Malaysiakini beriya-iya untuk menjayakan Gabungan UMNO - PAS


Gabungan UMNO - PAS mula tersebar apabila ada sekumpulan dalam pimpinan PAS yang mahu mengambil kesempatan daripada idea untuk mendekati UMNO bagi tujuan dakwah. Kumpulan ini tidak dapat menguasai PAS selagi ulama dalam PAS masih 'dominan'. Kebetulan kumpulan ulama lebih ramai yang bersetuju dengan idea mendekati UMNO bagi tujuan memecah tembak sempadan ahli di peringkat 'grasswood'.

Mereka melobi Tuan Guru Nik Abdul Aziz dengan maklumat yang salah melalui setiausaha politik sehingga hubungan TGNA dengan TGHH menjadi renggang. Akhirnya Allah selamatkan mereka berdua dengan maklumat yang benar akhirnya SU Politik Anuar Bakri dipecat dan TGNA telah mendapat maklumat yang betul.

Selepas SU Politik dipecat, kedudukan Husam Musa dengan TGNA menjadi makin renggang kerana dipercayai Husamlah menjadi 'tok dalang' wayang di Kelantan. TGNA pergi sendiri jumpa Ustaz Ahmad Yaakob dan menyerahkan jawatan MB kepada Ustaz Ahmad Yaakob dan maka terjadilah apa yang ada lihat pada hari ini.

Perancangan untuk menunjukkan solah-olah PAS-UMNO nak bergabung ini sangat teliti sehingga ramai orang percaya dan akhirnya Allah telah menunjukkan kebenaran, satu persatu tuduhan ini terbongkar dan akhirnya mereka yang membuat fitnah telah menerima 'kesengsaraan'nya.

Bayangkan daripada 2008 apa kita tak dengar. Kononnya ini, kononnya itu. Tapi semuanya fitnah. Semasa kempen muktamar akhir pemilihan, ramai yang menyebut jika golongan ulama menang PAS dan UMNO akan bergabung. Bukan menang malah hampir 100% dikuasa oleh ulama. Ingat belum ayam berkokok PAS dan UMNO duduk semeja. Tapi sampai hari masih tak ada bukti yang boleh diberikan hujah.

Yang lagi pelik mulut kata PAS-UMNO nak gabung tapi bila PAS tak mahu sertai PAKATAN HARAPAN beri tempuh. KAN BODOH NAMANYA....

Jika UMNO-PAS tak bergabung, kedudukan PAKATAN HARAPAN tiada apa-apa erti? Tiada kekuatan dan tiada peluang untuk menjatuhkan UMNO / BN. Oleh itu agenda PAS-UMNO mesti diteruskan.

PAN yang sebelum ini menjadi nadi utama dalam agenda ini gagal, malah ramai netizen melihat PAN sebenarnya TONGKAT UMNO dan menjadi faktor PEMBANGKANG tak boleh tawan Putrajaya.

Jadi kena ada orang lain ambil alih tugas ini.
Kini akhbar pembangkang mengambil tugas untuk mencanangkan setiap masa seolah-olah PAS -UMNO dalam keadaan nak bercium, berpeluk dan macam-macam lagi. Tak hairan Malaysiakini akan menjadikan berita ini berita utama. Cuba nak 'brainwash' minda pembaca

Maka dengan itu MALAYSIAKINI menjadikan dirinya BARUA dalam usaha jahat ini..Hilang etika kewartawanan dan maruah diri. Akhirnya MALAYSIAKINI menjadi 'SAMPAH' macam akhbar UMNO UTUSAN MALAYSIA.

Orang bodoh akan sentiasa ditipu, itu lumrah dunia. Dan MALAYSIAKINI akan menipu anda sebagaimana UTUSAN dan UMNO TIPU rakyat. Jadi jangan membodohkan diri membiarkan pemikiran anda dikuasai oleh maklumat yang tidak benar.

Allah adalah sebaik-baik rujukan kita.  Allah berfirman, maksudnya:-

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].



Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
December 18, 2016 at 10:25 PM

Pemfitnah tak akan berjaya selamanya kerana Allah akan bongkarkan dalam keadaan yg tak diduga.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger