Kalau ada bukti Kenapa Tak Buat Laporan Kepada SPRM?



Kita masih ingat 30 Mei 2016 lalu Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli masa itu memfailkan laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan permintaan wang dan wanita ketika berurusan dengan kerajaan negeri Selangor.



Rafizi berkata “SPRM sering dilihat berkait dengan parti politik. (Tetapi) saya rasa mungkin ini kes yang jarang berlaku di mana saya sebagai setiausaha agung parti di bawah arahan parti sendiri membuat laporan, dan menyerahkan maklumat salah laku membabitkan ahli parti saya.

“Saya tahu ini jarang berlaku tetapi ia sepatutnya jadi satu budaya,” katanya.


Lebai nak tanya kenapa sekarang kalau ada bukti betul seperti yang Rafizi dapat maklumat tidak serahkan sahaja kepada SPRM.

Kenapa Rafizi menggunakannya untuk main wayang dan teka-teki?
Adakah ini juga termasuk POLITIK JAHAT PH nak perkenakan PAS kerana PAS boleh gugat kedudukan PH untuk menguasai pembangkang?


Share this article :
 

+ comments + 13 comments

Anonymous
April 6, 2017 at 10:57 PM

Tengoklah sape yg kontrol SPRM. Kalau lapor tak kemana juga.Nak report boss besar SPRM beri rasuah pd org yg rapat dgn PAS kpd SPRM? Bukan soal nak hukum org yg terlibat. Ini politik. Tujuannya utk rakyat menolak PAS dan UMNO agar MSia dapat diselamatkan dr pemimpin korup.

Anonymous
April 7, 2017 at 2:21 AM

Kami dalam PAS memang suka walaupun diketuai oleh presiden yang tidak disangsikan adalah jenis korup, kaki fitnah, angkuh, suka melabel, kluk klek u-turn dan bodoh macam baghal. Kami akan terus menyokong presiden kami yang terkait dengan ciri-ciri itu, apa orang lain peduli? Takbir!!!

Anonymous
April 7, 2017 at 3:07 PM

Nak minta hasan omar tolongtanyakan tghh n geng2 napa tak saman2 husam n sarawak.. ya. Tak sabor nak tgk husam n sarwak tu menggigil n kemalu2 an.di soal di mahkamah. Kebenaran ni perlu dipercepatkan supaya org mcm husam n tafizi n sapa2 lagi lepasn akan takut nak kiar statemen yg fitnah tu. So jj hasan tolong tanyakan ya.. he he

Anonymous
April 7, 2017 at 5:06 PM

Lafiji ni dah terkenal pakar tuduh dan fitnah. Dah kena saman pun tak serik. Begitulah hati klu dah berkarat dgn dosa fitnah tak rasa bersalah lgi. Jgn sampai Allah "menegur" perangai kamu tu.

Anonymous
April 7, 2017 at 6:20 PM

PAS BOLE MENANG DAN PERINTAH MALAYSIA.....KITA KENA YAKIN....KITA PILIH ORG YG ADA SYAHADAH...
..

Anonymous
April 7, 2017 at 6:24 PM

Pas mempunyai jentera pilihanraya terkuat di malaysia malah berani aku kata didunia...mampuslah pkr dan seangkatanya....hahaha

Anonymous
April 7, 2017 at 8:18 PM

Yes betulll 300x. Pas mmg hebat sebab tu hebat memaki hamun. Hebat gelar org kapir munafik dapig. Tapi bila mic n mca terus jadi buta... buta hati. Hebat mmg setiap kali ceramah pecah guiness book rekod yg datang. Bila undi pecah rekod hilang deopsit. Akhirnya semakin riak rakus n kolot menjadi khadam2 dajal yg memecahbelahkan ummah. Ini semua dunia punya nafsu serakah

Anonymous
April 7, 2017 at 9:58 PM

Pas akan memusuhi amanah sampai kiamat.....Pan parti tunggangan dapig......biar mader rasa bagaimana susahpayah jadi pembangkang spt kata Tuan Guru Ustaz idris ahmad...mader lagi teruk drp najib

Anonymous
April 8, 2017 at 12:57 PM

Insaflah PAN dan penyokong2 semua. Berjuang utk mendapat keredhaan ALLAH bukan keredhaan DAP

Anonymous
April 8, 2017 at 3:29 PM

Pas pilih amno drp dap walaupun adanya skandal 1 mdb dan 2.6billion dan bykkkk lagiii.......hehehe

April 9, 2017 at 8:42 AM

KITA berani tapi KITA bacul.
NAMA pun tak berani letak, berani sangatlah tu!.

Anonymous
April 11, 2017 at 5:34 PM

Tak heran klu fizi buat fitnah sebab itu kerja dia. Klu kantoi dia boleh je cakap saya bergurau.

Anonymous
April 23, 2017 at 11:37 AM

Sekurang-kurangnya x sekongkol dgn kafir yg jelas dalam Quran melarang kafir dijadikan ketua. BN parti teras adalah UMNO masih lagi aman nak amalkan Islam. kalau DAP nak azan pun x boleh

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger