Khalid Vs Salahudin, Siapa Yang Betul?


Pengarah komunikasi parti PAN, Khalid Samad berkata pada 27 Disember lalu pemilikan kerusi tradisi yang dipertahan sesama parti pembangkang tidak lagi relevan dengan senario politik hari ini.


Katanya PAN mahu bertanding di 40 kerusi Parlimen, termasuk milik PKR dan PAS pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

Justeru katanya, PAN nekad untuk mengemukakan senarai 40 kerusi yang mahu ditandinginya pada mesyuarat Pakatan Harapan (PH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), yang dijadual pada Januari nanti berhubung isu pembahagian kerusi.

Malangnya BERITA ini tak di SIARKAN oleh MALAYSIAKINI.

Malaysiakini hanya memilih berita jawapan daripada Iskandar Samad dan membuatkan berita itu menjadi NEGETIF kepada PAS. Itu kerja JAHAT Malaysiakini yang ramai dikalangan pembangkang menjadikan sebagai sumber berita. Anda boleh baca di sini.


Iskandar Samad kena 'spin' oleh Malaysiakini, sehingga banyak komen menyerang PAS sedangkan berita besarnya adalah perlancaran Kempen PAS PilihanKu yang menyasarkan keahlian 100,000 orang Januari 2017.

Pada 28 Disember Malaysiakini hanya menyiarkan kenyataan Salahudin Ayub bahawa PAN tidak akan bertanding  mana-mana kerusi sekutu politiknya pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

"Setakat ini apa yang saya faham PAN berada dalam Pakatan Harapan maka saya boleh memberikan jaminan bahawa PAN tidak akan bertanding mana-mana kerusi PKR kerana PKR adalah rakan kita dalam HARAPAN dan BERSATU." Kata Salahudin pada media.

Pimpinan PAN menyifatkan kenyataan Khalid Samad adalah pendapat peribadi tiada kaitan dengan parti PAN.

Mat Sabu entah dimana, tak ada berita selepas dia diserang dengan kenyataan menyokong Presiden PAS ke Tehran. Ramai kata Mat Sabu cuba selamatkan kerusinya daripada Husam Musa yang rata-rata ahli IKRAM dalam PAN tak setuju faham Syiah menyerap masuk  dalam parti PAN.

Dua hari lepas saya sempat sembang dengan beberapa orang sahabat PAN. Mereka mempertahankan Khalid Samad dan mengatakan itu sekadar pendapat peribadi.

Saya berkata dalam konvensyen PAN baru-baru ini, semasa ucapan pengulangan Khalid Samad berkata jangan bawa DNA PAS dalam PAN. Tapi malangnya Khalid sendiri bawa DNA lamanya dalam PAS yang suka membuat kenyataan menyanggah kepimpinan PAS dan kepimpinan Ulama. Perangai buruknya masih lagi segar dalam PAN. Ini membuatkan kawan-kawan PAN terbeliak biji mata.

Kalau betul kata Salahudin Ayub bahawa PAN tak akan kacau kerusi PKR, maka salahlah Khalid. Jadi BENARlah selama ini Khalid ada perosak PAS semasa dia berada didalam PAS sehingga banyak kenyataannya menyanggah kepimpinan PAS.



Semalam Khalid Samad menegaskan PAN hanya mensasarkan kerusi milik PKR yang gagal dimenangi pada pilihan raya lepas.

Penjelasan itu dibuat susulan kenyataan Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub bahawa partinya tidak akan bertanding di mana-mana kerusi sekutu politiknya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Sah kenyataan ini tidak akan disiarkan oleh Malaysiakini.

“Apa yang dijawab Salahuddin itu adalah (kerusi) yang telah dimenangi atau diisi oleh PKR. Bermakna yang mana telah dimenangi oleh PKR kita tidak kacau.

MAKNANYA PAN NAK KACAU JUGA KERUSI PKR.

Episod perang di media antara pimpinan PAN sudah bermula. PAS terselamat daripada perkara ini setelah 'pimpinan berpenyakit tak boleh jumpa mic' telah 'terbuang' dengan sendirinya.

Agaknya SIAPA PEMBOHONG antara Khalid dan Salahudin?


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

December 31, 2016 at 9:01 AM

Assalamualaikum wbt....jawapan saya, kedua-duanya pembohong.......:)

Anonymous
December 31, 2016 at 9:50 AM

Pemimpin Pan pun tak betul2 bersatu sebenarnya. Masing2 ada ego dan matlamat sndiri. Dah mula retak.

Anonymous
December 31, 2016 at 8:29 PM

Bang...bang....nak masuk PANTAT (Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta)? RM2 jer bang...mai la...murah bang...xde GST. Janganla malu2...

January 3, 2017 at 2:26 PM

saya suka baca tulisan tuan hassan.. teruskan menulis

January 6, 2017 at 10:32 AM

Aku idak le suka PAN, tp PAS pun kuat bohong amik kerusi orang sblm ini ada track rekod

January 9, 2017 at 3:33 PM

TAHNIAH HAJI. TULISAN HAJI DAH DAPAT COVER KES PEMIMPIN MINUM TEH KAT LONDON, GENG LEBAI PAKAI RANGE ROVERS DISKAUN, RAKYATNYA DUDUK DALAM KHEMAH. TAHNIAH HAJI.. TERUSKAN USAHA INI.. ERR HAJI PUN ADA BMW BELI DENGAN MENANTU PRESIDEN KE, DIA PANDAI JUAL BELI KERETA RECOND

May 18, 2017 at 11:58 AM

Penulis menulis apa yang ada dilubok hati. Penulis menulis apa yang ada difikiran, dari pengalaman dan sedikit sebanyak perasaannya katika dia menulis.
Tapi, apabila penulis itu diBAYAR...... penulis itu jadi tiada harga tetap. Pelacur.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger