DAP Tak Mahu Jawatan PM, Hanya Mahu Jadi “PuppetMaster” aje!


"Kami tidak pernah minta supaya seorang yang berbangsa Cina menjadi Perdana Menteri tetapi menyokong seorang Melayu" kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika Konvensyen DAP 2016 di sini, hari ini.


Menurutnya lagi, parti itu juga tidak berhasrat menguasai kerajaan sekiranya mereka menang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

"Kami tidak akan menguasai kerajaan sekiranya pembangkang memenangi kuasa tetapi akan menjadi rakan kongsi" Katanya lagi.

Saya setuju dengan kenyataan Lim Guan Eng ini. DAP pun tak minta jadi ketua pembangkang walaupun mendapat kerusi yang lebih.

Kerana DAP hanya mahu jadi "Puppet Master" aje yang akan mempuppetkan parti-parti Pakatan Harapan lain. Paling mudah lihat, tengok macam jadi kepada parti PAN, sekadar balaci untuk bersetuju dengan apa yang DAP kata walaupun melibatkan agama Islam.



Saya akan menulis dalam hal ini dengan tajuk "DAP tanding 60 kerusi takkan boleh kuasai Malaysia" dalam artikel berasingan.

Untuk kali ini suka saya bawa petikan daripada AIDCNews.
Dalam amalan PH sekarang, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen dan ketua PH, walaupun pada hakikatnya, DAP mendominasi dalam gabungan pembangkang itu, di mana DAP mempunyai 37 Ahli Parlimen berbanding dengan PKR, 28 Ahli Parlimen sahaja.
Keadaan sama juga berlaku ketika mentadbir Kerajaan Negeri Selangor, DAP yang mempunyai 15 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) telah bersetuju melantik ADUN dari PKR sebagai Menteri Besar, walaupun PKR hanya mempunyai 13 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sahaja.

“Ramai sudah mengetahui bahawa dominasi atau dominan dalam PH dari segi kerusi Parlimen dan pengaruh ialah DAP jadi ini akan menyebabkan ketuanan DAP itu akan mempengaruhi parti yang memerintah.
Anda boleh fikir sendiri, jika anda memahami politik Malaysia. Yang ini puak-puak PAN dan IKRAM buta mata hati untuk memhaminya, sebab mereka sekarang dah jadi PUPPET!


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
December 5, 2016 at 2:08 PM

Jikà nàmpak peluang kuasa di dunia saja maka jadilah kecelaruan mcm hari ini. Rela korbankan kepentingan agama demi kuasa. Klu dah dpt kuasa tak mustahil lebih teruk drpd sang penguasa yg ada skrg.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger