AMANAH (PAN/IKRAM) buat-buat tak tahu siapa bocor rahsia!



Setiausaha Agung Amanah, Mohd Anuar Tahir menyelar pemimpin Pakatan Harapan (HARAPAN) yang bertindak sebagai 'sumber' dan mendedahkan kepada media mengenai cadangan melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalan perdana menteri bagi gabungan itu.

Mohd Anuar berkata, pemimpin yang berkenaan tidak wajar melangkaui pemimpin atasan dengan memberi kenyataan apatah lagi melibatkan perkara penting dan besar.

"Tak ada lagi (pemberitahuan mengenai cadangan). Jadi saya tak tahu apa tujuan orang-orang ini pergi kepada media sedangkan belum ada keputusan muktamad. Susahlah. Ini semua nak bagi bergaduh saja.

"Belum dibawa ke Majlis Presiden pun lagi, malah belum dibawa ke peringkat parti masing-masing lagi. Tak berani saya komen," katanya lagi.

Mengulas lanjut, Mohd Anuar berkata beliau sendiri enggan mendahului Presidennya, Mohamad Sabu, meskipun dirinya turut menghadiri pemukiman pemimpin kanan HARAPAN selama dua hari di Putrajaya, majlis di mana cadangan itu dibuat.

Beliau berpendapat, cadangan itu perlu dibawa ke Majlis Presiden HARAPAN terlebih dahulu untuk mendapatkan persetujuan keempat-empat parti komponen.

3 Disember 2017 lalu Malaysiakini menyiarkan cadangan untuk melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan Datuk Seri Dr Wan Azizan Wan Ismail sebagai timbalan kini didakwa hanya menunggu kelulusan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

PAN/IKRAM marah siapa bocor maklumat?
Ada peribahasa mengatakan Anjing biasa makan tahi, jika tak makan mencium ada juga.

Untuk itu saya bawa petikan tulisan sahabat pena saya Nordin Ali.

SAYA cuba untuk mendapat gambar mesyuarat AJK PAS Pusat kali Pertama. Saya terokai hampir semua facebook AJK PAS Pusat yang baru dilantik.

Malah saya juga cuba terokai facebook wartawan Harakah yang masih berkhidmat saya gagal menjumpainya. Mungkin saya terlepas pandang dan jika ada pembaca tolong sendkan kepada emel saya. (gambar di atas adalah mesyuarat sesi lalu)

Itu baru gambar bukan maklumat.

Saya cuba dapatkan maklumat apa yang dibincangkan dalam mesyuarat AJK PAS Pusat kali ini, saya juga gagal. Hanya sekadar apa yang disebut oleh Timbalan Presiden Tuan Ibrahim dalam sidang media. Mungkin juga saya terlepas pandang.

Kalau dulu belum lagi habis mesyuarat AJK PAS Pusat, isi kandungan mesyuarat telah tersebar luas di media sosial.

Esoknya kalau kita layari blog atau facebook AJK PAS Pusat kita akan dapatkan maklumat mesyuarat secara detail dari A sampai Z.

Saya masih ingat lagi kawan saya yang bekerja di akhbar menyebut, "Pimpinan PKR berbalah dan berbeza pandangan juga. Azmin - Wan Azizah mana boleh bertemu. Tapi kita tak nampak perbalahan mereka di media. Dalam PAS kita nampak macam tak berbalah, tapi jika kita buka facebook atau blog pimpinan kita tak payah siasat, kita boleh dapat maklumat A sampai Z perbalahan yang berlaku".

Bila saya sebut macam ini, saya akan dapat komen daripada Anonymous yang saya tak ada data, maklumat saya tak benar. Untuk itu saya nama 3 wartawan harakah yang suka bocor maklumat mesyuarat iaitu Zul Sulong, Tarmizi Mohd Jam dan Wan Nordin.

Dulu pernah berlaku AJK PAS Pusat hendak mesyuarat di JK10 Kelantan. Tak sempat mesyuarat lagi The Malaysian Insider (akhbar yang ambil peranan Utusan/UMNO menyerang PAS) telah menyiar berita kononnya Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak lagi dilantik menjadi Musyidur Am PAS dan kononnya TGHH nak jatuhkan TGNA.

Ya wartawan harakah menggunakan maklumat parti untuk menyerang kepimpinan PAS.

Ada satu mesyuarat, Presiden PAS minta semua AJK PAS Pusat meletakkan gajet dan smartphone dalam bekas dan setiap orang AJK tidak dibenarkan bawa telefon dalam mesyuarat. Nak bukti lagi??

Mesyuarat ini adalah untuk menentukan calon PAS untuk PRK Kuala Terengganu sehingga Presiden sendiri umum baru orang tahu siapa calon, pasal AJK PAS Pusat telah ditutup mulutnya.

Dalam usrah kita diajar tentang kerahsian parti, hatta kepada isteri pun tak boleh beritahu, tapi malangnya AJK PAS Pusat sebelum ini tak pernah amal apa yang diwar warkan dalam usrah dan tamrin.

Apa yang saya harap, AJK PAS Pusat kali ini menjalankan amanah dengan jujur, jika tidak Insya-Allah saya akan tulis di blog untuk menegur trak kira siapa. Semoga Allah berikan saya kekuatan atas tujuan ini.
Bocor maklumat penting dalam PAS telah berlaku semenjak 2004 lagi. Bukan bocor sahaja, mereka membuat persepsi dalam satu-satu isu untuk menjatuhkan, menolak dan membelakangi perkara yang tidak dipersetujui.

Siapa dan bagaimana?

Pertama lebai nak sentuh mengenai USRAH BARBICAN. Usrah Barbican ini diperkenalkan oleh seorang penulis mengguna nama BatuApi @ FireStone.



Beberapa orang blogger berjumpa makan nasi arab dan minum barbican sambil mengatur hala tuju PAS. Caranya dengan menulis. Seorang menulis kemudian beberapa orang blogger akan sokong untuk menunjukkan rata-rata idea ini benar dan diterima ramai.

Caranya simple, macam kita berada dalam suatu mesyuarat... seorang memberikan cadangan misalnya mengatakan saya tak setuju si anu ini jadi ketua. Kemudia seorang lagi sampuk ya saya pun tak setuju kerana bla..bla bla.. Maka perlu lagi seorang lagi kata yang betul saya pun lihat begitu... Cukup 3 orang akhirnya kalau dalam mesyuarat itu ada 17 AJK semua yang lain terdiam... terpengaruh.. Itu contoh aje.

Siapa di belakang blogger-blogger ini?
Mari kita siasat.


Mahfuz tak tahu pandu kereta, tapi ada 2 kereta mewah. Satu di KL. Bila dia sampai KL ada 'geng usrah barbican' tolong ambil dia. Biasalah selepas ambil mereka akan ber'usrah' di kedai kopi untuk menentu hala tuju PAS.

Salahudin Ayub macam tu juga. Dia pergi ceramah naik bas aje. Dia juga dikatakan tak tahu pandu kereta. Lebai tak pasti, rasanya ya. Tapi dia ni ada kereta mewah juga. Malah ada rumah di Taman Melewar. Macam Mahfuz dia juga ada 'usrah barbican'. Tapi Salahudin cerdik sedikit dia makan kiri kanan.

Husam Musa dia tak macam 2 rakannya. Dia kurang main-main di warung. Usrahnya biasa di cafe hotel. Ini kena tanya Wan Jo kenapa??

PR mereka hebat berbanding dengan geng ulama dalam PAS yang biasa datang tak jumpa pekerja bawahan PAS. Tak rai geng HARAKAH makan-makan. Itulah berita mereka kurang dalam akhbar PAS.

Pernah lebai minum di warung hadapan pejabat lama PAS, di hadapan kedai buku gedung gua... turun Cikgu Pa. Ada beberapa orang pekerja harakah, mereka berkata tu kedekut, ada pencen timbalan menteri haram kami tak dibelanjanya.


Task Force 13

Ketuanya ialah Kickdefella dan ahli mereka ialah Penarik Beca, Tulang Besi kemudian diaktifkan oleh zainulfaqar dan wan ji serta Topeng Perak. (ada 13 orang semuanya). Mereka boleh kemaskini laman antara satu sama lain. Misalnya Tulang Besi boleh kemaskini laman Topeng Rakyat (Prinsip Rakyat) begitu sebaliknya.

Mereka ini juga antara yang menentukan hala tuju PAS.
Malang bagi parti PAS parti Islam tapi yang menentukan hala tujunya ialah si Kickdefella aktivis UMNO.

Kita siasat siapa dibelakang Task Force 13 ini.

Sebelum ini lebai mendedahkan Husam Musa membelanjakan RM4 juta untuk projek Kickdefella. Dari mana Husam dapat duit?? Itu kena tanya Topeng Perak, mungkin dia boleh bantu anda.

 
Masih kita ingat, penyebaran maklumat POST-MORTEM PRU 2004 Kelantan yang dibocorkan oleh Kickdefella?? Anda boleh baca di sini.

Bagaimana post-mortem yang sulit itu berada di tangan Kickdefella?? Husam Musa sepatutnya menjawab.

Ini baru pendedahan kecil daripada banyak onar yang telah dilakukan oleh PENGKHIANAT dalam PARTI PAS. Dulu beberapa orang blogger cuba dedahkan tapi orang masih tak faham, tapi sekarang makin hari makin orang faham. Kebenaran makin terserlah. Baru orang tahu yang pergi biar mereka pergi mampus!!

Allah telah membuat peringatan:
“Janganlah kamu terpengaruh dengan golongan pengkhianat tersebut yang selalu bersumpah dan hina sikap dan amalannya, lagi yang selalu mencela dan menyebarkan fitnah untuk perpecahan (umat) menolak segala kebajikan (dan kemajuan orang), mereka yang melampau dan menentang (ajaran agama) dan melakukan dosa.” Surah al-Qalam ayat 10-12

Rasulullah s.a.w. bersabda
Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.a.w bersabda: “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu-daya. Ketika itu golongan benar dikatakankan pembohong dan golongan pembohong dikatakan benar. Orang yang khianat dipercayai dan orang-orang yang benar dikhianati dan para ruwaibidhah akan menjadi jurucakapnya”. Sahabat bertanya: Siapa itu ruwaibidhah? Sabda Baginda: “Orang yang bodoh dalam urusan orang-ramai” 

Lebai tertarik dengan doa Ustaz Harun Taib. Muktamar PAS kali ke59 yang diadakan pada 22 hingga 24 Nov 2013 yang bertemakan “Rahmat Untuk Semua” di Stadium Melawati Shah Alam menyaksikan Al Marhum Tuan Guru Dato’ Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS telah diamanahkan oleh muktamar untuk berdoa ketika penutup Muktamar.

Antara doa Al Marhum Tuan Guru Harun Taib ialah;
الَّلهُمَّ عَلَيكَ بِأَعدَاءِ الحِزبِ الِإسلَامِيِّ فِي الدَّاخِلِ وَالخَارِجِ

“Ya Allah hancurkanlah musuh-musuh Parti Islam didalam dan diluar”.


Apa yang berlaku selepas itu bertepatan dengan Firman Allah s.w.t.
مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ
( Ayat 179 Surah Ali- Imran)

“Allah sekali-kali tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan kamu sekarang ini, sehingga Dia menyisihkan yang buruk (munafik) dari yang baik (mukmin). Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal yang ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendaki-Nya di antara rasul-rasul-Nya. Karena itu berimanlah kepada Allah dan rasul-rasul-Nya; dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar.”

Dah panjang lebai huraikan.
Berbalik kepada parti ISLAM BARU AMANAH (PAN/IKRAM)
Baru mereka nak buka mata siapa bocor maklumat.


Sebelum Mohd Anuar Tahir tanya siapa bocor maklumat, sepatutnya dia kena toleh kiri kanan dahulu...

Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Anonymous
December 5, 2017 at 4:56 PM

Alhamdulillah ! Semua serigala liberal berbulu ayam telah keluar dari parti Islam maka selamatlah parti Islam dari kejahatan puak munafik yang sekarang telah menjadi khadam parti ultra kiasu kafir harbi yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam di negara ini. Maka benarlah pengakuan seekor 'superman' ternakan kafir harbi yang mendedahkan parti kafir harbinya menggunakan (pengkhianat) Melayu untuk skru (memecah-belahkan) kaum Melayu. Pengkhianat-pengkhianat inilah pemakan dedak cap roket.

December 5, 2017 at 5:15 PM

Terima kasih atas pencerahan semoga kebenaran tidak tenggelam.

Anonymous
December 8, 2017 at 9:32 PM

Guane kene delete? Mulut huduh ke? Hehehe...

Anonymous
December 11, 2017 at 11:44 AM

Dulu berlaku dlm Pas. Skrg jawab sndirilah siapa yg buat kerja macam tu.

December 31, 2017 at 10:15 AM

yang pergi tu biar pegi mahpus lah...

June 10, 2018 at 6:21 AM

https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

Web: almawaddah.info

Salam


Kepada:

 

Redaksi, rektor dan para akademik


Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger