Akhirnya.... Hari Ini Lim Kit Siang Mengaku Melalui laman Roketkini, RUU 355 UMNO tidak kencing PAS


Lim Kit Siang melahirkan tidak puas hati melalui laman rasmi DAP Roketkini kenapa Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibenarkan membentangkan usul persendiriannya yang penuh kontroversi di Parlimen hari ini.

Katan LKS, Hadi sudah beberapa kali sebelum ini diberi ruang oleh pihak kerajaan untuk membentangkan usul yang lebih dikenali sebagai RUU355 itu, namun beberapa kali itu juga memohon untuk menangguhkan pembentangannya.


Kata LKS lagi, Usul Hadi itu mendapat keistimewaan hari ini apabila pihak kerajaan semalam menangguhkan lima rang undang-undang yang sebelum ini disenaraikan mendahului usul Hadi, setelah Dewan Rakyat terus bersidang sehingga hampir subuh (5.00 pagi) semata-mata untuk memberikan ruang kepada PAS membentang RUU 355 hari ini.


LKS juga tidak puas hati penjelasan speaker Tan Sri Pandikar Amin yang memaklumkan bahawa kerajaan telah meminta supaya usul Hadi diberikan keutamaan.

Lebai rasa Lim Kit Siang dan penyokong Pakatan Harapan bengong juga. Sebelum ini dia orang kata UMNO kencing PAS kerana tak nak bentang RUU 355. Tapi bila Kerajaan menaikan usul RUU 355 daripada nombor 13 pada semalam kepada nombor satu hari ini menunjukkan kerajaan tak kencing PAS.

Lebai rasa penyokong Pakatan Harapan kena kencing oleh pemimpin mereka menolak Islam.


Share this article :
 

+ comments + 9 comments

April 6, 2017 at 10:39 PM

Tahniah! Selamat berseronok. Saya tumpang gembira atas kejayaan PAS. Semoga kegembiraan itu berkekalan. Wassalam.

April 6, 2017 at 10:41 PM

Cerita bahawa UMNO kencing PAS itu tidak betul. UMNO tidak pernah kencing PAS. Selamat bergembira, rakan-rakan!

Anonymous
April 6, 2017 at 11:03 PM

Zahid Hamidi dah bg tau mp umno, hadi akan bentang ruu tapi tak akan dibahas. Tangguh ke sessi akn dtg. Memang dah plan. Ini semua wayang. PAS tak kena kencing, PAS sama2 berlakon.

Anonymous
April 7, 2017 at 1:00 AM

Kalau pn dia kencing itu dia jwb la besok2..jwb dgn tuhan & jgn lupa,rakyat juga memerhati.hr ni rakyat dh tgok,antara pan & umno,pan lebih xguna bab agama..titik!

Anonymous
April 7, 2017 at 4:59 PM

Sejak zaman nabi musyrikin dan munafik tak senang duduk tengok Islam nak didaulatkan. Sejarah ini sentiasa berulang hingga kiamat.

April 7, 2017 at 9:38 PM

Memang vangang sungguh...masa usul dok bawah dikatakan pas kena kencing ngn umno bila usul jdi no 1 dan dibentangkan dikatanya berlakon dan wayang...kamu memang anjing kpd kafir

Anonymous
April 8, 2017 at 11:22 AM

Pd mulanya memang nampakcm PAS kena kencing sbb sangka PAS ikhlas. Tapi bila timbul isu dedak 90 juta, dan PAS tak saman pembawa berita, bru nampak PAS pun main wayang.

Anonymous
April 8, 2017 at 11:27 AM

Betul, and yet, Nabi tak halau, bunuh semua. Nabi buat perjanjian dgn mrk. Kena belajar mcm mane Nabi deal dgn mrk ni. Nabi tak berterusan pupuk kebencian kpd golongan ni.

April 21, 2017 at 7:09 PM

Apehal ni?
Lain kali bila aku kata "action", kau cakap.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger