Masih wujud lagikah Perjanjian Pangkor II di Perak untuk menepikan Islam dalam Pentadbiran Perak?


Pada PRU-14 kali ini jangan sekali-kali anda undi HARAPAN atas dasar anda tak suka BN. Jangan membazir undi anda kerana dengan undi HARAPAN sebenar anda tiada jaminan Islam tuntutan agama kita terjamin. Sebaik-baiknya Undilah PAS kerana dengan PAS anda boleh menguatkan lagi penguasaan Melayu Islam dalam Dewan Negeri dan dewan Negara.

Satu lagi, jangan anda terbabit atau bersetongkol dengan mereka yang mengadai prinsip Islam atas dasar meruntuhkan kezaliman. Memang kita perlu runtuhkan kezaliman, memang kita perlu jatuhkan Najib, memang kita kena buang kleptokrasi dalam petadbiran negara tapi sebagai orang Islam kita kena sedar Islam agama kita dan prinsipnya perlu kita jaga dan jangan sampai ia boleh dirobek secara halus tanpa kita sedari. Nanti yang akan merana nasib umat kita di masa akan datang.

Kenapa lebai kata begitu.
Ini bukan teori. Tetapi telah berlaku dalam PAKATAN RAKYAT sebelum ini ada pimpinan Islam bercakap atas nama Islam tapi menjual kehormatan Islam demi untuk mencapai cita-cita politik mereka bersama dengan bukan Islam dengan agenda kononnya meraih undi bukan Islam.

Lebai ingin tanya HARAPAN terutamanya parti AMANAH masih wujudkan lagi perjanjian untuk tidak melaksakan Undang-undang Islam dan dasar-dasar Islam? Penjajian ini dikenali sebagai PENJAJIAN PANGKOR II.

Mari kita menoleh sejarah yang telah berlaku yang pernah ditulis oleh blogger Nordin Ali.





'Perjanjian Pangkor II' antara PAS Perak dan DAP terbocor pada tahun 2008 apabila abang kepada Mohamad Nizar iaitu Fadhil & Radhi Jamaluddin telah mendedahkan perkara ini kepada umum dan menyebut adiknya tidak layak menjadi MB kerana menepikan Islam.


Katannya Mohammad Nizar telah terikat dengan perjanjian bersama DAP sebelum bersetuju dilantik sebagai menteri besar dengan syarat-syarat yang telah ditekankan oleh DAP kerajaan Perak tidak boleh membuat keputusan terutama perkara yang menyentuh soal Islam tidak boleh dilaksanakan walaupun sekadar disebut.
Lebih melengkapkan dakwaan tersebut Fadhil menganggap adiknya, Mohammad Nizar tidak layak menjadi Menteri Besar kerana menandatangani 'Perjanjian Pangkor II' bersama DAP yang antara isi kandungannya melarang Menteri Besar menyebut negeri Perak diperintah oleh lslam. Dalam perjanjian itu juga didakwa, Mohammad Nizar tidak dibenarkan menyebut terma yang berkaitan dengan Pas atau bahasa Arab seperti Hudud, Qisas dan sebagainya.

Oleh kerana pengaruh Pakatan Rakyat agak besar perkara ini tidak terheboh secara meluas. Tapi rungutan rakyat pada masa itu menggangap bila PR memerintah exco telah banyak dikuasai oleh DAP dan sangat berbeza dengan UMNO @ BN hanya satu sahaja exco untuk bukan Islam dan pengaruh Melayu menjadi kurang. Malah pengaruh Islam juga kurang dengan penjanjian tersebut. Sehingga penguasaan tanah negeri Perak memnjadi lebih terbuka.

Perkara ini menyebabkan Sultan murka. Satu pertemuan sulit antara Sultan Perak dengan Presiden PAS telah dilakukan atas permintaan sultan. Presiden PAS minta untuk membawa seorang sebagai saksi dan mencadangkan DS Anwar sebagai teman bersama. Tapi sultan tak setuju. TGHH nak juga ada saksi maka Salahudin Ayub hadir dalam pertemuan tertutup. Banyak perkara yang sultan murka boleh tanya Salahudin Ayub. Ini juga antara faktor sultan tidak membantu kepada kejatuhan Pakatan Rakyat di Perak. Pemberian tanah melibatkan lebih 1000 ekar dengan perjanjian ditukar daripada 99 ke 999 tahun juga turut diperkatakan.

(Gambar: Nizar cuba mengelak dari wartawan berkaitan Pangkor II. Mengapa mengelak?)

Setelah serangan daripada abangnya sendiri. Nizar mengelak diri menjawab pertanyaan Wartawan. Sekali lagi Nizar berdalih selepas membisu dalam isu Pangkor 2 yang dibangkitkan oleh abangnya sendiri. Para wartawan menunggu Mohammad Nizar memberikan reaksinya mengenai isu ‘Perjanjian Pangkor II’ selepas satu program di Pulau Banding, Gerik pada 9 Julai 2008, tetapi Nizar enggan ditemu ramah.

Nizar juga khabarnya jarang pulang ke DUN Pasir Panjang selepas itu untuk berjumpa dengan rakyat. Dua kali pulang tetapi rakyat diminta pergi ke stadium untuk jumpa Nizar. Pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak (Julai 2008), Mohammad Nizar secara jelas mengelak untuk menjawab soalan wakil rakyat BN mengenai prinsip negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS selama ini.

(Gambar: Lebarnya senyuman Nga Kor Ming yang duduk semeja dengan Nizar bersama dengan wakil DAP yang lain. Mungkin bersetuju dengan perjanjian baru? Apakah Nizar dipermainkan oleh DAP?)

Nizar secara terang mengatakan bahawa perjuangan mewujudkan sebuah negara Islam memang tidak terdapat dalam perlembagaan PAS. Benarkah begitu? Bukankah selalu dalam ceramah di ceruk ceruk kampung PAS sebut hendak buat negara Islam?

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau tidak ada apa-apa untuk diulas kerana di peringkat nasional tidak ada sebarang perjanjian. “Ini ialah perkara Perak, lebih baik tanyakan kepada Perak tetapi di peringkat kebangsaan tiada apa-apa,” kata Guan Eng. Tetapi mengapa Nizar melenting bila ditanya oleh wartawan tentang Penjajian Pangkor 2?


Selepas hadir di Selangor dalam isu Khalid Ibrahim, Kit Siang juga ada dalam majlis di Perak. Apakah kehadiran Kit Siang hanya untuk melihat 6 orang Exco DAP angkat sumpah di Perak? Guan Eng mengatakan bahawa tiada perjanjian di peringkat Pusat tetapi mengapa Kit Siang, bapanya yang juga Pengerusi DAP Pusat hadir di Perak? Apakah wujud perjanjian di peringkat negeri antara DAP dan PAS sebagaimana dalam Pangkor 2?

Lagipun isi kandungan Pangkor 2 seperti melantik 6 orang Exco DAP di Perak memang sudah pun dikotakan oleh PAS di Perak.

Pesuruhjaya PAS Perak pada masa isu perjanjian Pangkor II ialah Ustaz Ahmad Awang. Dialah yang menjadi rujukan kepada PAS Perak, pasal dia ni kan ULAMA YANG HEBAT!

Oleh kerana tiada bukti secara mutlak dan hitam putih isu ini hampir mati.

Allah s.w.t. mentakdirkan dengan bukti baru tentang perjanjian yang hampir sama dengan penjanjian Pangkor II yang menjadi titik tolak penyelewengan dakwah Islam dalam PAS. Allah s.w.t. akan pasti membantu Jamaah Islam dan mereka yang menyeleweng pasti akan gugur dalam misi dakwah sebagaimana tulisan Fathi Yakan. Tak hairan penulsi wahyu Rasulullah sendiri pun muktad. Sebab hidayah itu Allah yang punya. Jangan kita sombong dan takabur dengan Allah menepikan hakNya.


Nizar sekali lagi dengan persetujuan Ahmad Awang dan menepikan Pesuruhjaya PAS Perak yang baru untuk membuat penjajian tidak melaksakan hukum Hudud, Qisas dan syariat Islam. Dengan wujudnya perjanjian bertulis ini maka apa yang disebut oleh abang kandungnya adalah BENAR belaka!!
 
 
Seperti kata Mujahid Yusof Rawa, Ustaz Ahmad Awanglah yang mencetuskan penolakkan hukum hudud di bumi Perak!

Ditakdirkan oleh Allah s.w.t. Perak jatuh. Siapa dan bagaimana kita menjawab di hadapan Allah bahawa kita tak nak buat hudud?? Mana kita nak letak muka kita yang sombong dengan Allah ini di akhirat nanti. Adakah anda nak bersama mereka untuk menjawab di sisi Allah nanti?

PRU-14 ini kita tidak lagi mengulangi kesalahan yang dibuat oleh pimpinan PAS yang kini berada didalam parti AMANAH menjual agama dan hukum Islam demi meraih undi bukan Islam. Kita umat Islam mesti mempertahankan ISLAM dengan mengundi PAS. Kita megah untuk menjawab disisi ALlah nanti bahawa kita mengundi Islam demi untuk perjuangan Islam walaupun orang kafir benci.

Lebai Hassan Omar
Share this article :
 

+ comments + 5 comments

Anonymous
May 6, 2018 at 12:09 AM

Puak munafik PANdir berpura-pura warak sambil bersekongkol dengan puak kafir harbi Da-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Merekalah pengkhianat yang berhati serigala , musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan, talam dua muka dan musang berbulu roket yang berusaha melemahkan dan memusnahkan Islam dari dalam.

Inilah ulama su' yang menjual agama untuk mendapatkan sedikit kesenangan di dunia yang sementara maka sesungguhnya merekalah di antara manusia yang paling bodoh kerana mereka lupa tentang pembalasan di akhirat.

Anonymous
May 6, 2018 at 8:27 AM

Pemimpin-pemimpin Parti PANdir Mempunyai Sifat Orang Munafik:

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)



Ditambah dalam riwayat Muslim : Walaupun dia berpuasa, bersembahyang dan mendakwa diri Muslim.


Huraian Hadith :
Sifat munafik ialah salah satu sifat yang sangat dibenci oleh Allah SWT. Oleh itu, Umat Islam hendaklah menjauhi sifat tersebut.
Tanda-tanda orang munafik ialah orang yang suka bercakap bohong, memungkiri janji apabila berjanji dan tidak menunaikan amanah.

Sumber : Kitab Riyadhus Salihin

Anonymous
May 6, 2018 at 8:50 AM

Pemimpin-pemimpin Melayu Munafik Sedang Bersekongkol Dengan Parti DA-Pig Menentang Dan Menghina Ajaran Islam Seperti Hudud, Fatwa, Pakaian Menutup Aurat, Khutbah, Ulama Islam Dll Dan Membela Murtad, Atheis, LGBT, Liberalisme, Sekularisme, Pluralisme,Qadiani, Syiah, Feminisme Dll.

Ayat-ayat tentang munafikin sangat banyak di Al-Qur'an. Tersebar dalam beberapa surat. Bahkan ada surat yang bernama “Al-Munafiqun”. Tidak lain, karena jumlahnya yang banyak di tengah-tengah umat Islam dan menyimpan bahaya yang luar biasa terhadap Islam dan kaum muslimin.

Gemar berdusta, menipu, berkhianat, dan ingkar janji adalah diantara sifat menonjol ahli nifak. Berpura-pura menampakkan kebaikan salah satu ciri utama mereka. Terlebih ketika berada di tengah-tengah kaum muslimin dan berharap simpati mereka.

وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ

“Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: "Kami telah beriman." Dan bila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka mengatakan: "Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berpura-pura".” (QS. Al-Baqarah: 14)

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU 14 supaya PAS boleh menubuhkan kerajaan Islam untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Fikirlah apa yang akan berlaku kepada agama Islam dan anak, cucu dan cicit kita jika negara kita dikuasai oleh puak munafik dan kafir harbi.

Anonymous
May 6, 2018 at 9:03 AM

PEMBETULAN Perenggan kedua:

Sangat banyak ayat-ayat tentang orang-orang munafik di dalam Al-Quran. Bahkan ada surah yang bernama “Al-Munafiqun” kerana ramai orang munafik yang hidup di tengah-tengah masyarakat umat Islam dan orang-orang munafik ini adalah sangat berbahaya kepada agama Islam dan kaum muslimin.

January 17, 2020 at 4:56 PM

Thanks for the post.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger