC?


Baru-baru ini lebai dihantar video petikan ucapan almarhum Ustaz Nikmat Yusof pegasas Maahad Tarbiah Derang di Pokok Sena Kedah. Tak pasti apa tujuan dihantarnya video lama ini. Maybe untuk tunjukkan tahaluf dengan UMNO-PAS gagal dan PAS dikhianati oleh UMNO atau mungkin nak cerita bagaimana PAS yang nazak ketika itu dibantu oleh ABIM.

 

Yang Tampar NGO Yang Kena Tuduh PAS Yang BODOH Macai PAKATAN Yang tepuk tangan UMNO


Isu Mejar Zaidi ditampar peserta himpunan membantah campur tangan kerajaan Pulau Pinang di George telah dijadikan senjata untuk memburuk dan menyerang PAS.

 

Berbuka Puasa Untuk Diperkudakan oleh DAP


Lebai telah menulis sebelum ini artikel bertajuk "Orang Islam Sibuk Berpuasa DAP Sibuk Berbuka Puasa".  Ini kira 'Chapter 2' daripada artikel sebelum ini. Setiap artikel di blog adalah merupakan suatu pandangan peribadi penulis, jika tidak setuju anda boleh kemukan hujah balas atau artikel balasan. Kenapa pilih cerca maki. Mana sifat parti AMANAH (PAN) yang dikatakan profesional?

 

Kenapa Ahmad Awang “TERPULAU”?



Ahmad Awang, Penasihat parti AMANAH (PAN) dalam akhbar Sinar Harian berkata berkata, sehingga kini, terdapat 14 masjid yang telah melakukan sekatan berkenaan walaupun beliau telah berceramah  atau memberi kuliah sejak 40 tahun lalu.

 

Orang Islam Sibuk Berpuasa DAP Sibuk Berbuka Puasa



Badan Pemikir Penang Institute DAP di bawah Zairil dalam kajian terbarunya menunjukkan sokongan Melayu kepada DAP merosot teruk antara faktornya ialah serangan UMNO sebelum ini ditangkis terutama oleh PAS tidak berlaku lagi setelah PAS putus hubungan dengan DAP. Malah serangan UMNO menjadi makin parah kerana ada sesetengah ahli PAS menyebar luas serangan ini membuatkan imej sebenar DAP terbongkar.

 

Tampar tak ada zaman saya... tumbuk sampai lebam adalah sikit-sikit...


Lebai tak nak ulas panjang pasal isu tampar ni kerana dah banyak orang ulas, malah 'trolling' dalam isu ini juga dah banyak. Lebai ulas sekadar membuka tirai pagi ini sahaja...

 

Balik Brussels Belgium, Beranikah Azmin Ali Pecat Exco PAS?


Krisis exco Selangor ramai penulis mengulas dengan pelbagai tanggapan mengikut persepsi masing-masing. Sehingga hari ini perjalanan kerajaan Selangor masih berjalan seperti biasa dan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

 

Malaysiakini tak payahlah buat berita bodoh macam Utusan & TV3¼


Lebai ada membaca artikel Zikri Kamarulzaman, wartawan Malaysiakini yang menulis artikel "Pertembungan PAS-PKR: Apa kata ahli akar umbi". Malaysiakini cuba membina persepsi pembaca supaya menerima aliran pemikiran mereka dan menolak mana-mana aliran yang tidak disenangi.

 

Apa Rasionalnya, Kesilapan Teknikal Dr Norlela Ariffin Sehingga DAP Menyiksa RAKYAT?


Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyekat peruntukan ADUN PKR Penanti, Dr Norlela Ariffin sebagai denda kegagalan beliau menghadiri Istiadat Mengangkat Sumpah Pelantikan Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas pada 29 April lalu.

 

Buat Seminar Tok Guru Nik Abdul Aziz, Bila Mahathir Kutuk TGNA, Senyap Macam Tikus


Malam semalam siri 1, Jelajah SEMARAK (Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat) bersama Tun Dr. Mahathir bin Mohamad, YB Tan Sri Muhyiddin Yassin dan YB Dato' Seri Mukhriz Mahathir telah diadakan di Jitra Kedah.

 

Berbondong tu maknanya 230 sebulan jadi ahli...


Lebai terbaca akhbar parti PAN, Amanah pada muka hadapannya memberikan tajuk "BERBODONG SERTAI PARTI PAN". Akhbar 'sponsor' Khalid Samad ini cuba untuk memberi keyakinan kepada masyarakat kononnya parti PAN sekarang mendapat sambutan hangat oleh masyarakat.


 

Tak baca dan tak tahu isi pertahankan buku Hannah Yeoh, Salahudin menyerlahkan PAN jual agama, Khadam DAP


Parti Amanah Negara (PAN) hari ini tampil mempertahankan buku bertajuk 'Becoming Hannah' yang dihasilkan oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Hannah Yeoh.

 

Mahathir Daripada Mahazalim kini “Maha Alim” tak perlu minta maaf atas dosa lalu!


Hari ini lebai terbaca artikel Tun Mahathir, bekas Presiden UMNO 22 tahun yang kini membina parti baru BERSATU mengutuk PAS kononnya tak ikut ajaran Islam dan menyeleweng agama.

 

Nasihat Mahathir untuk “Hidup Lama” kepada Muhyiddin...



Untuk artikel ini, lebai harap pembaca jangan ambil serius sangat kerana bacaan untuk santai aje seperti artikel Najmuddin Yusoff berkenaan tahaluf siyasi arnab dengan singa.

 

Psywar PAS untuk UMNO @ BN, Lucunya yang “termakan” Lim Kit Siang!


Perang Saraf (PsyWar) adalah suatu proses komunikasi saling melakukan kegiatan propaganda antara seorang figur politik dengan figur politik lain, antara suatu kelompok dengan kelompok lain, dan antara suatu negara dengan negara lain, dengan tujuan untuk saling menekan dan menjatuhkan nama orang atau kelompok atau negara lain tersebut

 

Anwar Musykil kepada PAS atau Wan Azizah?


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim musykil terhadap alasan di sebalik tindakan PAS memutuskan hubungan politik dengan partinya.

 

Kita ‘mungkin’ boleh maafkan Tun Mahathir Jika dia menyesal dan minta maaf



Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau tidak akan memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, timbalannya yang beliau pernah memecat 2 dekad yang lalu dan kemudian menjalani hukuman penjara.

 

Bila makan gaji Cybertropper Hilang akal, hilang agama Fitnah jadi mainan


Bila ahli-ahli UMNO yang bekerja sebagai cybertropper parti UMNO berhijrah kepada BERSATU. Ada melihatnya satu perkara yang positif. Tapi bagi lebai ini merupakan satu ancaman besar kepada cara dan corak kerja cybertropper PAKATAN HARAPAN.

 

Saifudin Guna Kata-kata TGNA Untuk Bidas PAS Akhirnya Terbidas Diri Sendiri



Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudddin Nasution Ismail kononnya memetik kata-kata arwah Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi membidas beberapa exco PAS yang enggan meletak jawatan daripada kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR.

 

Putus Tahaluf Siyasi Yang Azmin Ali tak Faham



Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali hari ini melahirkan rasa kecewa terhadap keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang membuat keputusan untuk memutuskan kerjasama politik dengan PKR.

 
 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger