Tak Cerdik Mahfuz Fitnah PAS Terengganu, Sepatutnya Katalah PAS Selangor ambil duit UMNO


Mahfuz ketika berucap pada program di Guar Lobar, Padang Serai, Kedah mendakwa terdapat tiga pemimpin PAS Terengganu menerima wang daripada UMNO. Mahfuz mendakwa wang sebanyak RM1 juta dimasukkan melalui akaun khas yang dinamakan Akaun Amanah pada 21 Mac 2018 lalu.

Selain itu, katanya, sejumlah RM1.5 juta turut dimasukkan ke dalam akaun Jabatan Pembangunan PAS Pusat (JPP) atau Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat.

Naib Presiden AMANAH (PAN), Mahfuz Omar juga mendakwa terdapat tiga orang pimpinan Pas Terengganu menerima wang daripada pemimpin Umno tertentu.

Mereka yang terlibat kata beliau ialah, Timbalan Pesuruhjaya Pas, Ustaz Saiful Bahri Mamat, Bendahari Pas Terengganu, M. Shukrimun Shamsudin, dan Setiausaha Pas Terengganu, Muhyidin Abdul Rashid.

Kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, dia telah menyemak perkara tersebut dengan pegawai di Pejabat Agung Pas, dan mereka telah mengesahkan bahawa wang sejumlah itu memang telah dimasukkan ke dalam akaun berkenaan.

Abdul Hadi Awang, Presiden PAS bila ditanya menyifatkan sebagai hujah 'kebudak-budakan' yang dibuat tanpa fakta.

Lebai pula berpendapat Mahfuz ni tahap akedemiknya SPM sahaja. Bukan lebai nak rendahkan mereka yang kelulusan SPM tapi itu hakikat bagi Mahfuz. Cara berfkir dan bercakap dia anggap semua orang bodoh macam pelajar yang tak lulus SPM.

Ini bukan kali pertama dia fitnah PAS. Sebelum ini lebai telah menulis (baca di sini) bagaiamana Mahfuz dengan bantuan dua orang blogger Greenboc dan AlHussyen mengedar surat perjanjian kononnya Presiden PAS makan duit RM10 juta.



Surat itu ada beberapa keraguan.

Pertama, dia tak faham perbezaan aku janji dengan perjanjian. Aku Janji sebelah pihak manakala perjanjian dalam konteks kontrak 2 belah pihak.Dalam surat berkenaan menunjukkan aku janji. Jika surat ini benar ini bermakna syarikat berjanji nak bagi RM10 juta. Biasa kalau setakat SPM Aku Janji dan Perjanjian keliru, lebai rasa mungkin dia SRP pun lingkup juga.

Kedua, Pejabat Presiden di Taman Melewar. Mana ada Pejabat Presiden. Mahfuz ni berapa tahun berada dalam PAS sehingga tak tahu perkara ini. Nak bohong pun Mahfuz kena ada pengetahuan. Maknanya kena cerdiklah.

Kenapa engkau tak baca perlembagaan sebelum engkau fitnah. Pejabat Agung PAS Pusat dimana Presiden mempunyai kuasa melantik SU, Bendahari dan Ketua Penerangan. Termasuk juga SU Kerja,

Ketiga, apalah bangang sangat Mahfuz dan puak kaki fitnah. Pejabat PAS Pusat bertukar ke Jalan Raja Laut sebelum 2013. Engkau tahu tak bangunan PAS, 8 juta tu pernah terbakar pada 2010. Makna sebelum 2010 dia orang tak guna dah Taman Melewar. Ni aku tunjukkan engkau gambar sebahagian bangunan itu terbakar pada tahun 2010.








Manakalah Taman Melewar pula bagaimana semasa itu??
Ini lebai nak tunjuk kepada Mahfuz yang nak buat fitnah tapi tak cerdik (bodohlah maknanya).

Engkau tanya Dr Hatta (yang langgar bai'ah talak 3, pasal dia Bendahari masa tu) bagaimana kes bangunan Taman Melewar terbiar dan elektrik pun dipotong kerana tak bayar bil.  Ni gambar bangunan Taman Melewar yang rosak sempat aku ambil gambar Januari 2008.






Maknanya Mahfuz tak cerdik buat surat fitnah tapi letak tarikh semasa Taman Melewar rosak tak ada elektrik. Mahfuz kalau engkau tak puas hati dengan lebai engkau jumpa Mat Zin (orang Kedah) yang mengurus bangunan ini... dia sekarang dah jadi PAN. Biar engkau lain kali nak buat fitnah pun biar cerdik.

Keempat, Kenapa harta Kelantan Tok Guru Nik Aziz tak terlibat? Maksud engkau tukang fitnah Presiden boleh kontrol Kelantan tanpa Tok Guru Nik Aziz? Nak fitnah pun biarlah logik. Biasa orang sekadar tahad akademik lemah, cara berfikir pun lemah.

Kelima, nama Zuraidin bin Abdullah tidak dapat dikesan? Cuba engkau berikan detail sikit, bila dia kerja di Pejabat Presiden PAS? Tahun bila? Aku ni pun haus tapak kasut turun naik di Pejabat Agung PAS.

Keenam, tiada akaun mana-mana bank atas nama Pejabat Presiden PAS. Tolong bagi bank mana si TUKANG FITNAH? Ini mesti Mahfuz akn jawab "Hang kena tuduh hang kena bukti" Ni Islam Abu Jahal punya hujah...

Ketujuh, sila tunjukkan transasi pembayaran wang yang berlaku. Kalau akaun bank tak ada mana ada transasi. Kan Engkau ada kaki tangan di Pejabat Agung engkau telefon aje Mahfuz boleh sebut banknya.

Itu kali pertama Mahfuz buat kerja bodoh untuk buat jahat kepada Presiden PAS. Lebai ingat selepas teruk lebai "bamboo" dia insaf.

Mahfuz belajar agama, tahu tentang hadis Rasulullah s.a.w. pasal manusia muflis di akhirat tapi demi cita-cita politik, dia dah macam UMNO tolak hadis masih buat kerja fitnah.
Dari Abu Hurairah r.a bahawa Nabi SAW. bersabda yang bermaksud :

“Tahukah kamu siapakah dia Orang Muflis?”

Sahabat-sahabat baginda menjawab :

“Orang Muflis di antara kami, ya Rasulullah ialah orang yang tidak ada wang ringgit dan tidak ada harta benda.”
 
Nabi SAW. bersabda yang bermaksud : “Sebenarnya Orang Muflis dari kalangan umatku ialah orang yang datang pada hari kiamat membawa sembahyang, puasa dan zakat , sedang datangnya itu dengan kesalahan memaki hamun orang ini, dan menuduh orang itu , memakan harta orang orang ini ,menumpah darah orang itu dan juga memukul orang . Maka akan di ambil dari amal kebajikannya serta di beri kepada orang ini dan orang itu , kemudian kiranya habis amal kebajikannya sebelum habis di bayar kesalahan-kesalahan yang di tanggungnya , akan di ambil pula dari kesalahan-kesalahan orang yang di aniayakannya serta di timpakan keatasnya , kemudian ia di humbankan kedalam neraka.”  (Hadis Riwayat Muslim dan Turmizi)
Serang UMNO hari-hari tapi perangai kini macam UMNO. Malah dia sudah jadi tongkat UMNO untuk serang PAS.

Berbalik fitnah terbaru dia pasal duit 1.5 juta dan 1 juta.

Lebai akan tunjukkan beberapa hujah bahawa Mahfuz bukan manusia yang cerdik.

1. Mahfuz menyebut perkara tersebut dan minta 3 orang pimpinan PAS Terengganu mendedahkan akaun bank tersebut semasa di Guar Lobar, Padang Serai, Kedah. Ini pun dah bercanggah dengan cakapnya yang dia hubungi Pejabat Agung dan mengesahkan ada. Kalau ada kenapa tak dedah. Maknanya akaun itu hanya 3 orang sahaja yang boleh dedah yang lain tak boleh akses.

2. Mahfuz kata dia telah menyemak perkara tersebut dengan pegawai di Pejabat Agung Pas, dan mereka telah mengesahkan bahawa wang sejumlah itu memang telah dimasukkan ke dalam akaun berkenaan. Soalan dia akaun AMANAH dan DANA PARTI bagaimana Pejabat Agung boleh akses. Dia bukan masuk akaun rasmi parti?


3. Mahfuz, ni Naib Presiden AMANAH (PAN). Hebat dia boleh telefon begitu aje Pejabat AGUNG PAS PUSAT. Tersilap pejabat Mahfuz!!

Lebai teringat semasa Mahfuz mengatur satu panggilan telefon antara Tun Dr Mahathir Mohamad dengan bekas anggota Unit Tindakan Khas, Sirul Azhar Umar, yang disabitkan bersalah dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu.Telesidang yang sepatutnya diadakan pada jam 11.33 pagi tidak diadakan selepas Mahfuz tidak dapat menghubungi Sirul walaupun percubaan berkali-kali dibuat selama kira-kira 40 minit. Sampai pukul 1 semuanya kena kencing oleh Mahfuz. Dah Mahfuz tu hitam.. hari tu muka makin hitam kebiruan, projek nak "publisiti" gagal.

4. Mungkin dengan menyebut macam itu PAS akan curiga kepada Pejabat Agung kerana masih ada penyokong PAN. Ini kira saraflah. Mahfuz sekarang zaman IT, pelajar sekolah dalam belajar advance.. di Britain budak 3 tahun dah wajib masuk sekolah. Apa yang Mahfuz belajar SPM dulu sekarang ini dah masuk selibus tingkatan 1, 2 dan 3 untuk PT3.

5. Mahfuz keliru antara Jabatan Pembangunan PAS Pusat atau Jabatan Piliharaya PAS Pusat. Macam mana orang lama dalam PAS tak boleh beza antara dua itu.

6. Kalau betul kenapa tak report kepada SPRM? Makna Mahfuz main tuduh aje nak perkenakan kepada PAS.
7. Mahfuz juga tak faham ke Akaun AMANAH dan Pembangunan atau Dana PRU-14 semuanya adalah akaun yang terdedah umum dan sesiapa sahaja boleh derma. Apa hairan kalau ada orang UMNO nak derma. Misalnya Tabung AMANAH dan Ustaz Saiful Bahri pula ada Madrasah, Sekolah Rendah, Sekolah menengah, Pondok, DarulBayan Care dll. Sudah tentu ada orang UMNO menderma di situ untuk mendapat ganjaran di akhirat nanti. Sebab 3 amalan akan kekal. Ini orang UMNO tahu. Yang bodohnya hanya Mahfuz dan puak HARAPAN buat fitnah dia akan muflis diakhirat nanti... Kan lucu UMNO dapat ganjaran, puak parti Islam AMANAH masuk xxxx kerana muflis amalan dek kerana suka fitnah.
8. Mahfuz seolah-olah tak faham Islam. Orang yang menuduh kena bawa bukti. Dari Ibnu Abbas radhiyallahu ‘anhuma, bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda,

لو يُعْطَى الناسُ بدعواهُم لادّعَى قومٌ دماءَ قومٍ وأموالهُم ، ولكنّ البيّنَة على المُدّعِي ، واليمينُ على من أنكرَ حديث حسن رواه البيهقي وغيره هكذا وبعضه في الصحيحين

“Jika semua orang diberi hak (hanya) dengan dakwaan (klaim) mereka (semata), niscaya (akan) banyak orang yang mendakwakan (mengklaim) harta orang lain dan darah-darah mereka. Namun, bukti wajib didatangkan oleh pendakwa (pengklaim), dan sumpah harus diucapkan oleh orang yang mengingkari (tidak mengaku)”.

Hadits hasan, diriwayatkan oleh Al-Baihaqi dan yang lainnya. Sebagian kandungan teks semisal tercantum dalam kitab Ash-Shahihain.

9. Mahfuz faham tak konsep pendakwaan di Malaysia? Seorang pendakwa mendakwa tertuduh melakukan penyelewangan, untuk mengelakkan dihukum, tertuduh tersebut perlulah membuktikan dirinya  tak bersalah dengan menyaman pihak pendakwa. Bagi pihak pendakwa beliau tidak perlu mengemukakan sebarang bukti dan cukuplah melakukan tuduhan dan atas dasar rasa2. Pendakwa akan dianggap menang sekiranya orang yang dituduh tadi tidak menyaman pendakwa. Mudah hidupkah Ini Mahfuz nak.

Kalau saman tu tak perlu modal dan tak perlu masa tak apalah. Lihat bagaimana PAS saman Sarawak Report yang PAS terpaksa kumpul RM400,000 untuk mulakan sama. Jika sama berlanjutan banyak tahun, berapa PAS kena belanja. Itu belum kira masa lagi.

Itu pun bila PAS saman SR ada lagi Mahfuz dan AMANAH masih kata PAS ambil duit RM90 juta. Makna itu alasan sahaja suruh saman tapi memang mereka (HARAPAN) kaki fitnah sama dengan UMNO.

Itu Mahfuz nak... Bila PAS dia PAS Salah
Stupidlah sebab itu Islam tak ajar.

Kalau macam tu logik Mahfuz nak polis dalam tangkap sesiapa hanya tunggu dibalai. Jika ada saman dia betul Kalau tak ada saman terus masukkan penjara. Itu logik tahap Mahfuz.

“Innocent until proven guilty” Pihak yangg menuduh (Mahfuz dan geng HARAPAN) yang perlu tunjukkan bukti untuk yakinkan tuduhan mereka berasas. Otherwise it’s just a slander (fitnah)
10. Mahfuz sekarang dan jadi macam Husam Musa belum lagi sah terus sebar. Islam ajar kita siasat dulu sebelum buat tuduhan tapi Husam Musa tak nak ikut Islam dia nak ikut DAP dan UMNO.

Sekarang ceramah PAN, level pasar malam, tak ada "value" langsung, sendiri yang tuduh, selepas itu tu nak minta tertuduh kemukakan bukti, dah benda tak dibuat nak bagi bukti hape.

11. Betul juga cakap Mat Sabu. Jangan ikut aku. Pasai apa? Kerana masa itu aku sudah tak betul (gila). Kini bukan sahaja Mat Sabu dah gila tapi semua pengikut dia dah gila.

Logiknya kalau UMNO beri duit kepada PAS Terengganu untuk PAS Terengganu lawan UMNO. Orang giler boleh gelak. Kalau ada pertandingan 3 penjuru di Terengganu antara PAS, HARAPAN dan UMNO. Agaknya siapa untung. Tentulah PAS sebab undi UMNO akanberpecah oleh bersatu. PAS tanding berapa aje di Terengganu. Bangang Mahfuz ni berfikir.

Lainlah kalau di Selangor. UMNO bagi duit kepada PAS Selangor. Kalau ada 3 penjuru antara PAS, UMNO dan HARAPAN. UMNO yang untung kerana undi HARAPAN pecah dengan PAS.

Makin mari makin sasau puak-puak Khianat ALlah dalam baiah mereka.
Dunia ni ALlah dah tunjuk.


Share this article :
 

+ comments + 2 comments

Anonymous
April 16, 2018 at 1:05 AM

Akidah kita berteraskan agama BUKAN parti!

Anonymous
April 17, 2018 at 8:28 AM

Ini kah akhlak org mengaku Islam Lebai Hassan Saleh? Tak boleh kah guna perkataan yang elok sikit, balik balik kata Mahfus bodoh, hang boros dan ceroboh dalam berkata kata, kenyataan Sdra Mahfuz hanya dalam bentuk pertanyaan. saya pun ahli Pas juga mai telepon saya 0132346827.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger