Jika Dun Terengganu Bubar Kerajaan Terengganu Akan Tumbang Ke?


Ada orang berkata jika Razif (MB Terengganu) menimbangkan untuk membubarkan Dun kerana kedudukan kerusi Dun antara BN dan pembangkang di negeri itu hampir sama selepas bekas menteri besar Datuk Seri Ahmad Said mengemukakan undi tidak percaya ke atasnya awal Mac lalu kerajaan BN akan tumbang.

Mengikut perkiraan politik jika keadaan ini berlaku, ia akan menjadikan BN (14) kerusi, pembangkang (15) dan bebas/UMNO berpaling tadah (3).

Ahmad Said dalam perkiraan yang lebih detail akan kehilangan 1 kerusi akan jadi berpaling tadah tinggal hanya (2). Makalah sebelah pembangkang pula (2) kedudukan di ragui iaitu daripada PKR Kerusi Bandar YB Azan Ismail (PKR) dan Syed Azman yang dikatakan akan menyokong UMNO/BN.



PAS hanya mampu bertahan dengan 13 kerusi. Kalau Syed Azman masih mahukan PAS, PAS hanya ada 14 kerusi + 2 daripada berpaling tadah, baru ada 16 kerusi.

Jadi tindakan PAS Terengganu berhati-hati dalam isu ini sangat baik dimana kedudukan YB Azan Ismail dan YB Syed Azman adalah diragui dan YB Azan adalah penyebab kenapa kerajaan UMNO Terengganu masih utuh sampai hari ini.

Razif boleh berikan pingat kepada YB Azan Ismail.
Share this article :
 

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger