Akta 355 Pecahkan Umat Islam, Mahathir lupa zamannya 2 kali akta 355 dipinda...



Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Umno memecah belahkan umat Islam di Malaysia dengan membenarkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang membawa usul untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355.


"Sebenarnya ini bukan ada kaitan dengan agama Islam. Agama Islam tidak meminta kita buat sesuatu untuk pecah belahkan orang Islam," katanya kepada media selepas menghadiri satu forum di Shah Alam.

"Dalam negara kami yang berbilang kaum, berbilang agama, kita mesti sensitif terhadap agama lain kerana Islam hormati agama lain. Kita tak boleh buat sesuatu yang memaksa orang lain, berasa takut kepada agama Islam," katanya.

"Ia (Akta 355) nak digunakan untuk politik, politik sebuah parti saja," tambah Mahathir

Lebai tak nak ulas panjang pasal kenyataan Tun Mahathir ini. Siapa tak kenal Tun Mahathir yang pernah mengatakan kalau dilakasanakan undang-undang potong tangan nescaya boleh makan sup tangan. Saidina Hamzah mati syahid tidak dimandikan kerana padang pasir tiada air dan macam-macam lagi...

Rasa cukuplah lebai letak satu kartun untuk menjawabnya.


Mahathir dia lupa rupanya zamannya 2 kali akta 355 dipinda, 1984 dan 1989. Patutlah zamannya Umat Islam pecah belah terutamanya UMNO sehingga terbitnya UMNO BARU.

Sekarang Mahathir juga lupa bahawa dia yang tuduh Anwar liwat kerana dia bersetuju untuk bebaskan Anwar jika PAKATAN HARAPAN berjaya tawan Putrajaya.

Hanya orang bodoh sahaja percaya Ketua Penyamum dan selamatkan negara daripada Ketua Perompak.


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Anonymous
April 11, 2017 at 6:54 AM

Tengoklah kpd kredibiliti yg menuduh. Antara Sarawak Report dan Raja Petra. Satu tu tak pernah ubah cerita walau diugut, yg satu lagi tu dah konar baring baring pusing 180° bila kena. La ni hidup mewah di kota London.

Anonymous
April 11, 2017 at 4:07 PM

Jgn cina dapiggs ...tipu wang MDB pun bole terima lagi...hehehe...

Anonymous
April 11, 2017 at 5:28 PM

Madey dah lupa kot. Zamannya penuh bobrok dlm urus tadbir. Kini nak cakap pasal kebaikan utk negara kunun. Pencuri lawan penyamun.

Anonymous
April 12, 2017 at 11:08 AM

bg bukti pasal tunM curi duit rakyat mase die jd PM dulu.. setakat sembang kosong, aku pon boleh..

April 12, 2017 at 3:25 PM

Anonymous April 12, 2017 at 11:08 AM
Lahir bila?
Ketiggalan isu tak tahu siapa Tun Mahathir ketua Penyamun

Anonymous
April 13, 2017 at 12:22 AM

Dua kali ruu355 dibuat dan kesemuanya kerajaan yg bawak usul. Takde masalah apa-apa pun.

Tapi kali ini, mr presideng sebuah parti, konon nk jadi hero, terus bawak ruu355. Perlu diingat, pihak parti dah setuju utk serahkan kpd kerajaan utk bawak usul pindaan ini.
Tp kerana mr presideng tu ulama dunia yg tersohor, dan nk jd hero konon, habis dilanggari nya keputusan partinya sendiri. Hero kan, mana boleh ikut orang bawahan.
Bila dibawa ke parlimen, mulut manis nya terus mengomel...sapa tak setuju, mereka tu ialah jenis barua, pengkhianat, tolol dll. Wak yeh pulok tambah...tak setuju nanti, bila mati kena tanam di jirat!
Wah...hebat sungguh wakyeh2 cap bulan ni.

Bila berjaya dibentang, tp hero tadi terkentut dan terkeluar cirit krn kepala taik dh terkeluar awal-awal lagi, mr speaker menangguhkan sidang tanpa bahasan. MIC bagitau, ruu355 takkan dibahaskan dan takde pengundian.
Heto ni, dlm ceramahnya dpn penyokong di Rusila, penuh-penuh mulut klentong, konon nya perbahasan ditangguh krn nk beri peluang rakyat memahami ruu355 ni.

Kan ahli-ahli dah kena LEBONG ATAS DARAT KERING tu!!! Sapa yang lebong?
Mr presideng yg disayangi tu laaa!!

Anonymous
April 24, 2017 at 2:25 PM

Anon 12:22

Ayat ko '''habis dilanggari nya keputusan partinya sendiri'' ni mmg boleh masuk maharaja lawak.

Klu xde pengetahuan baik jgn komen kot. Sbb nmpk bodoh

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger