Husam tersasat mencari haluan “politik” masa hadapannya


Adun Salor Husam Musa sebelum ini memberi tempoh enam bulan untuk dia meneliti dan mendapat pandangan orang ramai sebelum dia membuat pilihan menyertai parti baharu penerus perjuangannya.

Tempoh yang dijanjikan itu sudah pun tamat. Husam masih lagi tidak menyatakan parti mana dia akan ikuti.

Ramai orang membuat anggapan Husam akan menyertai parti PAN. Tapi setakat ini belum ada kenyataan rasmi daripada PAN menjemput Husam untuk bersama. Kenyataan-kenyataan akhbar bersifat politik memang ada tapi cakap-cakap ini bukan boleh apkai pun.

Saya banyak kali menulis mengenai perkara ini, iaitu PAN memang tak nak Husam kerana mereka kenal Husam yang boleh menyusahkan mereka. Anda boleh baca di sini dan di sini atau di sini.

Sayuti Omar ada menulis sebelum ini bahawa Husam Musa akan menyetakan parti mana yang akan disertainya dalam masa terdekat. Penulisan Sayuti berdasarkan ucapan Husam di Tumpat akhir Julai 2016. Tapi dah lebih seminggu Husam masih berdiam diri tanpa sebarang kenyataan.

Mengikut sumber lagi Husam mengimpikan pelawaan Tun Mahathir untuk parti baharunya. Walaupun ada gembar-gembur kononnya Husam akan dilantik menjadi Naib Presiden Penaja, tapi khabar itu hilang begitu sahaja.

Tun Mahathir mana nak orang cerdik (baca di sini) macam Husam. Husamkan cerdik, bila dia tak jadi exco lihat Kelantan dah bengkrap.

PAN tak nak Husam, kalau dia nak join juga boleh bagi jawatan Pengerusi PAN Kelantan, tapi Wan Rahim pun macam tak nak lepas aje. Nak join parti baharu pun Tun Mahathir tak ajak meeting, walaupun sebelum ini ada orang kanan Tun cakap nak ajak bersama. Akhirnya ter'konteng-konteng' janji 6 bulan dah lepas. Pening macam ini mesti cari ketenangan!!

Beberapa hari lalu kawan saya di Kelantan hantar gambar Husam Musa merayau-rayau di semak samun di tepi bukit dengan baju tak terkancing di atas menampakkan dada.



Lihat gambar ini, terlintas dalam hati saya HUSAM TERSESAT MENCARI HALUAN POLITIK... Makan sumpah agaknya!


Share this article :
 

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger