DAP nak bawa BABI ke Restoran McDonald's Protest Polisi ISLAM


McDonald's menjelaskan kenapa rangkaian makanan segera itu mensyaratkan kek hari jadi yang dibawa masuk ke restoran mereka mesti diperakukan halal ialah bagi mengekalkan integriti sijil halal yang diperolehi.


McDonald menjelaskan mereka melaksanakan dasar tiada makanan luar bagi memastikan semua produk yang disediakan dan dinikmati di restoran mereka halal. Bagaimanapun ada sedikit kelonggaran kepada kek hari jadi yang dibawa pelanggan, dengan syarat ia mempunyai sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malasia (Jakim).

Tapi malang polisi ini telah di'viral'kan (tular) oleh kumpulan anti Islam. Lagi malang ada orang Islam bersama mempersoalkan polisi ini dan menjadi penyokong kumpulan bukan Islam ini.



Seorang bekas pemimpin kontroversi DAP Hew Kuan Yau menyeru orang ramai memboikot McDonald's.

Gesaan itu dibuat susulan tidak puas hati dengan dasar yang hanya membenarkan kek diperakui halal dibawa masuk ke restoran rangkaian makanan segera itu.

Beliau yang lebih dikenali sebagai 'Superman' mengaitkan langkah itu dengan “hagemoni Islam”.

“Kita mesti boikot sampai (polisi ini) terbatal dan mereka memohon maaf. Kalau setuju sila share,” tulisnya di Facebook pagi ini.

Yang pelik puak DAP ni tak pula memboikot RESTORAN VEGETARIAN? Sedangkan  restoran berkenaan tidak membenarkan membawa babi panggang ke dalam restoran mereka.


Share this article :
 

+ comments + 2 comments

Anonymous
December 31, 2016 at 9:40 AM

Klu dah anti Islam tu memang gitulah perangainya.

January 20, 2017 at 9:53 AM

Dia dah istyihar keluar DAP, sbg seorang Islam statement ni kena betulkan semula

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger