Guan Eng terharu dipeluk lelaki berkopiah



Saya banyak menerima posting (share) daripada facebooker geng PAN dan IKRAM berkenaan Lim Guan Eng terharu dipeluk lelaki berkupiah serta menangis.

Berita mengenai perkara ini ada disiarkan oleh laman Roketkini (Anda boleh dapati di sini)

Saya cuba menjawab posting berkenaan dengan jawapan yang boleh dianggap sebagai 'hiburan' sebelum berbuka puasa. Jangan ambil hati sangat dengan jawapan ini.



Kalau kita masih ingat kes Mona Affandi, pembunuhan Datuk Mazlan, kita tidak lupa Juraimi pembantu Mona Affandi yang mengerat tubuh Datuk Mazlan kepada 18 kerat.

Sepanjang di mahkamah dan penjara, Juraimi berkupiah sehinggalah dia dihukum gantung sampai mati.

Saya kata kepada facebooker yang buat posting kepada saya bahawa lelaki yang berkupiah itu menangis sebenarnya dia tahu nasib Lim Guan Eng dan berharap kalaulah LGE ini Islam (atau mungkin dia sempat Islam jika Lim Kit Siang mati menurut cerita daripada Mat Sabu LGE akan masuk Islam hanya tunggu bapanya mati) bolehlah LGE perkenakan kupiah macam persalah-persalah lain.


 Kita juga tidak lupa bagaimana Muhammad Taib menjadi insan yang baik mendekati masjid setelah dia di hukum.


 Banyak kes-kes jenayah dan rogol persalah yang ditangkap datang ke mahkamah dengan memakai kupiah.

Kata saya lagi. Mereka yang ta'asud kepada DAP ini jika sudah mengetahui sifat sebenar DAP mereka akan lari dan menentang. Banyak contoh boleh di tunjukkan.


 Lelaki berkupiah dengan keluarganya sangat ta'asud kepada DAP. Lim Guan Eng adalah 'Khalifah Omar Abdul Aziz' Kita cerita apa pun dia akan kata Lim Guan Eng 'The Best'.

Tapi bila tanah kampugnya di rampas oleh karajaan DAP dengan zalim baru dia kena siapa sebenarnya DAP.


 Kini dia tahu siapa LGE dan DAP setelah Kampung Pemantang Tok Subuh sudah lenyap dibumi Pulau Pinang.

Saya kata lagi. Yang berkupiah tu mingkin ahli DAP. Apa nak dihairankan. 'Mungkin' itu pun strategi DAP nak tarik pengundi Melayu yang berfikir tak 'panjang'.



Saya tunjukkan gambar perhimpunan DAP dengan gambar seorang tua berkupiah.

Jadi apa nak dihairankan dengan lelaki berkupiah memeluk LGE. Tak ada apa istimewa di sini yang perlu sehingga ada orang bersusah payah nak sharekan kesemua facebook termasuk kepada saya.


Share this article :
 

+ comments + 5 comments

July 3, 2016 at 8:30 PM

Apalah yg pak aji ni merepek bulan2 puasa ni...

July 3, 2016 at 8:41 PM

Jangan ambil serius nanti terkena sakit jantung

July 3, 2016 at 9:19 PM

Tim KM I ialah Haji Mat Rashid org PKR.
Sebab tu DAP dalam dilema skrg. Belum PRU14 tapi mereka bakal hilang tampuk Penang kpd PKR.
So dun b surprise kalau berlaku rombakan kabinet kerajaan negeri atau silap mata.

July 4, 2016 at 10:43 AM

Harap-harap LGE pakai kopiah seperti pesalah lain yang didakwa dengan berbagai kesalahan. Saya sanggup beri satu kopiah saya kepada nya. sila hubungi saya ya.

Anonymous
July 9, 2016 at 6:19 PM

Mamat2 yg bersepah2 kutip derma utk madrasah2 yg x ujud tu pun sumenya berkopiah..kikikiii...

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger