Ahli Panel NUNJI’17 Tapi Kaki Penyebar Fitnah


Fasal 4.7.1 Peraturan-Peraturan Pemilihan PAS 2013 (Pindaan 2016) ada menyatakan kaedah-kaedah pemilihan dalam Parti PAS. Setiap ahli berhak untuk dicalonkan dan jika ada 2 percalonan maka ahli tersebut layak bertanding.

Syarat-syarat untuk menarik diri juga ada dalam perlembangaan dan ada kawasan membuat pindaan calon tidak dibenarkan untuk menarik diri. Saya rasa selepas pauk-puak PAN dan IKRAM tak ada dalam PAS kini pemilihan PAS menjadi aman dan harmoni dan ramai yang cuba menarik diri sehingga ada dikalangan PAS kawasan tidak membenarkan menarik diri.

PAS Kawasan Pengkalan Chepa pula tak wujud pertandingan untuk jawatan YDP dan TYDP. Tapi entah macam mana ada percalonan untuk Nik Abdul bagi jawatan TYDP. Bagi PAS Kawasan Pengkalan Chepa itu perkara normal dan Nik Abdul pula tidak tidak dibenarkan menarik diri.

Nik Abdul tak adapun semasa Mesyuarat Agung PAS Kawasan Pengkalan Chepa kerana dia ada di Konvensyen Profesional Malaysia di Cyberjayabersama Presiden PAS.

Keputusan undi itu biasa dalam PAS tetapi TIDAK biasa bagi KAKI FITNAH.

Apabila Nik Abdul kalah dalam pemilihan itu, maka ada yang gatal tangan buat sebarang fitnah kenyataan Nik Abdul kononnnya tak kenang jasa Ayahnya Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Seberan ini dipanjang pula oleh mereka yang buta maklumat dan mempunyai sifat prasangka buruk. Yang peliknya penulis buku politik pun boleh sebar maklumat kenyataan Nik Abdul dengan alasan dia sekadar mengulas sahaja.



Lagi pelik seorang ahli Panel NUNJI'17 pun sebar perkara yang sama.

Pembaca tahu apa itu Nunji? NADWAH Ulamak Nahdhah Jadidah (NUNJI) yang dianjurkan oleh parti PAN. NUNJI  kata PAN adalah untuk mencerdaskan pemikiran ahli PAN khususnya dan orang awam umumnya, kepada memahami maksud Syariah itu sendiri dalam kerangka tujuan dan prinsip utama mengapa Syariah itu dilaksanakan.

Bayangkan kalau ahli Panel NUNJI pun kaki fitnah. Itu ibarat ikan yang busuk di kepala. Habis semuanya busuk, buruk dan patut dibuang.


Saya tak hairan ahli panel Nunji seperti Wan Ji ini menyebar fitnah kepada Nik Abdul kerana sejarah lampau pun Wan Ji ini adalah penyebar fitnah dalam PAS sehingga banyak perkara buruk berlaku dalam PAS. Dia pernah dipecat daripada Unit Kajian Dewan Ulama PAS kerana menyebar maklumat sulit kajian Dewan Ulama PAS.

Satu contoh lagi dia juga pernah fitnah kepada Suhaimi Embong sebagai penulis BatuApi dan menyebabkan Aduka Taruna tertipu dengan Wan Ji ini akhirnya Aduka Taruna pergi ke Rusila mengamuk disana dan dikatakan dipukul (dil'epuk' kepala). Anda boleh baca tulisan BatuApi yang sampai sekarang WanJi tidak menjawab "Wan Ji @ Al Bakistani munafik, penyebar fitnah".

Sangat malang kalau KITA HIDUPKAN BUDAYA FITNAH kerana Saidina Umar pernah berkata mereka yang menghidupkan fitnah akan terbakar dirinya.


Share this article :
 

+ comments + 4 comments

Anonymous
March 20, 2017 at 1:41 PM

Itu la PAN Imayam. Kalau disuruh pilih DAP atau Imam Hanafi, nescaya PAN akan memilih DAP

Anonymous
March 21, 2017 at 7:50 AM

Golongan karut yg suka buat onar. Lupa hari perhitungan di mahkamah Allah.

March 21, 2017 at 9:38 AM

kaki fb tu pun korang sokong, kat parlimen senyap sunyi, ada presiden pulak kaki ponteng

Anonymous
March 21, 2017 at 10:47 AM

Kaki Buat lari kursi n kaki baiaah sesajeee camne?

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger