UG: Ingat Sayuti aje bodoh, Rupanya Shahbudin Husin bodoh juga!


Pertama sebelum lebai panjangkan artikel ini, lebai nak minta maaf tajuk agak kasar sikit. Tapi rasa sesuai dengan dua orang penulis ini yang selalu "memperbodohkan" orang lain seolah-olah dia ni sahaja cerdik.

Dalam Warkah Mimpi Yang Terganggu - buat Abdul Hadi Awang, tulisan MSO lebai dah ulas MSO tak boleh nak beza difinasi UG. Dia keliru bukan pada artikel yang berbeza tapi pada artikel warkah mimpi tersebut. Sekejap kata UG kerajaan tanpa pembangkang sekejab kata UG kerajaan gabungan PAS-UMNO. Itu akibat menulis atas dasar emosi tanpa fakta dah hujah. Anda boleh baca di sini.

Lebai terbaca juga artikel Sahbudin Husin bertajuk "Kata Politik Matang Dan Sejahtera...Kenapa Ditempelak Saranan Ku Nan Untuk Bersatu?"


Ini satu lagi bodoh dan tidak faham apa itu politik BPMS (Budaya Politik Matang Sejahtera). Shahbudin Husin ingat BPMS itu mesti bergabung dengan UMNO. Sangat catek pemikiran Shabudin Husin. Untuk jadi penulis sepatutnya Shahbudin tingkatkan pengetahuan dan banyak membaca agar otak tidak jumud dan penulisan tidak menjadi 'sampah' media massa.

BPMS mempunyai 7 elemen yang ada tercatat pada gambarajah di atas. 7 elemen tersebut tak ada pun menyebut nak bergabung dengan UMNO.

Kalau kita sakit hati kepada PAS pun kerana PAS amal politik lunak dengan UMNO janganlah kita menulis perkara-perkara yang bodoh.

Engkau dua orang penulis. Bila penulis menulislah dengan etika supaya orang boleh anggap engkau orang adalah manusia yang MATANG DAN SEJAHTERA. Penulis tidak semestinya menyokong mana-mana parti. Dia boleh mengkritik dan memberi pendapat. Itu normal

Tapi kalau penulis menulis dengan tulisan bodoh, maklumat tak betul, emosi dan membuat tuduhan semata-mata nak orang ikut pendapat engkau orang kerana engkau penulis yang lama zaman ceramah Bukit Apal lagi... itu bukan nama menulis tetapi "MEMBODOH" dan melembukan pembaca.


Share this article :
 

+ comments + 2 comments

May 10, 2017 at 10:49 AM

Saya melihat gerak tinta merah adalah gerakan untuk game over kan perjalanan tghh. bagai ada dendam, walaupun tulisan mimpi ada menyebut sayang,menyanjungi tghh :) disamping tulisan yang mengangkat tuan kuasa sepoloh. moga semua baik2 saje..

June 9, 2017 at 8:29 AM

ANDA PERLU PINJAMAN A TODAY
Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
pinjaman cepat dan fleksibel!
Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
2) Lengkapkan permohonan anda
3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
Mesej ini ditujukan untuk anda!
Peti masuk saya jika anda berminat
Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
pemprosesan melalui hubungan di bawah
Whatsapp +13176681073
atau sila membalas e-mel
idaghehernadez@gmail.com

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger