Tahniah parti PAN “KAKI GADUH” dah masuk



31 Ogos 2016 lalu, Bekas Naib Presiden PAS yang kalah bertanding dan dipecat parti, Datuk Husam Musa mengumumkan menyertai Parti PAN. Kemasukkannya kedalam parti PAN memang dah diduga kerana dia tak ada banyak pilihan untuk bergerak dalam politik kerana sikapnya yang 'bercelaru'.

Kita masih ingat ketika membela diri daripada serangan Tun Mahathir, Datuk Seri Najib Razak menyifatkan kritikan Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap dirinya, parti dan negara sebagai tindakan seorang 'kaki gaduh'.

Kita semua faham orang yang kaki gaduh ini akan selalu cari gaduh. Tun Mahathir memang suka bergaduh dengan bos dan juga orang bawahnya. Pertama dengan Tunku Abdul Rahman dia kata tak betul, Tun Hussein Onn tak betul, Tun Musa Hitam tak betul, Tun Abdullah Ahmad Badawi tak betul dan terbaru Sultan Johor juga tidak betul.

Semua yang UMNO buat Tun Mahathir kata tak betul sedangkan 22 tahun dia yang jadi bos UMNO. Apa yang ada dalam UMNO sebenarnya hasil 'ciptaan'nya.

Husam Musa pun macam tu, 20 tahun PAS zaman Tok Guru, 3 tahun kemudian ini baru dipimpinan oleh orang lain. Dalam 20 tahun itu penasihat dan exconya tak lain dialah.

Tapi dia kutuk Kelantan seolah-olah dia tak pernah jadi exco. Itulah Husam Musa KAKI GADUH macam Mahathir orang lain semua tak betul yang betul dia sahaja.

Itu taklah penting sangat, yang saya nak fokus ialah dalam PAS ada perancang yang memecah belahkan PAS, yang bagi idea untuk wujud pertandingan dalam PAS, yang beri idea untuk tubuhkan PASMA. Yang menggunakan blogger menyerang pimpinan yang tak disenangi.

Ini yang saya nak ulas.

Saya ucap tahniah kenapa?
Selepas ini, setelah Husam Musa menyertai PAN, kita akan lihat rumahtangga PAS akan aman dan damai manakala rumahtangga parti PAN akan bergocang.

Kita tak lupa bagaimana Husam Musa menyerang Mat Sabu dalam isu Syiah semata-mata dia nak jatuhkan Mat Sabu dan Naibkan Tuan Ibrahim.


Projek menjatuhkan Mat Sabu, menaikkan Husam Musa untuk Timbalan Presiden PAS dalam pemilihan pimpinan PAS di Muktamar PAS November 2013 telah dilakukan dengan serius. Usaha ini dikatakan  telah dibiayai oleh orang-orang Husam mendapat 'duit dari Kelantan'. Satu laman khusus telah dibina https://paswajahbaru.wordpress.com menggunakan wordpress yang biasa digunakan oleh Kicdefella dan juga penarik beca. Tapi blog baru ini diberikan tugas kepada Tulang Putih seorang penulis yang banyak menyerang pimpinan PAS yang tidak disukai.

Isu Mat Sabu Syiah juga tersebar kerana projek ini.

Soalanya adakah Husam akan berdiam diri dalam PAN? Dia sudah pasti akan bersama geng PASMA menyerang Mat Sabu dan juga IKRAM. Jadi jangan hairan selepas ini perang saudara akan berlaku dalam parti yang belum keras ubun.

Share this article :
 

+ comments + 8 comments

Anonymous
September 5, 2016 at 10:17 PM

harap Amanah jangan halau ahli, makihamon, menjebon, tuduh bagai pengkhianat,seperti lebai Parti Auta SeMalaysia/PAS @ PIGS.
Hj Hasan Onar telah menunjukkan politik matang seperti yg diajar oleh kepimpinan ularmak ala syiah.

September 6, 2016 at 9:15 AM

nasihat kat ayoh pink kamu tu jangan dok asik monteng je. kerja hakiki kamu tu ahli perlimen dan adun sebab dapat elaun. lagi satu tanya gak amanat dia yang dulu dok kapiaqkan orang dah batal atau dok berjalan. mulut dok kata kapiaq hati dok sedondon. elok sangat le tu..duk bangga dengan PIGS nu.

Anonymous
September 6, 2016 at 3:00 PM

Awat cek tukaq namaa..? Namaa Hj Hasan Onar tu kan dah baguih.. Tapi kalau cek nak panggil Hj Hasan Nanar pun ok laa jugakk.

Hoi haji Onar!.. mengaji sampai ke U.. tapi bangang mcam anak haram zadah sampai ke Z.. . kalau hang tak buat FITNAH, hang mampuihh kaa..?

Anonymous
September 6, 2016 at 4:22 PM

aku nak ajak pembaca blog ni tengok bukti secara jelas dan live, fikir secara ringkas bagaimana cara haji hassan omar ni berfikir..tak payah pergi jauh jauh...baca je artikel bawah yang lepas dia tulis parti PAN taknak terima husam....ni tup tup lain plak bila husam dah masuk merapu kut lain plak.....oooo lupa hajihassan ni parti islam semalaysia kan?PIS?
atau PiS IKATAN Gagasan Sejahtera (PIGS)...ooo bleh la merapu yer sebab islam kamu leh jamin syurga
aku nak cakap kat haji hassan,kamu kena tahu beza ulama sebenar dengan ulama dajal..ulama sebenar hukum tak berubah,ulama dajal kejab kafir perlembagaan penjajah sekejab pertahankan perlembagaan.tuuuuu tokkonguru kamu yg cakap...hehe

Anonymous
September 6, 2016 at 4:27 PM

Ramai macai husam kaki tibai balak ni terasa nampaknya

Anonymous
September 6, 2016 at 6:05 PM

Kah kah kah macai2 PAN la ni tengah hingaq.

Husemmmmm Husemmmmmm Husemmmmmmmmmmm

Siap PAS, lepas kami suruh Mat Sabu Blah ganti dengan Husam. Timbalan Husam pula adalah Mujahid lepas kami terajang Din Pudu. Waktu tu bukan PAN khadam DAP, tapi DAP adalah khadam PAN

Tulang Bushy
MelakaWaves
(Blogger atas foto tank, bawah foto selife kat Taman Macam Bangladesh)

Anonymous
September 6, 2016 at 6:33 PM

Kah kah kah macai2 PAN la ni tengah hingaq.

Husemmmmm Husemmmmmm Husemmmmmmmmmmm

Siap PAS, lepas kami suruh Mat Sabu Blah ganti dengan Husam. Timbalan Husam pula adalah Mujahid lepas kami terajang Din Pudu. Waktu tu bukan PAN khadam DAP, tapi DAP adalah khadam PAN

Tulang Bullshit
MelakaWaves
(Blogger atas foto tank, bawah foto selife kat Taman Macam Bangladesh)

Anonymous
September 6, 2016 at 6:36 PM

Habis Mat Sabu dgn Din Pudu. Gang2 Pasma akan cucuk jarum baik punya. President PAN lepas ni Husam. Timb President Mujahid.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger