Program Multaqo Alumni Al-Azhar 2015 dikatakan Perhimpunan UMNO Jahatnya fitnah dan bodoh facebook HARAPAN percaya fitnah


Dari semalam lebai melihat komen-komen di facebook penyokong HARAPAN yang menyerang pimpinan PAS Nasruddin Tantawi dan Nik Abdul. Kata jelik, maki hamun dan macam-macam nista dihambur dengan emosi.

Apa yang boleh katakan fecebooker HARAPAN ada 2 kategori;

Satu jenis yang jahat suka buat fitnah. Contohnya ialah Muhammad Radzi Ismail
Mereka menepikan tentang azab fitnah dan ajaran Islam dek kerana dendam politik. Perbezaan politik sepatutnya diraikan. Tapi mereka tidak. Mereka ingin musnahkan sesiapa yang mereka benci.

Allah SWT berfirman yang artinya;
“Wahai orang yang beriman jauhilah kebanyakan dari prasangka, (sehingga kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) karena sesungguhnya sebagian dari prasangka itu adalah dosa dan janganlah sebagian kamu menggunjing setengahnya yang lain. Apakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? ( Jika demikian kondisi mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Jadi patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.” (Q. S. Al-Hujarat : 12).
Seorang Sahabat pernah bertanya kepada Rasulullah;
“Wahai Rasulullah, apakah ghibah itu? Lalu Rasulullah menjawab; ‘Menyebut sesuatu yang tidak disukai saudaramu di belakangnya.’ Kemudian Sahabat kembali bertanta; ‘Bagaimana jika apa yang disebutkan itu benar?’ Rasulullah kemudian menjawab; ‘kalau sekiranya yang disebutkan itu benar, maka itulah ghibah. Tetapi jika hal itu tidak benar, maka engkau telah melakukan buhtan (kebohongan besar).” (H. R. Muslin, Abu Daud, dan At-Tirmidzi).
Kedua fecebook yang bodoh. Kenapa lebai kata bodoh. Bodoh bila lihat aje gambar terus komen berjela-jelas sedangkan mereka tak tahu apa cerita sebenar. Malang yang bodoh ini ada yang profesional, kerja jawatan penting. Tapi akal 'agama' cetek.


Alah berFirman dalam Surat Hujurat ayat 6
Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.

Gambar yang diseberkan kononnya perjumpaan di Perhimpunan Agung UMNO adalah majlis Multaqa Alumni Al Azhar pada akhir tahun 2015 dimana YB Dato’ Asyraf Wajdi,  YB Ust Nik Mohd Abduh dan Nasrudin Hassan bergambar kenangan bersua pada majlis tersebut di Hotel Grand Season Kuala Lumpur.




Apa faedah penyokong HARAPAN menyerang pimpinan PAS? Mereka bukan sahaja berhadapan dengan UMNO/BN tapi kini dengan juga berhadapan dengan penyokong PAS. Akibat kerja bodoh mereka ini musuh tradisi UMNO menjadi melebar. Melebarkan musuh dan memecah belahkan pembangkang ada sebahagian kerja-kerja bodoh. UMNO goyong kaki kerana adanya manusia penyokong HARAPAN yang bodoh.


Yang ulas pun tak siasat.. lagak macam profesinal tapi akal "pendek"

BIASANYA ORANG BODOH TAK LAYAK MEMERINTAH.


Share this article :
 

+ comments + 13 comments

Anonymous
December 6, 2017 at 9:34 AM

Apakah jenis manusia yang suka menghina dan memfitnah ulama Islam dan parti Islam dan memuja pemimpin munafik liberal dan pemimpin kafir harbi yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam. Jawapan: Sesungguhnya syaitan itu terdiri dari jin dan manusia yang sesat dan menyesatkan. Jika Rasulullah s.a.w. memuliakan ulama Islam sebagai pewaris nabi, sebaliknya syaitan pula sibuk menghina dan memfitnah ulama Islam.

Anonymous
December 6, 2017 at 11:05 AM

InsyaAllah Pakatan Liberal Kafir Harbi akan kalah teruk dalam PRU14 kerana umat Islam telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin liberal dan kafir harbi terlibat dalam pelbagai salah laku, pecah amanah, rasuah dll seperti pil kuda kuasa 10, menduduki tanah PAS secara haram, lombong pasir haram, banglo terlajak murah, kertas kerja RM300 juta tak masuk akal, projek kroni dan bini kafir harbi, projek tak lulus jabatan alam sekitar yang menyebabkan banjir kilat, tanah runtuh dan kematian manusia, skandal jual tanah kerajaan kepada kroni dan orang asing, skandal merobohkan berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu.

Umat Islam juga telah menyaksikan bagaimana Pakatan Liberal Kafir Harbi telah menghina, memomok-momokkan, memfitnah dan menentang ajaran Islam seperti undang-undang Islam, khutbah Jumaat dan hari raya, pakaian menutup aurat wanita dll, ulama Islam, jemaah Islam seperti parti Islam dan menafikan hak umat Islam.

Pakatan Liberal Kafir Harbi juga berusaha menghapuskan perkara-perkara dalam Perlembagaan Malaysia yang membela dan menjamin hak agama Islam dan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negera ini. Ini jelas menunjukkan Pakatan Liberal Kafir Harbi adalah parti rasis yang kronik.

Jika Rasulullah s.a.w. memuliakan para ulama Islam sebagai pewaris nabi, Pakatan Liberal Kafir Harbi pula sibuk menghina, memomok-momokkan dan memfitnah ulama Islam. Mereka sentiasa mencipta pelbagai fitnah untuk menghasut orang ramai membenci ulama Islam dan parti Islam PAS kerana ulama Islam dan parti Islam PAS sentiasa berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam.

Sebaliknya Pakatan Liberal Kafir Harbi pula menggunakan pelbagai tipudaya menyeru umat Islam untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad tanpa sebarang halangan. Dan mereka sentiasa mempromosi industri dan festival dosa besar seperti arak. Maka tidak hairanlah Pakatan Liberal Kafir Harbi berusaha menghapuskan institusi agama Islam, ulama Islam, mufti, mahkamah Syariah, parti Islam dll.

Ini jelas menunujukkan Pakatan Liberal Kafir Harbi adalah musuh Islam yang sangat berbahaya kepada agama Islam dan umat Islam. Tambahan pula Pakatan Liberal Kafir Harbi mempunyai agenda evangelis untuk memurtadkan umat Islam..

Anonymous
December 6, 2017 at 12:34 PM

den nak tanyo...sapo yang iktraf walaun ni ulamak... keh keh keh

Anonymous
December 6, 2017 at 3:03 PM

Persatuan Ulama Islam dan umat Islam iktiraf TGHH sebagai ulama dan TGHH mempunyai kelayakan akademik dan pengalaman sebagai ulama Islam. Den nak tanyo .... sapo yang iktiraf walaun dedak roket 13:34pm ni penjilat kepala bapak DA-Pig? Jawapan: LGE kepala bapak kafir harbi.

Anonymous
December 6, 2017 at 3:06 PM

Pembetulan: Den nak tanyo ... sapo yang iktiraf walaun dedak roket 12:34pm ni penjilat kepala bapak DA-Pig?

Anonymous
December 6, 2017 at 3:09 PM

Siapa pula yang iktiraf LGE ni kepala bapak kafir harbi? Jawapan: Iblis.

Anonymous
December 7, 2017 at 4:46 PM

100% tindakan pakatan kafir harbi adalah melemahkan islam dan fahaman ttg islam....tapi macai2 islam liberal kepala bapak dapig tetap berselera menjilat LGE dan kepala bapak dia LKS

Anonymous
December 9, 2017 at 11:31 AM

Siapa pulak yg iktiraf LGE ni level Khalifah...hehe
Jawapan : Pas

Anonymous
December 9, 2017 at 11:34 AM

Jom ramai2 doa ko..ko..ko..
Hehehe

Anonymous
December 10, 2017 at 8:32 AM

Parti Islam tidak mengiktiraf LGE sebagai khalifah kerana LGE menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Yang iktiraf LGE sebagai khalifah ialah Mike Sabu kepala bapak parti PANdir. Bahkan Mike Sabu sanggup mengkhianati parti Islam semata-mata kerana Mike Sabu menerima dedak LGE setiap bulan. Ostad Wang gaJi dan bekas mejar dakwat jari juga diberi dedak untuk membela LGE.

Anonymous
December 10, 2017 at 8:38 AM

Puak liberal adalah macai dedak ternakan LGE dan parti ultra kiasu kafir harbi roket. Mereka digunakan untuk mengkhianati agama Islam dan umat Islam dan membela pemimpin kafir harbi yang memusuhi agama Islam.

Anonymous
December 11, 2017 at 11:41 AM

Semakin ramai dah sedar Pan hidup dgn tabur fitnah kpd Pas. Umno gumbira sangat.

Anonymous
July 21, 2022 at 6:46 AM

Husam dan jeming tu orang politik lar badegol, Kau halau dia drpd parti, kau gelar dia sebagai liberal, anwarinas, jebon dan kemudian apabila diaorang menyerang kau semula boleh plak kau merengek.. Lawan jer lah musuh yg korang sendiri create tu seperti anak jantan.. Kah kah

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger