Kalau Ikut ‘Kepala’ Suhaizan Parti PAN lebih suka serang PAS daripaada UMNO


Banyak kajian dan penganalisis membuat rumusan bahawa parti PAN adalah perosak kerjasama pembangkang. Malah PAN adalah faktor utama kecelaruan pakatan Harapan dan barisan pembangkang untuk menjatuhkan BN dan UMNO.


Saya telah menulis, kalau benar-benar ingin menumbang BN @ UMNO parti PAN perlu dibubar dan ahli-ahlinya boleh masuk DAP dan PKR. Anda boleh baca di sini.

Beberapa hari lalu Suhaizan Kayat dalam kenyataannya menyeru PKR dan PAN untuk menyerang PAS dengan menarik ahli-ahli PAS.

Dalam hal ini, parti BERSATU dilihat lebih rasional dan bekerja dengan baik iaitu membuka kaunter keahlian di merata tempat dan kebanyakkan mereka yang menyertai parti BERSATU adalah bekas ahli UMNO. Ini baru dikatakan usaha menjatuhkan UMNO.

Kita tak pernah dengar mana-mana pemimpin BERSATU berkata nak tarik ahli PAS untuk menjadi ahli BERSATU.

Ini bermakna BERSATU tahu mana sasaran sebenar dan tahu cara betul menjatuhkan UMNO @ BN.

Lain dengan puak PAN dan IKRAM. Mereka ini bukan sahaja 'bengong' dalam menentu hala tuju parti. Malah hati-hati mereka busuk dan penuh dengan sifat dengki. Kerja mereka nak jatuhkan PAS, Nak rosakkan PAS. Mereka lebih suka PAS mati daripada UMNO. Sekurang-kurangnya dendam mereka kerana tersingkir oleh perwakilan dalam muktamar lalu terbalas.

Cita-cita Suhaizan dan PAN untuk mengambil hati 38% ahli PAS yang tak akan mengundi Pakatan HARAPAN dalam PRU-14 nanti jika PAS tak bertanding di kawasan mereka hanya tinggal angan-angan mat jenin...



Share this article :
 

+ comments + 8 comments

Anonymous
January 26, 2017 at 9:50 PM

Pan dah tersasar...bukan nak jatuhkn umno bn tpi jdi faktor umno bn utk bangkit lawan pembangkang.

January 27, 2017 at 8:44 AM

cuba bagi satu kes bila masa PI$ nak jatuhkan umno. kalau ikut ketua pemuda nak kerjasama, presiden dah sedondon. kipidap haji sekurang-kurangnya kes pergi hatyai, beli rovers diskaun, pergi london, ponteng tak pergi parlimen walaupun tu tugas hakiki yang melayakkan dapat elaun dapat lah cover. takde la orang PI$ nak pertikai.

Anonymous
January 27, 2017 at 9:49 AM

Ini adalah contoh ahli pan yg bengong. Tolong maafkan

Anonymous
January 27, 2017 at 12:44 PM

Kalo tak bengong bukan pan sedareee

Anonymous
January 29, 2017 at 2:44 AM

Kau ni kenapa? Kau tau sejarah PAS tak? Pas tu muncul sebab dari tulisan jawi. Bukam rumi. فرتي اسلام ملايا. فاس. (PAS). Pis pis.. ini akhlak orang islam? Bikin malu je.

Anonymous
January 29, 2017 at 2:50 AM

Ni 1 lagi masalah orang pan ni. Cina kafir tu jelas2 nak bermusuh dengan Islam, sanggup dia pertahankan. Sedara sebangsa, seagama, serumpun, sebahasa, nak berubah ke arah kebaikan takde disokongnya. Malah dikejinya orang tu(UMNO), dihinanya orang tu, paling muka dari orang tu. Akhir sekali bila orang tu tak berubah, disalahkannya orang tu lagi. Macam ni la ye perangai daie yang dibangga2kan oleh pan dan ikram? Suadara seagama nak berubah jadi baik dihinanya. Musuh yang dah jelas dan ketara nak tumbangkan Islam dipertahankannya gila2. Manusia manusia...

Anonymous
January 30, 2017 at 12:10 AM

Maaf anon 2.50

Cina kafir tak nak bermusuh dgn Islam. Yang nak musuh ni cina type kafir-harbi. Buat masa ni semuanya berlubuk dalam dap dan mca.

February 4, 2017 at 1:22 AM

Sape xknl puok2 pankhianat parti kuca lana xtahu pale ekor lgsung xdok hala tuju. Xdok mase dpn gelap. Org tye gpo perjuangan pan? Snyap Xtahu nk oyat gpo. Saboh doh pan parti paling goblok spjg mase

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger