Parti PAN tak nak ‘komplain’ kenapa ruu 355 berada no. 4



Dulu Azalina Menteri Umno mencadangkan usul No. 15 diangkat untuk dibahaskan. Maka, Abdul Hadi pun dibenarkan bangun untuk membawa usul RUU Akta 355. Beberapa wakil DAP bangun bantah kerana mereka tidak dimaklumkan awal tentang usul ini untuk dibahaskan segera. YB Khalid Samad, MP Shah Alam (MP Curi Parti PAN) juga bangun dan bertanya "Atas apa pertimbangan Speaker untuk bawa usul ini mendahului usul-usul lain?"

Khalid Samad ingin tahu atas pertimbangan apa, maka mudahlah di masa akan datang Pembangkang akan bawa usul "Private Member Bill" tidak seperti seelum ini yg tak pernah diluluskan oleh Speaker?


Kini kononnya RUU 355 adalah mainan UMNO, UMNO tipu PAS sudah hilang dalam facebook puak PAN berserta IKRAM. Mereka dah malu, fitnah dan cercaan mereka adalah berniat jahat nak merosakkan PAS. PAS istiqamah dalam hal ini kerana yakin kepada Allah s.w.t. Soal berjaya atau tidak itu urusan Allah yang penting kita berusaha ke arah itu. Biar kita ditipu pun kita tetap berusaha sekurang-kurangnya kita ada jawapan di akhirat nanti.

Puak-puak PAN dan IKRAM yang menentang Hudud/RUU 355 dengan pelbagai alasan nak jawab apa di akhirat nanti?

Untuk persidangan parlimen Oktober ini, RUU 355 sekali lagi menjadi perbualan.



Anggota Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang berkata, beliau terkejut apabila kertas aturan mesyuarat yang diterimanya untuk sesi 17 Oktober 2016 hingga 24 November 2016 menunjukkan RUU tersebut menjadi perkara keempat dalam senarai.

"Dalam keadaan ini, kemungkinan RUU Hadi akan diperdebat dan diundi sama ada pada Selasa, malah pada hari Isnin, tidak boleh ditolak," kata Lim dalam kenyataannya.

DAP meroyan dalam hal ini.

Parti PAN masih belum buat apa-apa kenyataan. Sepatutnya penerima DEDAK DAP akan mengikut bosnya. Tapi kali ini diam membisu. Apa agaknya mereka nak buat dalam isu ini?



Share this article :
 

+ comments + 3 comments

October 21, 2016 at 3:24 PM

sebab dorang x complain sb tahu Umno memang kaki tipu.. dan jenuh menipu x kan x faham2

Anonymous
October 25, 2016 at 2:01 AM

Masuk senarai no 4 tau tak,faham tak,no 4 tauuuuu

October 27, 2016 at 9:00 AM

azmy adam: kalau tahu umno ni jenis penipu..kenapa korang masuk jugak PRU/PRK?....tak payah masuk ler....!!!! amacam!

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger