Khadam selalunya akan patuh dan taat apa yang diputuskan oleh tuannya


Parti PAN telah mengambil keputusan untuk menyokong hasrat DAP yang mahu mengadakan pilihan raya mengejut di Pulau Pinang, walaupun PKR masih belum buat keputusan.

Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Samad berkata pilihan raya itu memberi manfaat kepada mereka dari segi publisiti untuk memperkenal dan menonjolkan parti kepada pengundi. Parti PAN bukan nak menang hanya nak jadi HAMBA kepad DAP aje!

Tak hairanlah DAP tak perlu membawa parti PAN dalam mesyuarat walaupun mereka berikrar keputusan PAKATAN HARAPAN adalah keputusan bersama tapi hakikatnya PAN adalah parti kasta rendah yang sekadar pak turut DAP aje. DAP dan PKR tidak pandang parti KASTA RENDAH INI.

Sebelum ini PKR pernah mencadangakan PAS bertanding di Kuala Kangsar dan PKR bertanding di Sungai Besar dalam mesyuarat Majlis Presiden PAKATAN HARAPAN. Semasa itu agaknya parti PAN jadi apa?? Rasanya TUNGGUL aje kot? Atau sekadar pencatat coretan macam Dr Muhaimi Sulam selalu buat semasa mesyuarat AJK PAS Pusat dulu. (Sekarang mesyuarat PAS Pusat tak bocor lagi pasal semua pengkhianat dah tak ada dalam bilik mesyuarat..)

PAN boleh bakar IKRAR tujuh asas perjanjian utama PAKATAN HARAPAN
kalau ada tapi tak guna!

Bila isu besar misalnya nak PRN Pulau Pinang sekali lagi parti PAN kasta rendah ini diketepikan. Malah tidak diajak dalam perbincangan. Betapa hinanya PARTI PAN dimata DAP dan PKR.


Beberapa hari lalu akhbar melaporkan pengerusi PAN negeri Pulau Pinang, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata pihaknya hanya mengetahui rundingan itu diadakan melalui media, lapor China Press.


“Setahu saya, di peringkat pusat, rakan komponen pun belum berbincang perkara ini dengan pemimpin Amanah (PAN),” katanya.

Bukan itu sahaja jelasnya, PAN juga tidak tahu bila Pakatan Harapan akan mengadakan mesyuarat membincangkan cadangan berkenaan.

Nak ada Pilihan Raya di Pulau Pinang, tapi parti PAN Pulau Pinang tak tahu? Habis macam mana persiapannya? Mungkin DAP tahu PAN mana ada persiapan semuanya nak kena suap oleh DAP, jadi tak payah nak beritahu. Bila ada PRN nanti khadam akan buat kerja ikut arahan DAP ajelah!

Lagi pun takkan Mujahid dan Mat Sabu nak marah kerana kedua-duanya mendapat 2 jawatan pengerusi GLC negeri seorang yang melibatkan RM30K sebulan seorang. Duit punya pasal apa salahnya simpan aje dalam hati apa yang tak dipersetujui!

DAP pun tahu berapa ramai ahli PAN di Pulau Pinang.. Kalau setakat 3 orang DUN Ayer Itam Mujahid boleh tutup mulut. DUN Bukit Berapit pula 14 orang Mat Sabu nak ceramah pun rasa malu!

Itulah nasib kalau memilih menjadi Khadam!

Share this article :
 

+ comments + 2 comments

Anonymous
July 30, 2016 at 11:34 AM

Salam Haji. Maknanya GHB dan PAN ini adalah untuk pangkat kepimpinan sahaja.

Anonymous
July 30, 2016 at 8:34 PM

Jangan harap DAP akan redha kepada PAS. Selagi PAS kasih kpd Islam, DAP akan memusuhi PAS.


klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger