Cubaan Untuk Lagakan Abdul Hadi Dengan Tuan Ibrahim Gagal


Semasa PRK Sungai Besar, PKR mempunyai formula untuk PRK itu dimana PKR akan bertanding di Sungai Besar dan PAS akan bertanding di Kuala Kangsar. Kononnya formula ini telah dipersetujuai oleh DAP dan PAN. Azmin Ali menjadi orang perhubungan.

Mereka membuat perjumpaan dengan Iskandar Abdul Samad dan beberapa exco PAS di Selangor. Kemudian ada pertemuan dengan Tuan Ibrahim. Mereka menyebar maklumat hanya Abdu Hadi sahaja yang tak setuju. Ini perang PERSEPSI terhadap PAS dan ABDUL HADI.

Mengikut sumber PAS pimpinan PAS dan exco Selangor telah mengadakan perjumpaan dengan Presiden PAS dan Majlis Syura Ulama. Hasil perbincangan yang panjang lebar baik buruk dan kajian sokongan orang bawahan PAS (grassroot) PAS membuat keputusan bertanding di dua kerusi berkenaan.

Memang tidak dinafikan formula PKR yang dibawa Azmin pun ada baiknya tapi PAS mengambil jalan yang terbaik. PAS melihat bukan hanya untuk 2 PRK itu sahaja. PAS melihat bagaimana Islam boleh 'selesa'.

Apabila Tuan Ibrahim Tuan Man menulis dalam facebooknya mengenai "Apakah ada jalan keluar?" yang menekankan tentang fokus kerja pembangkang bukan menyerang sesama sendiri maka akhbar pro pembangkang menggunakan kenyataan facebook ini dengan tajuk "PAS menawarkan gencatan senjata".

Untuk melariskan cerita akhbar mereka wartawan mereka pun pergilah tanya orang politik apa pendapat gencatan senjata ini. Azmin Ali menyatakan rasa gembira. Iskandar Samad mencerita bahawa kalau pembangkang gaduh sama sendiri maka BN boleh menguasai Selangor, Mahfuz yang lama tak jumpa mic pun beri komen PAS haru bersama dengan PAN dan pembangkang lain.

Penulis-penulis pula mengulaslah berdasarkan kenyataan akhbar sedangkan mereka tidak melihat isi kandungan sebenar kenyataan Tuan Ibrahim. Ada yang menyokong dan ada yang membuat andaian kenyataan ini perlu mendapat restu ulama dan sebagainya.

Cybertropper dan PAN pula menyarang PAS dengan membuat andaian ulama dalam PAS tak akan setuju dan komen-komen untuk membuangkan Hadi daripada PAS mengantikan TITM tersebar luas.

Apabila Tuan Ibrahim mengeluarkan kenyataan keduanya "Apakah Ada Jalan Keluar? Bahagian 2" maka sekali lagi akhbar pro Pembangkang Malaysiakini membuat PERSEPSI buruk kepada PAS kononnya Tuan Ibrahim membuat u-turn.

Malaysiakini keluarkan berita "Tuan Ibrahim kini bercakap tentang 'rela bersendirian'". Penulis upahan pula cuba melagakan Presiden PAS dan Timbalannya Tuan Ibrahim. Mereka dibayar gaji oleh parti PAN untuk menulis dan mengerakkan radio online.  Greenboc cuba tunjukkan kononnya ada percanggahan antara TITM dengan Ulama PAS. Ramzi Redang pula menulis kononnya "Kem Ulama PAS Berpecah lagi"

Sepatutnya mereka faham apa yang Tuan Ibrahim ingin sampaikan, antaranya,
Pertama, parti-parti pembangkang perlu melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi fokus kepada musuh sebenar (Umno-BN).
Jangan pedulikan tulisan murahan cybertrooper yang suka melagakan antara satu sama lain. Golongan ini akan ada di setiap zaman dan tempat.

TITM menekankan bahawa cybertropper yang suka memutar belit ini akan sentiasa ada dan kerjanya melagakan, mereka ini sebenarnya tongkat UMNO.

Tak payah nak lagakan Tuan Ibrahim Tuan Man dengan Abdul Hadi kerana semua orang PAS tahu bahawa Tuan Ibrahim InsyaAllah akan mengantikan TGHH. Semua ahli PAS tahu bahawa TGHH sudah lama sakit beliau banyak kali menyatakan hasrat untuk menumpukan kepada kerja-kerja kesatuan ulama dunia dan menyerahkan jawatan ini kepada orang yang lebih mudah yang boleh bergerak lebih cergas.

Yang paling layak ialah sekarang ini ialah Tuan Ibrahim. Ini telah lama dipratikan dalam PAS dimana keputusan orang nombor satu dan dua diputuskan dengan syura. Tapi malangnya amalan ini telah dirosakkan oleh Mahfuz dan Salahudin Ayub yang 'galak' nak bertanding bagi jawatan Naib Presiden dan dimusnahkan oleh Ustaz Nasharuddin Mat Isa dengan sokongan 10 budak hitam bagi jawatan Timbalan Presiden. Manakalah Ahmad Awang pula telah memecah tradisi lawan Presiden dan tolak pemilihan cara syura untuk jawatan Presiden PAS.

Saya setuju dengan Timmy Say
Kamu selama ini "membunuh" orang lain dengan persepsi, janganlah kamu menangis apabila kamu sendiri pula yang terkena persepsi. Yang suka main persepsi, you know you have decided to live by this sword.
Sebab itu saya lawan persepsi, sebab persepsi ini boleh membunuh the most innocent man. 

Kita akan tentang politik persepsi dengan politik matang dan sejahtera.. POLITIK KEBENARAN kerana sesungguhnya kebenaran itu yang paling manis.


Share this article :
 

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger