Najib Hadir Sandiwara Mahathir Hadir Macam Mana?


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyifatkan kehadiran Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak di himpunan Solidariti Rohingya di Stadium Titiwangsa hari ini hanyalah satu sandiwara.


Lim Guang Eng  hairan apabila Najib secara tiba-tiba menunjukan sifat prihatinnya terhadap etnik itu. Ini semua hanyalah satu 'wayang' bagi mereka." katanya ketika memberi ucapan sewaktu Konvensyen 2016 di sini, hari ini.

Bagaimana pula dengan Tun Mahathir? Tak komen sama ke En. Lim Guan Eng?

Setiausaha organisasinya, Anthony Loke Siew Fook dalam satu kenyataan sebelum ini mengatakan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak dipelawa ke Persidangan Kebangsaan DAP kerana Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bukan parti komponen Pakatan Harapan.

Bukan sahaja tak dijemput, tapi DAP Pulau Pinang mengecam dan menghina Mahathir dalam Konvesyen Negeri beberapa hari lalu.

The Star, telah membuat laporan wakil DAP Bahagian Taman Chai Leng, Shamsher Singh Thind mempersoalkan adakah veteran DAP Lim Kit Siang tidak berasa malu ketika bersama Dr. Mahathir.
“Kenapa beliau datang kepada DAP dan Bersih sekarang? Kerana beliau takut bahawa jika pembangkang menang  dalam pilihan raya nanti, kita akan mendedahkan segala-galanya.

“Ia seperti mahu menyelamatkan pelacur, tetapi beliau adalah bapa ayam yang menjadikan wanita itu sebagai pelacur,”
Kenyataan penghinaan Shamsher ketika konvensyen DAP Pulau Pinang mendapat tepukan gemuruh perwakilan DAP.



Hari ini Tun Mahathir menebalkan muka datang pukul 10.15 pagi ke Konvesyen DAP di IDDC. Dia duduk di celah kerusi Ketua Parlimen dan Penasihat DAP.



Kalau Lim Guan Eng boleh kata Najib SANDIWARA, agaknya Lim Guan Eng boleh kata Mahathir ini apa? Kaki "HIJACK" majlis Pakatan Harapan?

Pada Konvensyen PAKATAN HARAPAN dia datang dia membuat ucapan penutup. Malah sidang media dialah yang menjawab soalan seolah-olah dia ketua Pakatan Harapan. Pada Himpunan BERSIH5 pun sama dia balik awal daripada luar negara terus ke perhimpunan BERSIH. Dia juga membuat ucapan dan mengakhiri himpunan BERSIH5.

Apa yang saya boleh simpul ialah Tun Mahathir memang bijak, sehingga semua pimpinan PAKATAN HARAPAN di'bodoh'kannya termasuk Anwar sekali.

Kesian kepada Anwar, dia (Mahathir) menuduh, dia memenjara dan akhir sekali dia ambil REFORMASI perjuangan Anwar. Anwar diketepi secara tak sedar secara hina oleh Mahathir.

Rakyat lupa tentang MAHAZALIM dan MAHAFIRAUN kerana kelicikkan Mahathir dan  "MELAYU YANG MUDAH LUPA" memang benar dan kini CINA DAP pula kena auta.


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
December 5, 2016 at 2:11 PM

Memanglah lge akan kata mcm tu sbb dia tak nak rakyat beri perhatian kpd nasib umat Islam Rohingya. Terserlah sikap anti Islam.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger