Konvensyen Parti PAN, Lebih banyak kerusi daripada Perwakilan


Hari ini segenap setahun parti PAN yang mengkhianati PAS mengadakan Konvensyen Nasional PAN 2016 di SACC, Shah Alam. Lebih kurang 301 pewakilan yang mendaftar semasa majlis perasmian parti berkenaan.

Jika kehadiran ini dinisbahkan cakap-cakap pemimpin PAN yang kononnya keahlian mereka telah mencapai lebih daripada 80,000 orang sangat menyedihkan.

Telah banyak bukti menunjukkan cakap-cakap itu sekadar nak sedapkan hati dan menghiburkan ahli sedia ada supaya tidak menjadi mereka tidak kecewa dan terjun Jabatan Pulau Pinang.

Saya telah menunjukkan statistik parti PAN dalam artikel saya lalu (baca di sini). Ada dikalangan ahli PAN kata itu andaian sahaja sedangkan hari ini terbukti benarnya data tersebut.

Negeri-negeri yang seperti Terengganu, Pahang, Negeri Sembilan, Melaka, Wilayah, Perlis, Sabah dan Sarawak tidak menunjukkan perwakilan yang jelas dalam Konvensyen ini.


Saya telah menulis bagaimana pendedahan Mejar Zaidi berkenaan pengurusan parti PAN yang sangat teruk (baca di sini).




Untuk menunjukkan kehadiran penuh semasa konvensyen berkenaan anak-anak dan pemerhati telah diminta untuk memenuhi kerusi perwakilan. Malah gambar yang dilihat pada sebelah sisi tidak menunjukkan jumlah kehadiran sebenar. Lihat gambar di bawah.



Dalam keadaan tak ada orang pun, cybertropper parti PAN telah menyerang PAS kononnya kehadiran konvensyen ini mengalahkan parti berumur 64 tahun.

Kesian.
Dan Katakanlah: “Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap”. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap. (QS.al-Isra’ :81)
Sudah menjadi kenyataan kepada kita bahawa setiap perkara yang buruk pasti akan terdedah jua. Sekarang ini fitnah dan tuduhan parti PAN kepada PAS kononnya bersama dengan UMNO sampai sekarang masih belum terbukti. Mereka tercari-cari untuk menjadikan bukti sehingga kalau ada pimpinan PAS bersama dengan UMNO dalam majlis-majlis kebiasaan, keagamaan dan kerakyatan akan dikatakan ini buktinya.

Hanya mereka yang berfikiran matang sahaja mampu mengetahui yang hak dan benar.


Share this article :
 

+ comments + 6 comments

Anonymous
December 11, 2016 at 7:33 AM

PANdusta kah kah kah

Anonymous
December 11, 2016 at 9:27 AM

PAS - Republik Islam Iran... Ehhhh Terengganu...Ayattollah Hj Hadi

Anonymous
December 11, 2016 at 11:49 AM

Kutuk pas...pastu ajak bergabung...ptuiii...

Anonymous
December 11, 2016 at 1:11 PM

Biar PAN dengan keegoan nya.. Tunggu dan lihat perancangan Allah untuk mereka...

Anonymous
December 11, 2016 at 6:32 PM

Parti yg ditubuhkan tanpa asas yg betul dan kukuh. Hingga kini perjuangannya hanya bersekongkol dgn Dap utk serang Pas. Itu je. Umno Bn tepuk tangan.

Anonymous
December 15, 2016 at 12:13 AM

Sesuatu parti yg baru ditubuhkan sepatutnya mempamerkan kekuatan prinsip, misi perjuangan dan what is the vehicle to achieve that mission n vision.
Pan pula since day one bullet yg ada hanyalah condemn perjuangan orang lain. Mana kekuatan depa pun org tak tau. Pan ni ibarat baru berjaya buat basikal dah condemn superbike Honda...haa jumpa pun analogy paling simple....

Patutnya pi la promote kelebihan basikal hangpa tu...carik your own market with your own strategy and different in concept. Ini tidak. Cakap berdentuam dentum. Bila org buat searching, presidennya penuh dgn masalah silam. Itu patutnya loophole besar yg perlu diatasi. Bukan dok bantai org sana sini ibarat Pan shj yg betul.

Bila pemimpin Pan dlm Pas, Pas itu lah syurga. Bila pemimpin Pan takde dlm Pas, tiba2 Pas itu telah jadi neraka. Itulah maksud tindakan Pan dimata public dgn apa yg depa buat hari ini..sedangkan Pas selang hari semakin istiqamah dgn rutin harian mereka kpd masyarakat. Membantu masyarakat ditempat2 yang semakin susah mencari guru2 mengaji. Menguatkan sistem pendidikan Islam anak2 di tadika Pasti demi membentuk sahsiah masyarakat yg makin tenggelam dgn instruments2 barat. Tapi Pan dok sibuk hentam??? Ingat masyarakat buta ke apa?

Bina parti secara terburu buru dgn keluar drpd Pas itu shj sudah HUGE mistake yang membuatkan kapal Pan senget. Tambah pulak pergi mengutuk menghina tempat korang dulu tumpang berteduh. Lagi parah...jahanam terus kapal. Apa logik dlm sistem komunikasi canggih ini, Pan masih memilih sistem ortodok dlm mengambil tindakan. Siapa yg akan percaya?? Itu permasalahannya

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger