PAN arah ahlinya tiru cara DAP mengurus parti


Beberapa hari lalu, parti PAN Kelantan melancarkan Jentera Piliharayanya. Majlis perasmian oleh Dr Hatta Mohd Ramli. Saya mengikuti sepenuhnya majlis berkenaan dan ucapan 54 minit ++ Dr Hatta saya cuba fahami.

Dalam ucapan itu Dr Hatta cuba memutar belitkan isu perlantikkan Ku Li sebagai Perdana Menteri bila pembangkang akan menang dalam PRU-13. Cerita putar belit ini sama dengan pendedahan Saifudin Nasution kepada Ketua Editor Harakah sehari selepas pertemuan 10 mata tersebut.

Data maklumat yang salah ini tersebar di kalangan geng GHB (Geng 18) dengan maklumat yang tidak benar oleh Saifudin Nasution serta Rafizi Ramli kepada sesetengah pimpinan PAS yang tak ada dalam pertemuan tersebut sehingga ada dikalangan Geng 18 (yang kini tubuh parti PAN) memandang serong kepada pimpinan ulama yang hadir dalam pertemuan 10 mata antara pimpinan PKR-PAS.

Kerja Jahat Saifudin Nasution dan Rafizi Ramli telah diulas oleh Nordin Ali dalam blognya. Anda boleh baca di sini.

Saifuddin Nasution Buat Kerja Bodoh Lagi



Saifuddin Nasution menulis dalam facebooknya "Masih ingat saat aku menemani Datuk Seri Anwar berjumpa dengannya. Bagaimana Datuk Seri Anwar diaibkan dengan bahasa yang cukup kasar".

Media massa dan akhbar mempercayai peristiwa tersebut merujuk kepada ‎pertemuan singkat Anwar dengan Abdu Hadi di Terengganu untuk menukar jawatan menteri besar Selangor yang ketika itu disandang Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Sebelum saya mengulas panjang kerja bodoh Saifuddin ini, saya ingin memperingatkan akan kerja bodoh sebelum ini yang telah dibuat oleh bekas Setiausaha PKR ini. Patutlah jawatannya ditukar kepada Rafizi walaupun Rafizi Naib Presiden PKR.

Sebelum PRU-13 telah ada pertemuan 10 orang pimpinan PAS dan PKR iaitu 5 lima daripada PAS dan 5 pimpinan daripada PKR. Pertemuan ini adalah pertemuan yang sangat sulit sebab membincangkan strategi menghadapi BN/UMNO pada PRU-13.

Malangnya setelah perbincangan tersebut selesai, Saifuddin Nasution yang hadir sebagai SUA PKR telah membocorkan maklumat ini kepada beberapa orang pimpinan PAS yang tidak hadir dengan persepsi yang berbeza daripada cerita sebenar yang berlaku.

Saya tak pasti tujuannya tetapi saya lebih menyangka adalah untuk memberikan persepsi buruk kepada sebahagian ulama PAS yang hadir dalam pertemuan tersebut.

Kebetulan salah seorang yang diceritakan oleh Saifuddin itu adalah kawan baik saya. Saya dimaklumkan dengan persepsi buruk PAS ini oleh kawan saya. (Salah satunya PAS hendak Kuli menjadi Perdana Menteri; tak payah fokus perkara ini dahulu)

Saya kata tak mungkin. Kawan saya kata Saifuddin berada lebih daripada 2 jam di pejabatnya dan menceritakan dari A sampai Z pertemuan tersebut.

Ok, saya mengalah dan saya menghubungi seorang lagi sahabat saya. Dia Pesuruhjaya PAS negeri. Saya tanya perkara ini. Dia tak tahu. Saya kata macam mana enta tak tahu enta pesuruhjaya PAS negeri. Dia terdiam.

Hampir pukul 2 pagi saya dapat masej whatsapp daripada pesuruhjaya ini. Siapa yang hadir dalam pertemuan tersebut? Saya pun menyenaraikan nama 10 orang yang hadir. Dia tak balas. Saya rasa dia masih was-was tentang apa yang saya tahu dan menguji sejauh mana saya tahu mengenai perkara ini.

Esoknya dia menjelaskan apa yang diBURUKkan oleh Saifuddin itu.

Oleh kerana sebahagian besar maklumat ini tidak bocor di internet saya akan bahas yang terdedah sahaja.

Isu mengenai Tengku Razaliegh menjadi Perdana Menteri adalah salah satu daripada perbincangan tersebut. Ini salah satu kerja bodoh Saifuddin menghasut pimpinan PAS lain (sebahagian besar sekarang ini berada di G18) dengan cerita yang tidak tepat bertujuan untuk memburukkan ulama dalam PAS.

Kenapa saya kata kerja bodoh?

Masih ingatkah kita semasa krisis di Selangor sebelum ini Rafizi juga menyebut tentang Kuli. (Rafizi juga hadir dalam pertemuan 10 orang tersebut). Kemudian Mustaffa Ali menjawab kenyataan Rafizi jangan buat kenyataan bodoh.



Selepas itu Presiden PAS (hampir 2 bulan daripada isu Rafizi) telah membuat kenyataan bahawa yang mula-mula cuba menarik Tengku Razaliegh adalah DAP. Kenyataan Presiden PAS ini tidak diulas oleh Anwar Ibrahim, Rafizi dan PKR. Malah DAP pun diam membisu sehingga isu ini senyap.

Kenapa Saifuddin buat kerja bodoh dan jahat untuk merosakkan hubungan pimpinan PAS dengan ulama sanggup membocor maklumat pertemuan sulit? Tidak amanah sebagai SUA PKR, hanya Saifuddin boleh jawab.

Isu pertemuan dengan Abdul Hadi di sebuah hotel di Kuala Terengganu bagi memecat TS Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Sekali lagi Saifuddin buat kerja bodoh.

Kasar percakapan bila Abdul Hadi kata kepada Anwar, "Ana ingat enta telah serik (insaf) setelah kena penjara"?

Kasar percakapan bila Abdul Hadi kata "Ini semua punca enta jadi KHADAM TUN MAHATHIR selama 16 tahun"?

Saya akan sambung lagi jika diberikan kesempatan atas 2 perkara di atas.

Saya ingin bertanya kepada Saifuddin kenapa tak difacebookkan dia dan Anwar Ibrahim datang ke rumah Abdul Hadi "memaksa" Abdul Hadi menandatangani memorandum untuk diberikan kepada Sultan Selangor hanya Datin Seri Wan Azizah sahaja calom Menteri Besar Selangor?

Abdul Hadi memberikan penjelasan dengan baik dan Anwar Ibrahim marah-marah dengan suara yang nyaring.

Wei Saifuddin ada 6 orang saksi semasa pertemuan tersebut.

Abdul Hadi masih tenang dan memberitahu bahawa PAS akan bincang dalam mesyuarat AJK PAS Pusat. PAS akan buat keputusan. Abdul Hadi juga menjelaskan dalam pertemuan tersebut bahawa Sultan tidak mahu Datin Seri Wan Azizah.

Itu pun tak faham, marah-marah!!


Rambut anwar kusut masai bila pulang daripada perjumpaan dengan Abdul Hadi sehingga menjadi viral

Tujuan artikel ini bukan nak cerita pembohongan Dr Hartta dengan maklumat yang sahih berkenaan Ku Li sebagai PM tetapi ada yang menarik lagi iaitu Dr Hatta Ramli meminta Jentera parti PAN bekerja mengikut cara kerja DAP.

Dr Hatta membuat perbandingan bahawa DAP walaupun tidak mempunyai banyak ahli dan cawangan tetapi DAP boleh menang PRU kerana DAP mempunyai ramai sukarelewan yang mereka bukan ahli DAP pun.

Dr Hatta menekankan dengan keahlian PAN yang tak ramai (memang tak ramai pun) PAN kena tiru cara DAP bekerja. Kata Dr Hatta teras Jentera Pilihanraya PAN ialah 20 orang mewakili 20 unit mesti ada. Kalau 20 orang ini tak ada jawabnya macam mana nak 'mengacau' PAS dalam PRU-14 nanti.

Saya memperingatkan PAS Kelantan terutamannya, jika puak PAN ni boleh dapat 20 orang sahaja untuk ketua unit Jentera Pilihanraya mereka, maka mereka akan bertanding di DUN PAS. Sudah tentu pembaca boleh baca tujuannya bukan untuk menang tetapi memberikan tekanan kepada PAS supaya PAS akur bersama mereka dalam PAKATAN PEMBANGKANG agar mudah mereka nak guna pengaruh PAS, ahli PAS dan Jentera PAS untuk menangkan PEMBANGKANG pada PRU-14 nanti. Lain kata PAS sebagai tangga sahaja.

Saya tak kata cara DAP itu salah. Cara DAP ini telah diamalkan di negara-negara Barat termasuk Amerika dimana parti tidak mempunyai ahli yang ramai. Tapi yang saya nak tonjolkan PAN sekarang lebih "Bertuhankan" DAP daripada Islam.

Selepas ini ada pula mengulas bila PAN sembah DAP? Haji Hassan kaki fitnah!


Haji Hassan Omar @ Lebai Hassan
http://hajihassanomar.blogspot.com
Share this article :
 

+ comments + 4 comments

February 1, 2017 at 8:12 AM

"Tapi yang saya nak tonjolkan PAS sekarang lebih "Bertuhankan" DAP daripada Islam."

ayat kedua akhir ni macam tak betul... minta semak

February 1, 2017 at 8:18 AM

Dah betul..
Terima kasih

Anonymous
February 1, 2017 at 3:36 PM

Tak hairan kalau Hatta suruh tiru Dap sbb Pan ditubuhkan dgn sokongan padu Dap. Bnyak mana dedak yg diberi tak taulah.

February 2, 2017 at 9:14 AM

He he he pan pan dap dap

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger