Takkan Pulang Pingat Aje, Harta Anak Beranak Tu Macam Mana?


Tun Dr Mahathir Mohamad dan isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali memulangkan dua pingat yang diterimanya daripada sultan Selangor, termasuk satu daripadanya yang tertinggi di negeri itu.
Hari ini, sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan menerima pemulangan pingat kebesaran daripada pasangan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali.

Dalam kenyataan dikeluarkan hari ini Setiausaha Dewan Diraja Selangor Hanafisah Jais berkata pihak istana menerima pemulangan itu "tanpa halangan".

"Tindakan mewartakan pembatalan kurniaan darjah-darjah dan bintang-bintang kebesaran Selangor tersebut akan dilakukan mengikut prosedur dan proses yang ditetapkan," katanya.

Maka ramailah yang puji tindakan Tun Mahathir. Antara berkata Tun Mahathir nak tunjuk kepada si baju kuning bahawa pingat-pingat itu semuanya tak bernilai.Tun Mahathir bekerja keras memajukan negara ini sedang mereka jadi tukang isytihar hari raya dan bagi serta jual pingat sahaja. Kemudian nak tunjuk bijak kepada seorang negarawan katanya lagi.

Pingat yang membawa gelar Tun tak nak pulang balik ke??
Baru kita boleh panggil Encik Mahathir... terkenang Encik Ghaffar Baba.
Bijak juga Mahathir ni!

Pengikut Tun Mahathir berkata lagi.

Tun Mahathir juga telah menolak hadiah tanah di Putrajaya sewaktu beliau melepaskan jawatan dan menyerahkan kepada kerajaan hadiah yang diterima termasuk 24 buah kereta. Kata mereka Tun Mahathir berkata “Saya tidak perlu kekayaan kewangan,”

Kata mereka Tun Mahathir berkata "Saya tidak perlu belanja gaji saya untuk sara hidup kerana segala-galanya, rumah, api dan air, kenderaan, pesawat terbang, perjalanan ke merata dunia dibiayai oleh Kerajaan. Gaji saya selama 29 tahun dalam Kerajaan saya simpan. Itulah wang yang saya guna untuk modal kedai roti, ternakan kuda, lembu dan kerbau. Saya tidak pinjam barang satu sen pun dari bank."

Lebai setuju, pasal itu bila beberapa pegawainya nak ditukar. Tun Mahathir sedih. Tun Mahathir rupanya sedih juga bila DEDAKnya cuba diusik oleh NAJIB.

Lebai terfikir pula....


Ini baru penglibatan dalam syarikat bukan menunjukkan kekayaan sebenar. Hebat dia ni mesti dia pelajar cemerlang mempunyai kehebatan dan bakat yang hebat kerana ayahnya seorang yang sangat hebat.


Ini pun sama.


Ini anak bapak.  Hebat juga.


Ini pun sama. Lebai tak senaraikan syarikat untuk 3 orang anaka Tun Mahathir iaitu Melinda Mahathir, Mazhar Mahathir dan Maizura Mahathir.

Kenapa agaknya??
Kerana masa ini taring Mahathir sudah mula goyang.
Najib pula gigit kaki Mahathir.
Anak-anak yang muda tak sempat nak jadi BIJAK, BERWAWASAN DAN HEBAT macam ayahnya.


Engkau orang percaya tak lebai kata bahawa perang MAHATHIR-NAJIB adalah perang antara PENYAMUN dan PEROMPAK? Perang nak selamatkan kroni masing-masing agak HARTA ROMPAKAN yang DISAMUN daripada RAKYAT selamat!!

An-Nisā':32 - Dan janganlah kamu terlalu mengharapkan (ingin mendapat) limpah kurnia yang Allah telah berikan kepada sebahagian dari kamu (untuk menjadikan mereka) melebihi sebahagian yang lain (tentang harta benda, ilmu pengetahuan atau pangkat kebesaran). (Kerana telah tetap) orang-orang lelaki ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan orang-orang perempuan pula ada bahagian dari apa yang mereka usahakan; (maka berusahalah kamu) dan pohonkanlah kepada Allah akan limpah kurnianya. Sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.


Share this article :
 

+ comments + 21 comments

Anonymous
December 12, 2017 at 12:56 PM

Permusuhan antara pemimpin politik sekular, liberal dan kafir harbi yang menjadi kaya raya setelah mengumpulkan terlampau banyak wang dan harta menyebabkan rakyat hidup semakin menderita kerana harga barang dan perkhidmatan yang meningkat terlampau tinggi melampaui kemampuan rakyat. Pemimpin bergaduh kerana mempertahankan kekayaan mereka, rakyat menangis kerana nasib malang rakyat tidak dipedulikan oleh pemimpin sekular, liberal dan kafir harbi. Yang hidup mewah ialah penjilat yang sibuk AR dan mencium tangan pemimpin. Marilah kita mengundi parti Islam.

Anonymous
December 12, 2017 at 12:59 PM

Pembetulan: Yang hidup mewah ialah penjilat yang sibuk mengampu dan mencium tangan pemimpin sekular, liberal dan kafir hatbi.

Puaka Rimba
December 12, 2017 at 1:06 PM

Setakat memiliki banyak syarikat bukan bermakna ianya menunjukkan pemilikan tidak sah. Jangan nak mereka fitnah atau berita separuh masak dengan diselitkan ayat Alquran. Tuan aji boleh buat repot, dan tuan aji di kira bersubahat sekiranya melindungi penyelewengan, sedangkan tuan aji ada maklumat. Tentu Najib sayang kat tuan aji no moto. Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba
December 12, 2017 at 1:26 PM

Negeri Kelantan yg diperintah oleh golongan ulamak patut dijadikan contoh. Betapa bahagianya rakyat kelantan, sehingga hari ini masalah air paip pun sudah berlanjutan lebih 20 tahun. Gejala sosial ,pengidap hiv aids adalah tertinggi dalam negara. Buktikan dulu lah ,baru nak gebang yg ulamak korang tu bagus memerintah. P.pinang yg diperintah oleh Dap kafir pula yg diiktiraf oleh jabatan audit negara sebagai yg terbaik. Pooodah!!!

Anonymous
December 12, 2017 at 1:44 PM

Seperti biasa puaka ternakan roket membela pemimpin politik yang berkuasa melibatkan diri dalam perniagaan tahap korporat maka tidak hairanlah jika salah guna kuasa berlaku. Puaka sokong sebab diupah dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi.

December 12, 2017 at 1:46 PM

Nasib baik Puaka Rimba tak hidup zaman Firaun dan Harman. Tentulah dia akan akata Firaun lebih daripada Musa a.s. Musa ada apa. Tersesat di Padang Pasir 40 tahun. Tentulah jalan raya tak ada.

December 12, 2017 at 1:47 PM

Salam. saudara Puaka Rimba, saya sangat menyetujui ulasan anda pada 1:06 tengah hari tadi, khususnya ayat ini; "Setakat memiliki banyak syarikat bukan bermakna ianya menunjukkan pemilikan tidak sah." Nasihat saya kepada pihak yang berkenaan, belajarlah bersikap rasional sungguhpun ketika itu anda (pihak yang berkenaan) sedang diserbu api kemarahan. Di situlah akhlak kita diukur. Siapakah pihak yang berkenaan itu? Fikirkanlah...

Anonymous
December 12, 2017 at 1:47 PM

Contoh yang jelas ialah KM roket membeli banglo terlajak murah milik kroni roket. Manyak untung ma ! Kenapa kroni roket tak mahu jual banglo tersebut kepada rakyat yang tidak berkuasa? Ramai rakyat belum memiliki rumah ma!

Anonymous
December 12, 2017 at 1:49 PM

Wah biasalah macai kuali dan barua roket sokong-menyokong dan tolong menolong membela pemimpin rasuah. Kedua-duanya khadam sifu roket ma.

Anonymous
December 12, 2017 at 1:53 PM

Penagih tegar dedak menyokong pemimpin politik sekular, liberal dan kafir harbi berniaga dengan kroni mereka. Salah guna kuasa adalah tidak salah bagi pemakan dedak.

Anonymous
December 12, 2017 at 1:55 PM

Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah. Puaka adalah pembawa kayu api menjaja fitnah.

Anonymous
December 12, 2017 at 1:59 PM

Ya banglo terlajak murah, kertas kerja rm300 juta, projek mega menghabiskan wang perbendaharaan kerajaan, projek kroni tak lulus jabatan alam sekitar yang menyebabkan tanah runtuh , banjir kilat dan kematian dll diiktiraf terbaik oleh macai dan barua ternakan rejim roket.

December 12, 2017 at 2:04 PM

Patutlah puak-puak ni ke tipu memanjang.
mahligai seni faham tak artikel lebai Hassan?
Lebai tulis pemilikan syarikat bukan menunjukkan kekayaan sebenar. Kalau tak faham jangan komen kalau komen nampak bodoh kita.

December 12, 2017 at 2:30 PM

Yang tak faham itu tuan, bukannya saya. Baguslah, kata-kata tuan memang manis. Syabaslah, ya. Teruskan. Sila.

Anonymous
December 12, 2017 at 2:54 PM

Nampaknya 'writer' lebih memahami isu ini berbanding dengan 'mahligai' yang bersikap emosional.

December 12, 2017 at 3:42 PM

Cerita Tun anak beranak kaya dari sumber yang tidak sah bukan sahaja fitnah tetapi bisikan iblis murahan dan munafik bagi seseorang yang beriman gara gara menyokong sekadar parti lalu menolak pesan dan panduan Al Quran.

Gelaran dan harta anak beranak Tun boleh dirampas melalui ubdang² lebih² lagi Tun sudah tiada kuasa.
Yang halal tidak akan jadi haram sekadar suara anjing di luar.

December 12, 2017 at 3:45 PM

Yang benar tidak akan roboh sekadar terjahan dan sondolan babi2 upahan.

Anonymous
December 14, 2017 at 9:53 PM

Puaka Rimba sepatutnya tanya Rafizi Ramli, Dato seri Anwar Ibrahim. Tentang kekayaan anak2 Tun

Anonymous
December 15, 2017 at 12:56 PM

Mahligai ni babiDap tegar...babiDap mana ada cerdik

Anonymous
December 18, 2017 at 9:42 AM

Kalau Husam,Khalid atau Mat Sabu ada depan aku, aku cabar diorang keluar statement utk tangkap Mahathir jika PH memerintah,sbb mereka kata benci rasuah atau nakkan good governance.Mereka kata Pas tk lawan rasuah.

Anonymous
December 22, 2017 at 8:28 AM

Dahulu pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak membuat pelbagai dakwaan rasuah dll terhadap Dr M.

Sekarang mereka berkasih sayang dengan Dr M seolah-olah Dr M menjadi 'suci' sebaik sahaja Dr M masuk Pakatan. Ajaran sesat.

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak bersikap hipokrit dan suka berpura-pura. Jika mereka menang PRU, mereka akan kencing rakyat.

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong parti Islam dan ulama Islam dalam PRU14.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger