Macam Mana Nik Abdul Nak Doa Nik Omar, Ibunya Berdoa Untuk Lawan Nik Omar Di Chempaka?


Lebai sebelum dah buat keputusan tak nak ulas isu pasal Nik Omar. Tuan Ibrahim Tuan Man pun dah cakap, biar Nik Abdul sahaja jawab pasal Nik Omar bila ditanya oleh wartawan. Tapi memandangkan isu ini menjadi senjata menyerang PAS, lebai dah mula ubah fikiran.

Lebai akan ulas setiap apa yang Nik Omar cakap dalam artikel pendek.

Baru-baru kawan lebai daripada pertubuhan IKRAM, berkata Nik Omar bersifat lembut, kononnya adalah sifat ayahnya. Lihat Nik Omar mendoakan kepada adiknya untuk menang di Bachok. Sepatutnya adiknya berdoa untuk Nik Abdul berdoa pula untuk abangnya di Chempaka.

"Yang pasti, saya doakan beliau (Nik Abduh) berjaya di Bachok dan saya juga yakin Nik Abduh akan doakan kejayaan saya di DUN Chempaka," katanya pada sidang media di Kota Bharu hari ini.


Bukan itu sahaja si IKRAM ni hantar gambar di atas ke whatsapp lebai.

Lebai menjawab macam mana Nik Abdul nak doa kepada abangnya menang di Chempaka sedangkan ibu mereka sendiri nak calon PAS yang lawan anaknya Nik Omar, ustaz Ahmad Fathan Mahmood menang.

Malaysiakini menyiar berita ini;



Isteri bekas mursyidul am PAS, allahryarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkempen bagi calon lawan anak keduanya Nik Omar yang mewakili parti PAS, Ahmad Fathan Mahmood.

Tuan Sabariah berkata, beliau sehingga kini tetap berpegang pada pesanan allahyarham Nik Abdul Aziz bahawa tiada parti lain yang lebih baik berbanding parti PAS.

 
"Ambo (saya) bukan mari untuk ceramah, tapi diminta bercakap, saya gugup sikit sebab tak biasa. Selalunya hanya kecek (bercakap) di rumah.

"Pilihan raya tak lama dah, ambo rasa biarlah kita kekal dengan apa yang Tok Guru tinggal. Sekarang memang ramai mengaku parti Islam untuk mempengaruhi orang.

"Baru-baru ini, orang kata keluarga saya berpecah. Saya anak ada 10 orang, hanya seorang saja yang 'monteng' ke lain (tak sehaluan)," katanya ketika tampil berkempen di DUN Chempaka, Kota Bharu, hari ini seperti video yang disiarkan Facebook Dewan Muslimat PAS Pengkalan Chepa.

"Ambo ini Tuhan duga kuat jugalah (kali ini). Tapi ambo tak turut yang lain, ambo kekal dengan hak asal (PAS) juga," katanya yang dilihat gagal mengawal emosi.

Siapa Nik Omar kononnya kata dia legasi ayahnya sedangkan ibunya di tetap dengan PAS kerana itulah pesanan suami (TGNA).

Malang bagi Amanah dan IKRAM membuat kerja yang busuk merosakkan hubungan kekeluarga demi nak capai cita-cita politik. Sanggup perkudakan Nik Omar.


Ada juga yang berhujah dengan lebai dia kata Ibu Nik Omar mengaku Nik Omar personaliti bapanya. Habis kalau sama sekalipun tapi derhaka apa nak buat? Anak Husam Musa pun mirip Husam Musa pagi kena tangkap ambil pil kuda? Apa hebatnya muka atau personaliti sama?

Jadi itu bukan hujah nak pengaruhi pengundi.


Share this article :
 

+ comments + 23 comments

Anonymous
May 4, 2018 at 2:48 AM

Rasa terpanggil nak komen- Dengan kehadiran Datin maka lengkaplah scenario kehancuran legasi TGNA. Maka lengkaplah Amanat Hadi yang memecahkan satu keluarga yang dihormati di Tanah Air. Secara umumnya, ini adalah berita pilu yang menyedihkan. Disatu pihak menggangap keluar PAS, keluar Islam sementara di pihak yang lain akan memberitahu bahawa PAS adalah parti yang menghalalkan cara.

Ada pihak akan kata Nik Omar anak derhaka dan ada pihak yang akan kata Datin seorang ibu yang pilih kasih. Walau macam manapun, yang buruk itu akan menempek kepada keluarga almarhum.

Sedih, ada yang bergembira kerana dapat memburukkan reputasi Nik Omar. TITM sebagai ahli kelurga tentu lebih sedih dan yang pasti yang amat ceria adalah keluraga Hadin Awang. Ikhlasnya, Hadi hanya akan mengekalkan anaknya untuk menjadi Presiden yang akan datang. Insyallah Allah SWT akan membuka aib apabila sampai masanya.

Kenapa noktah ini tidak berlaku kepada keluarga Yusuf Rawa dan UFN. Semoga anda bergembira dalam kesedihan dan Allah sahaja yang menentukan.

May 4, 2018 at 10:35 AM

Assalamualaikum.
Bila ada ramai anak, mesti ada yg nak lain dari yg lain.
Bila ada ramai dalam jemaah mesti ada macam2 fahaman.
Bila ada banyak blog mesti ada banyak cerita.
Bila ada ramai penyamun mesti ada penyamun yg nak tunjuk dia penyamun yg terbaik.
Adakah yg berlainan itu memang fikrah dia sendiri atau dari dorongan orang lain atau terpengaruh pada umpan untuk dia berlainan?
Jika sekarang cakap lain, esok lain, lusa lain, maka dia bukan kelainan tetapi tiada pendirian.
Orang berlainan dan orang tiada pendirian itu lain.
Allahu a'lam.

Anonymous
May 4, 2018 at 11:23 AM

Alhamdulillah walau ditohmah dan dikeji tapi Nik Omar masih tetap senyum masih tetap merendah diri dan sentiasa mendoakan ibu dan keluarganya. Semuga Allah membuak pintu keinsafan kepada mereka2 yang cuba menghina dan memporak perandaa keluara TGNA samada melalui perbuatan tulisan atau percakapan. Kepada tuan haji patut doakalah sama untuk kesejahteraan bukan penulisan yang kata derhaka dsbnya. Takut kena pads keluarga sendiri atas doa2 orangvyang difitnah. Berkatalah demi kebenaran.

Anonymous
May 4, 2018 at 1:01 PM

Pakatan wayang dipimpin oleh puak kafir evangelis yang memimpin parti kafir harbi DA-Pig.

Orang ramai sudah tahu pemimpin-pemimpin DA-Pig telah menentang, memfitnah, menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka.

Maka tindakan dan sikap anti-Islam DA-Pig disokong atau direstui oleh parti mike selfie dada amoi, parti kak jah liberal dan parti mahafiraun.

Oleh sebab itu, umat Islam tidak boleh menyertai atau menyokong pakatan wayang pimpinan DA-Pig kerana tindakan ini boleh membatalkan iman.

Bukti:

Rasulullah s.a.w. telah bersabda “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia dalam kalangan mereka”

Hadis ini telah diriwayatkan daripada beberapa orang sahabat; AbdulLah bin ‘Umar, Huzaifah bin al-Yaman dan Anas bin Malik. Antara ahli hadis yang mengumpul hadis ini; Abu Daud, Ahmad bin Hanbal, Ibn Abi Syaibah, al-Bazzar dan lain-lain. Hadis dinilai oleh Ibn Taimiyyah (w. 728H) sebagai sahih, al-Iraqi (w. 806H) juga menilai sebagai sahih, Ibn Hajar al-‘Asqalani (w. 852H) menyatakan ia ‘hasan’ dan demikian juga al-Albani.
2. Hadis ini secara umumnya memberikan maksud yang positif dan negatif. Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum atau puak yang baik atau terpuji maka dia termasuk dalam kalangan mereka yang terpuji atau akan dianggap baik dan terpuji. Sementara sesiapa yang menyerupai kaum atau puak yang buruk atau tidak baik maka dia dianggap dalam kalangan mereka.

Anonymous
May 4, 2018 at 1:07 PM

Bukti DAP menentang dan menghina agama Islam:

Dr Ridhuan Tee: DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam?

Sumber : mynewshub

ertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

Anonymous
May 4, 2018 at 1:15 PM

Jika aku umat Nabi Nuh a.s., aku akan ikut Nabi Nuh a.s. dan menolak anak Nabi Nuh kerana anak Nabi Nuh a.s. telah menderhaka kepada bapanya sendiri.

May 4, 2018 at 10:51 PM

Apa hal lah pulak amanat hadi ada kena mengena dgn family nik aziz ni.
Hangpa tak habis habis memutar belit isu
Tak takut dgn Allah ke?

Anonymous
May 4, 2018 at 10:54 PM

Merapu la ko.

May 5, 2018 at 5:53 AM

Bukankan nabi nasihatkan ibu ibu kaum muslimin berada dirumah ayat Al Quran Dan biarkan urusan politik diserahkan kepada kaum lelaki

May 5, 2018 at 6:01 AM

At tahrim ayat 33 ,Dan hendaklah kamu tetap dirumah kamu.....

May 5, 2018 at 7:45 AM

Abu Bakar bagaimana dengan Wan Azizah dan lain lain calon HARAPAN? Jika guna al Quran untuk tidak menerima fakta bahawa Nik Omar derhaka... tak boleh nak berhujah dengan kamu

Anonymous
May 5, 2018 at 9:38 AM

Barua ternakan PanDap 2:48 am sedang mabuk todi daun ketum. Tulis komen tahap budak tadika. Merapu dan merepek tanpa bukti.

Anonymous
May 5, 2018 at 9:42 AM

Nabi mengizinkan wanita keluar dari rumah menyokong tentera Islam melawan musuh Islam.

Barua dedak roket jahil tentang wanita Islam !

Anonymous
May 5, 2018 at 10:00 AM

Kita cabar kamu abu tunjukkan tafsir At Tahrim:33. Yang jelas ayat 33 tidak wujud dalam At Tahrim.

Mengikut ajaran Islam, wanita boleh meninggalkan rumah ditemani wali jika terdapat keperluan yang dibenarkan oleh Islam seperti menuntut ilmu Islam dll.

Anonymous
May 5, 2018 at 10:06 AM

Safiah, Fatima Az Zahra dan Asma' adalah contoh wanita Muslim mulia yang keluar dari rumah menyertai tentera Rasulullah s.a.w. menentang musuh Islam.

Nasihat untuk barua PanDap: Jangan putar belit ajaran Islam untuk kepentingan PanDap yang menentang dan menghina ajaran Islam.

Anonymous
May 5, 2018 at 6:43 PM

Inilah hasilnya bila hati dh terpaut kpd kumpulan yg liberal anti Islam. Dap kiblatnya. Restu ibu dan ayah yg merupakan asas adab yg sangat penting dlm ajaran Islam telah mula dijadikan perkara remeh oleh puak ini. Sedangkan restu ibu dan ayah nik omar yg merupakan ulamak besar boleh diremehkan. Inikanlah pulak jika si ibu dan ayah adalah rakyat biasa. Contoh apakah yg cuba dibuktikan kepada masyarakat aduhai pakatan harapan?

May 7, 2018 at 6:48 AM

abu bakar tu red bean army tentera DAP yg d tugaskan buat propa kat internet..jgn layan....at -tahrim mane ada sampai ayat 33...surah tu ada 12 ayat je..tu semua agenda kafir DAP

Anonymous
May 8, 2018 at 7:15 PM

Org islam sejati tak panggil org lain “Barua”. Nabi Muhammad tidak panggil musuh dia dengan kata kesat. Org jawap ni le “sedang mabuk todi daun ketum. Tulis komen tahap tadika. Merapu dan merepek tanpa bukti”.

Anda dah cari bukti macam dia dah jumpa belum. saya pengikut dari student lagi. Yg Pasti ustaz hadi akan keluar fatwa dgn cepat. Terbaru fatwa Nik Omar dan anak PAS yg lain derhaka pada Bahtera Nabi Nuh. Fatwa yg menyebabkan memali, menyebabkan solat asing, makan asing, undi PAS masuk syurga. Nabi Muhammad tak sekasar ini kalau nak ikut sunnah.

May 23, 2018 at 6:49 AM

Inilah komen fitnah paling dahsyat. Dijadikan YB Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi salah dengan 'amanat' tersebut. Dok tahu bende nok sembang...

PASForAll
IslamForAll

May 23, 2018 at 10:45 PM

YB Wan Azizah boleh pulak keluar rumah masa suami dlm penjara? Surah mana pakai?

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger