BN akan menang, Pembangkang akan kalah Siapa TONGKAT BN?



Sebelum ini Pilihanraya Negeri di Sarawak BN memang besar kerana pembangkang berebut kawasan dan bertanding sesama sendiri. 11 pertembungan berlaku.

Kemudian Pilihanraya Kecil di Sungai Besar dan Kuala Sengor BN memang besar lagi kerana PAN masuk bertanding menyebabkan wujud pertandingan 3 penjuru.

Pembangkang sekarang tidak boleh bersatu kerana banyak sangat perbezaan asas perjuangannya tetapi pembangkang masih boleh bersama jika mereka tidak menyerang antara satu sama lain.

Kalau pembangkang mengambil sikap untuk bertanding seperti mana mereka telah bertanding semasa PRU-13 yang lalu. BN menghadapi kesukaran kerana akan terjadi pertandingan satu lawan satu antara pembangkang dan BN.

Kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man harus dilihat dengan 'celik akal'
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Parti Amanah Negara (PAN) perlu 'dihilangkan' bagi memberi laluan kepada satu lawan satu dengan Barisan Nasional (BN).
Beliau berpendapat, hanya dalam keadaan tersebut, pembangkang berpeluang untuk menumpaskan Barisan Nasional (BN).

"Dalam keadaan ini (ketiadaan PAN), soal pengagihan kerusi akan menjadi mudah. Mereka (PAN) boleh memasuki PKR, DAP atau kembali ke Pas.

"Jika mereka memasuki PKR, maka kami akan menjadi rakan pakatan, bukan lagi musuh." 
Kalau kita rujuk kembali kepada penyertaan PAS di Pulau Pinang. PAS bertanding 6 kerusi DUN dan PAS akan bertanding di 6 kerusi juga jika parti PAN tidak ada.

Dun yang ditandingi PAS ialah 6 drp 40 iaitu N1 DUN Penaga, N4 DUN Permatang Berangan, N5
DUN Sg Dua, N11 DUN Permatang Pasir, N38 DUN Bayan Lepas dan  N21 DUN Sungai Aceh.

Pulau Pinang mempunyai 40 kerusi DUN, 19 daripadanya disandang DAP, 10 daripada PKR, 10 pula daripada BN dan 1 daripada PAS.

Jika PAN masuk bertanding sudah pasti PAN akan bertanding di DUN PAS, dan tidak mustahil PAS pula akan bertanding beberapa kawasan di DUN PKR dan juga DAP dengan meletakkan DHPP di situ. Semasa inilah PAS boleh menguji kekuatan DHPP.

Tapi apa yang pasti berlaku BN akan memang besar.




Jika kita berfikiran panjang dan menggunakan akal yang waras sebenarnya PANlah TONGKAT BN. Kalau tak ada parti PAN, BN yang kini hampir lemas akan tenggelam tapi malangnya puak-puak parti PAN yang didokong oleh IKRAM secara tak langsung menjadi penyelamat kepada BN @ UMNO.

Jika anda ahli atau penyokong PAN anda sebenarnya 'BARUA BN @ UMNO". Anda adalah perosak ispirasi rakyat untuk bangkit menentang kezaliman. Anda adalah sebenarnya PEMAKAN DEDAK NAJIB!


Share this article :
 

+ comments + 10 comments

July 30, 2016 at 6:52 PM

Mr presideng dah jadi barua bn...cuma walaunta je nak putar fakta!!

Anonymous
July 30, 2016 at 7:48 PM

http://www.ismaweb.net/2016/03/ultra-kiasu-musuh-sebenar-umat-islam-ridhuan-tee/

Ultra kiasu musuh sebenar umat Islam: Ridhuan Tee

Oleh Nurul Ashikin Abdul Halim, wartawan pelatih Ismaweb

BANGI, Isnin – Umat Islam terutamanya parti PAS dan UMNO harus menyedari bahawa puak ultra kiasu adalah musuh paling bahaya hari ini.

Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, kepimpinan ultra kiasu adalah muka-muka yang mahu menjahanamkan Melayu.

“Kenalilah ultra kiasu sebenarnya. Mereka tidak akan puas selagi negara ini tidak berada dalam genggaman. Jangan disokong, termasuk majlis peguamnya, kerana mereka musuh Islam yang nyata.

“Walaupun ultra kiasu sering berkata partinya berbilang kaum, berasaskan perlembagaan, tetapi berapa kerat muka Melayu,” katanya dalam ruangan kolumnis di Sinar Harian hari ini.

Beliau yang juga pensyarah di UniSZA berkata, Pulau Pinang dan Singapura telah menjadi bukti sikap ultra kiasu terhadap Islam.

“Seperti realiti di Pulau Pinang, Melayu ke mana? Islam di mana?

“Baru-baru ini, saya bersama rakan, pergi ke Singapura menggunakan jalan darat atas urusan peribadi. Sampai di Imigresen Woodland, saya diminta turun. Pemeriksaan dilakukan. Saya dilayan seperti pengganas. Gambar dan cap jari saya diambil. Setelah lebih dua jam bersoal jawab, datang surat mengatakan, saya tidak dibenarkan masuk ke sana.

“Alasan tidak diberikan. Tetapi saya yakin ia amat berkaitan dengan komen saya terhadap ultra kiasu selama ini. Lihatlah pakatan mereka. Saya pun di escort sampai melepasi Tambak. Saya tidak rugi satu sen pun tidak ke Singapura. Cuma, saya hanya mahu mengingatkan betapa bahayanya ultra kiasu,” katanya.

Menyentuh soal persiapan menghadapi pilihan raya, Ridhuan mendedahkan bahawa ultra kiasu akan memperalatkan ‘Melayu celup’ untuk mendapatkan kerusi.

“Ultra kiasu dari awal lagi sudah mengumumkan akan meletakkan calon di 8 DUN Selangor yang dimenangi oleh PAS. PAS membidas dan mengisytiharkan ‘perang’ akan mempertahankan kesemua kerusinya. Perisytiharan ‘perang’ dijawab dengan bongkaknya oleh ultra kiasu.

“Mereka amat yakin akan menang 8 kawasan PAS dengan meletakkan calon Melayu celup, dalam rangka strategi untuk menjadi Menteri Besar Selangor. Sebab itu ultra kiasu sudah bersedia awal dengan melantik calon Melayu celup sebagai calon Ahli Majlis Ampang Jaya walaupun tidak tinggal di Ampang,” katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap agar UMNO berpakat dengan PAS membenamkan ultra kiasu bagi mempertahankan kerusi lamanya.

Dalam pada itu, Ridhuan juga memberikan peringatan kepada Melayu PKR supaya mengundi PAS.

“PKR boleh dikatakan ‘kuat’ hari ini disebabkan Pas memberikan laluan dan mengundi PKR. Jika tidak, PKR putih mata. Justeru, jangan berlagak. Mungkin PKR akan berkata, Pas menang banyak kerusi disebabkan oleh PKR mengundi Pas.

“Jawapannya, PKR tidak ada pilihan melainkan mengundi Pas kerana Umno sudah menjadi seteru mereka selepas Anwar Ibrahim ditendang keluar. Lagipun, Pas sudah terlibat dalam politik, sejak sistem pilihan raya diperkenalkan. Bukan seperti PAN. Baru setahun jagung, begitu berani meminta itu dan ini,” katanya lagi.

Menyentuh isu Majlis Perjanjian Pakatan Harapan 2015 dan Deklarasi Rakyat, Ridhuan berkata, kedua-duanya tidak menguntungkan Islam bahkan menguntungkan ultra kiasu.

“Sampai bila kita harus diperbodohkan oleh ultra kiasu demi kuasa? Ultra kiasu akan terus memperalatkan orang Islam untuk menguburkan PAS.

“Saya harap Melayu PKR bertindak rasional dalam hal ini. PAS berhak mempertahankan kerusi yang mereka menangi memandangkan itu hak mereka. Sekadar peringatan untuk UMNO, tidak mustahil PAS menambah kerusi dalam PRU14 jika UMNO masih tidak berubah,” katanya.

Anonymous
July 30, 2016 at 8:37 PM

Jangan harap DAP akan redha kepada PAS. Selagi PAS kasih kpd Islam, DAP akan memusuhi PAS.


klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

July 31, 2016 at 10:15 AM

orang PAN nampak LGE dan Mat Sabu lebih alim dan berilmu dari Haji Abd Hadi Awang. Wahai PAN ukurlah penilaian mu dengan neraca Islam bukan dengan neraca Syaitan.

July 31, 2016 at 10:18 AM

Pak Amid littor sesuai dengan nama engkau bunyinya macam orang tolol aje. dahlah banggang ketinggalan zaman pulak tu asyik ulang yang itu aja buktinya tiada

July 31, 2016 at 10:24 AM

Pak Amid littor sesuai dengan nama engkau bunyinya macam orang tolol aje. dahlah banggang ketinggalan zaman pulak tu asyik ulang yang itu aja buktinya tiada

Anonymous
July 31, 2016 at 2:40 PM


MAT SABU SURUH PKR KENANG JASA DIGELAR "ANWARINAS"!!!

Heh! Seperti mana yang sudah kita duga, Si Mat Sabu Presiden parti Ternakan DAPigs ni lambat laun pasti akan tampil mempertahankan buah kerandut Tuan Besarnya dari serangan PKR.

Biarpun mereka dari satu Pakatan yang sama, tapi nampak sangat kecenderungan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang berat sebelah dan sering kali menyebelahi DAPigs.

Maka tak salah la apabila masyarakat Malaysia secara majoritinya melabelkan PAN ni sebagai sebuah parti Ternakan DAPigs yang bertuankan Abang Besar mereka dalam Pakatan.

Dalam kehangatan 'Perang Media' diantara DAPigs dan PKR pada ketika ini, Si Mat Sabu ni tetiba muncul dengan kenyataan yang seolah - olah memberi peringatan kepada rakan sekutunya itu.

Kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu jelas ditujukan kepada PKR yang sebelum ini telah membuat keputusan untuk menolak cadangan DAPigs bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut.

PKR melalui Presiden partinya telah memutuskan bahawa parti itu kekal dengan pendirian 'Tidak Yakin' dengan cadangan yang dibuat oleh DAPigs bagi menyelamatkan bontot Guan Eng.

Ekoran keputusan yang dibuat oleh PKR itu yang menyebabkan Si Mat Sabu ni melatah, lalu mengeluarkan amaran serta peringatan terbuka kepada parti tersebut supaya mengenang budi.
“Walaupun kami yang menjadi mangsa kerana mempertahankan konsep Pakatan Rakyat (termasuk digelar Anwarinas), namun kami tetap bersabar. Kami akan terus bekerja untuk menjayakan kerjasama parti-parti politik atas kepentingan bersama menghadapi BN,” katanya dalam satu kenyataan.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu memberikan gambaran seolah - olah PKR ni Angkuh dan Lupa Diri apabila tidak mengenang jasa mereka.

Apa yang jelas, pendirian Si Mat Sabu itu sekali lagi menjadi bukti bahawa parti KUALI dibawah pimpinanya pada ketika ini hanya sekadar Barua Ternakan yang memakan dedak dari DAPigs. Maka sebab itulah diorang sanggup bertindak sedemikian terhadap PKR!!!


Semut Hitam at Sabtu, Julai 30, 2016

August 1, 2016 at 4:26 AM

Sorong papan tarik papan,
Monyet bermain bersama tapir,

Kadang2 kasihan juga pada si PAN,
TGHH masih kekal; terkontang2 pula si kuali leper.

Anonymous
January 8, 2017 at 11:47 PM

Aku suka kalau media atau prof mengatakan BN bakal menang besar dalam PRU14 dan Pakatan Pembangkang akal kalah teruk.

Sebelum ni terasa kehebatan PR untuk menang dlm PRU, jadi aku rasa mlas nak daftar jd pengundi sbb yakin PR akan menang. Jadi mungkin beribu yg fikir mcm aku dan akhirnya BN masih lg berkuasa.

Jd apabila BN dn medianya selalu bermain dengan berita yang menunjukkan mereka bakal menang besar dlm PRU , jadi aku dah mendaftar sebagai pengundi untuk buktikan bahawa BN mendapat saingan hebat dari PR. Aku harap PRU14 nanti undi PR akan meningkat dan campakkan najib dalam tong sampah.

Kalau kita lihat pemilihan presiden US dimana Trump menang wlupn sebelum itu Trump dilihat tiada peluang. Sebenarnya sentimen penyokong merasakan parti yang mereka sokong dimainkan akan tewas itu sebenarnya menjadikan kekuatan kepada mereka untuk memenangkan calon mereka iaitu tidak lagi mengharapkan orang lain mengundi tetapi telah meletakkan undi itu sbg tanggungjawab mereka sendiri.

Harap pakatan rakyat tidak bermain dengan ramalan dan kajian mereka akan menang sebab itu akan melemahkan undi mereka.

Biarkan sahaja UMNO BN bermain dengan andaian dan kajian mereka kononya mereka ada kelebihan menang besar dan sebagainya yang hebat, supaya itu menjadi senjata yg makan mereka sendiri kerana andaian seperti itu akan menanam dalam diri penyokong mereka "aku tak undi pun BN akan menang" sbb terlalu yakin.

Tp klu pembangkang tak sepakat berlawan sesama sendiri tu kira mati katak.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger