Demi untuk raih undi Cina DAP ada sanggup “Sembah” Ayam Putih


Meraih undi untuk mendapat sokongan adalah satu daripada strategi untuk menang dalam PRU-14 nanti untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN). Sebagai seorang Islam, Allah telah mengariskan kita dengan panduan bagaimana kita hendak mendapatkan simpati undi bukan Islam.

Saya 'tertonton' satu video sambutan Tahun Baru Cina oleh seorang pimpinan DAP. Bersama video berkenaan beberapa pimpinan daripada orang Islam mewakili parti Pakatan Harapan.

Dalam video berkenaan seolah-olah beberepa pimpinan Islam 'menyembah' semangat tahun Ayam (Ayam Api).

Saya suka menonton filem kung fu. Ada adengan dalam filem tersebut menunjukkan orang-orang miskin diberikan makan atau pertolongan akan menunjukkan gaya macam pimpinan Islam dalam gambar di atas. Dia seolah-olah nak sembah pemberi pertolongan tersebut.

Jangan salah anggap, saya tak kata pimpinan berkenaan bertuhankan AYAM. Pimpinan DAP pun tak bertuhankan AYAM juga walaupun dia buat macam tu.

Pemimpin PAS ada yang bermenantukan orang Cina. Dia pun sambut Tahun AYAM API ni dengan meraikan menantunya. Tapi dia taklah 'sembah' ayam dalam sangkar.


Manusia ini boleh berlebihan dalam berbuat sesuatu. Untuk dapatkan sokongan masyarakat Cina DAP (bukan masyarakat Cina... kerana masih ada Cina masih kekal menyokong PAS dan BN) mereka akan buat apa sahaja, nak tunjuk mereka lebih Cina daripada Cina. Apatah lagi apabila partinya mendapat sokongan hanya 2% daripada 100,000 ++ panggilan dibuat. Manakala parti yang dilaung-laungkan akan kalah sepenuhnya pada PRU-14 mendapat 21%.

Tapi bagi pentabsud apa yang dibuat oleh pimpinan mereka semuanya betul dan apa yang dibuat ulama semuanya salah kerana mereka rasa mereka boleh tafsir agama mengikut selera masing-masing demi untuk mendapatkan Putrajaya.


Haji Hassan Omar @ Lebai Hassan
http://hajihassanomar.blogspot.com
Share this article :
 

+ comments + 5 comments

Anonymous
January 29, 2017 at 1:32 PM

Hello,, You are skewing the picture to say they pray to chicken.. Thats a greeting..... BS you

January 29, 2017 at 4:10 PM

Who're moron enough to greet chicken?

Anonymous
January 29, 2017 at 6:36 PM

Semua parti nak menang tpi jgn sampai matlamat menghalalkan cara..

January 31, 2017 at 9:02 AM

teringat kisah seorang ADUN PI$ yang jadi berlakon dewa. Siapa agaknya orang tu ye haji.. Tak mau ulas ke.

Anonymous
April 25, 2019 at 4:51 PM

PokerVita Situs Judi Online Terpercaya Memberikan Kemudahan Dalam Bertransaksi Dengan Mudah 24 Jam. Kini Pokervita Juga Menyediakan Deposit Via OVO & Go-Pay loh .. .

Minimal Deposit 10.000
Minimal Withdraw 25.000

Bonus Terbaru Menjelang Puasa : (KLIK DISINI)

Info Lebih Lanjut Hubungi :
WA: 0812.2222.996

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger