Tak Ada Orang Lain Untuk Jawatan Ketua Pemuda PAN Kelantan?


Saya terbaca satu kenyataan media (anggap kenyataan media) daripada Ketua Pemuda PAN Kelantan yang bernama Hazmi Hassan. Mula-mula baca rasa macam 'bangang' tapi bila baca memang sah bangang (pinjam ayat Hanipa Maidin... Haji tak suka maki-maki tapi ini Hanipa punya eloklah  dipulangkan kepada ahlinya)

Daripada 700 orang ahli PAN di Kelantan tak ada yang cerdik untuk dijadikan ketua pemuda? Takkan tak ada orang IKRAM Kelantan untuk bantu kenapa dibiarkan 'mamat' ni kendalikan Pemuda PAN. Barang yang 'rosak' dikendalikan oleh yang 'bangang' maka tak hairan akan jadi jahanam.

Maaf Haji bukan nak berkasar tapi bila terbaca pasal kenyataan si mamat ni Haji rasa macam tak tahan...

Hazmi menulis

Macam mana tiba-tiba masih ada penyokong Pas membuat kenyataannya kononnya isu ini seolah-olah ia adalah drama atau lakonan? Kenyataan Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi dan Naib Ketua Pemuda Pemuda Pas Selangor, Abdul Mu'izz Muhammad juga seperti memberi gambaran yang tidak jelas dalam isu ini.
Tahu tak Hazmi bahawa tulisan Khalil itu jawapan kepada 'permainan politik Erdogan'.
Jikalau ianya 'permainan' politik Erdogan untuk melemahkan tentera maka ia insyaallah akan jadi turning point politik Turki kearah yang lebih baik.

Oleh kerana Hazmi ini kurang faham Bahasa Melayu (asyik sangat berkawan dengan Cina, lupa Bahasa sendiri) mari Haji nak ajar.

Maksud perkataan di atas, jika itu permainan politik Erdogan, InsyaAllah akan jadi turning poit yang baik. Maksudnya Khalil menyokong Erdogan.

Hazmi menulis lagi

Aku cari di ruang facebook Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Harakahdaily, Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man, Yb Ustaz Idris Ahmad, Yb Ustaz Nasruddin Tantawi dan Yb Ustaz Abduh, kesemua tiada kenyataan mengenai Turki kecuali Harakahdaily 10 jam yang lalu menyiarkan gambar TGHH sedang melayari interet mencari berita tentang Turki. Yang lain kebanyakkan menyiarkan rumah terbuka Tan Sri Abdul Kadir bin Sheikh Fadzir sahaja.

Sebelum Haji jawab, Haji nak tanya Hazmi ada semak tak kenyataan Mat Sabu ke? Ahmad Awang pembaca doa ke? Salahudin Ayub yang nak berpaling tadah atau sesiapa sahaja drp kalangan pimpinan utama PAN?

Itu belum lagi Haji tanya kenyataan Lim Guan Eng atau Lim Kit Siang? Apakah Mat Sabu kena  tanya
Anthony Loke sebelum buat kenyataan pasal Turki?

Haji malas nak letak kenyataan-kenyataan nama yang dipapar oleh Hazmi. Pembaca boleh baca dimana-mana tempat.

Hazmi cuba buat fitnah

Kita semua tahu, Tuan Guru Haji Hadi Awang jika ke Turki beliau tidak berjumpa dengan wakil parti Erdogan. Namun disaat begini kenyataan beliau diperlukan untuk menutup ruang "kebodohan" ahlinya yang terlalu dangkal.
Adakah TGHH masih tidak mengiktiraf kepimpinan Recep Tayyib Erdogan dan AK Party? Atau berdendam dan ada masalah dgn Erdogan dan AKP hanya kerana TGHH rapat dengan parti Saadat. Adakah PAS menidakkan kebaikan dibawa AKP dalam pemerkasaan Islam di Turki? Dan adakah seluruh pimpinan Pas yg lain takut untuk buat kenyataan hanya kerana Presidennya dilihat tidak sebulu dengan Erdogan dan AKP?



Pertama kita kena tahu bahawa parti Islam di Turki di pimpinan oleh Dr Necmettin Erbakan dari Parti Saadat, Turki. Sebagai orang kuat kesatuan Ulama Dunia (tahu dunia bukan setakat Malaysia sahaja) memang Presiden PAS ada hubungan baik.



Untuk nak buka mata Hazmi, Presiden PAS juga baik dengan pimpinan Syiah (cuba tanya Mat Sabu dan Ahmad Awang betul tak apa yang Haji cakap?). Presiden PAS walaupun dia baik dengan Syiah dia tak anuti mazhab Syiah seperti sesetengah pimpinan di Malaysia yang baru belajar di sana terus jadi penganut Syiah.



Untuk makluman Hazmi dan kunco-kunco yang suka buat fitnah, pada Jumaat 30 Mei 2014 Presiden Pas jatuh sakit dan di rawat di Hospital di Istanbul, Turki. Presiden PAS mendapat layanan istimewa oleh Recep Tayyip Erdogan. Masa itu Recep Tayyip Erdogan tak ada di dalam negara dia sempat berhubung dengan telefon.


Menteri Tenaga Turki, Recei Kutan menghulur telefon ketika dihubungi sendiri oleh Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan.

Hazmi Hassan kalau anda tak ada maklumat, saya harap dapatkan maklumat sebelum buat kenyataan. Peribahasa Melayu ada menyebut terlanjak perahu boleh diundur telanjak buat kenyataan BODOH parah akibatnya!




Share this article :
 

+ comments + 5 comments

Anonymous
July 18, 2016 at 9:31 AM

Setakat Pemuda PAN tu, bagi free jawatan beserta elaun dari Abuya Penang pun orang tak nak.

Orang yg hati hitam saja sanggup menjadi khadam kepada DAP yg anti Islam

Anonymous
July 18, 2016 at 10:20 AM

Hassan ni nk tunjuk pandai...pun ketinggalan info..kesian rajin2 lah membaca..nant org nmpak *******..

Anonymous
July 18, 2016 at 12:14 PM

http://www.ismaweb.net/2015/09/melayu-wajib-tolak-dap/

Melayu wajib tolak DAP

BANGI, Selasa – Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Melayu dan Islam sederhana, Abd Rahman Mt Dali sekali lagi menegaskan pendiriannya bahawa orang Melayu mesti menolak parti cauvinis dan rasis seperti DAP.

Mempertahankan kenyataannya itu beliau berkata, DAP sejak dahulu lantang mempersoal dan menentang hak-hak keistimewaan Melayu dan Islam.

Katanya, mereka sering mempamerkan sifat anti-Islam dan menentang banyak perkara berkaitan agama Persekutuan.

“Baru-baru ini DAP menegaskan yang mereka akan kekal di Selangor kerana tidak mahu PAS melakukan apa sahaja termasuk memperkenalkan larangan menjual arak.

“Nampakkah di situ yang DAP memang penentang kemajuan Islam. Mereka tentang pengharaman arak. Mereka sebenarnya takut imej Islam akan terus mekar di Malaysia,” katanya kepada Ismaweb.

Beliau berkata demikian merujuk kepada kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang tidak berundur dari kerajaan negeri Selangor kerana bimbang Pas akan melakukan apa sahaja seperti memperkenalkan larangan menjual arak di negeri itu.

Sementara itu mengulas mengenai gabungan DAP dengan Parti Amanah Negara (Amanah) yang dipimpin kumpulan serpihan Pas, Jun lalu Abd Rahman berkata, perjuangan mereka masih diragui.

“Apakah mereka yakin kerjasama mereka dengan rakan politik seperti DAP dapat menundukkan semua kemahuan DAP,” soalnya.

Anonymous
July 18, 2016 at 2:58 PM

IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?
SEPTEMBER 28, 2015
AIDCNEWS
LEAVE A COMMENT
AIDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

“Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

“Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

“Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

“Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.

July 29, 2016 at 9:30 AM

PAN IS KUALI...PAN ALSO KAYU...SO...MEMANG PATUT PAN DUDUK BAWAH KANGKANG "DAP"UR....!!!!!!!!!!!!!!

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger