Aku Ingat Cerdik Hanipa Maidin, Rupanya Bodoh!


Maaf haji (ada juga orang panggil saya lebai) kasar lagi dalam tulisan kali ini. Haji bukan suka sangat menulis kasar tetapi rasanya sesuailah dengan Hanipa Maidin kalau ada yang mengenali dia ni! Mulut Hanipa mana ada lesen!


MP PAS dah faham mengenai RUU 355. Jadi apa guna nak provokasi UMNO. Biarlah dia bentang. Kita nak juga lihat sejauh mana UMNO bersungguh-sungguh mengenai RUU 355 ini.

Lagi pun mengenai sebat. Dalam Islam banyak hurai dan cerita pasal sebat. MP PAS semuanya dah tahu cara dan kaedah sebab. Kita sekarang dalam proses memikir bagaimana cara untuk melaksanakannya jika RUU 355 ini lulus dan hukuman sebat boleh dijalankan. KITA NAK PAMER kepada masyarakat termasuk masyarakat BUKAN ISLAM tentang hebat dan baiknya hukum sebat Islam dengan sebat yang ada dalam undang-undang sekarang.

Bukan kita mencari jalan, mencari kelemahan dan mencari alasan supaya orang melihat RUU 355 ini susah dan sukar untuk dilaksanakan dalam masyarakat majmuk sedang RUU 355 tiada kaitan dengan bukan Islam. Inilah kerja parti PAN dan PKR. Tak hairan Rafizi INVOKE kata kajiannya 70% Melayu Islam tak faham. Kajian ini betul kerana MP Islam macam Hanipa pun tak faham, maybe Hanipa termasuk juga dalam 70% yang tak faham dalam kajian Invoke Rafizi tersebut.


14 Mac 2017 lalu dua penduduk beragama Buddha secara suka rela memilih dihukum mengikut undang-undang syariah selepas didapati bersalah. (baca di sini)

Orang yang bukan Islam yang didapati bersalah melakukan jenayah boleh memilih untuk dihukum mengikut undang-undang syariah atau kanun jenayah di Aceh tetapi RUU 355 tidak ada pilihan untuk orang bukan Islam di Malaysia jika dilaksanakan.

Kesalahan berjudi mengikut undang-undang kanun jenayah Aceh boleh dihukum penjara 10 tahun dan denda Rp25 juta (RM8,337).

“Dengan menerima hukuman mengikut undang-undang syariah, kedua-dua mereka ini secara suka rela mahu disebat,” kata pendakwa raya Aceh Besar, Aziz yang dipetik Jakartapost.

Kenapa orang beragama Buddha memilih hukuman Islam?
Islam itu zalim dan jahat ke? Dia tak tahu ke?

Bila undang-undang Islam dilaksanakan orang Islam dan bukan Islam akan melihat keindahan dan kebijaksanaan hukuman Islam kerana HUKUMAN INI DATANGNYA daripada ALLAH bukan daripada Tok Lebai PAS!

Bayangkan 2 orang bukan Islam ini memilih undang-undang BUKAN ISLAM, macam undang Malaysia sekarang ini. Dia akan dipenjara mungkin 3 tahun (tak payah 10 tahun). 3 Tahun dia penjara siapa nak tanggung anak bini dia ni?

Anak bini dia tak bersalah tetapi undang-undang BUKAN ISLAM menghukum anak bini mereka juga. ADIL kah ini?? Engkau orang selaku tanya adil ke undang-undang Islam. Engkau memang sama dengan SITI KASIM! semuanya mahir undang-undang.

Ini orang KAPIR tak tak mahu!
Ini DAP tak nak yang tentang macam nak giler!

Ini yang HANIPA MAIDIN BODOH nak faham sampai hari ini.


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

March 24, 2017 at 11:38 AM

maaf lah Haji...bila mangkuk macam Hanipa, Mujahil dak masuk Pasti Ayam Negara yang berkiblat DAP (tak tahu pulak bila MahPuz muka tak malu nak masuk DAP), otomatik dia orang jadi GILA..GILA bela undang2 Sekular yang menjadi pegangan sejati sampai mati dan kena langlkag mayat macam Karpal Singh!

Anonymous
March 24, 2017 at 5:04 PM

Kalau dah faham kenapa Haji Hadi minta tengok draf dulu? Dulu org mintak tengok draf dia sblm bersetuju, bising. Ini bukan ruu yg dibawa oleh Marang. Ni yg akan dibawa oleh kerajaan. Tak kan MP PAS tak de rasa ingin tahu? Ke memang tak tau apa2 sbb tu tak tau nak tanya apa?

March 24, 2017 at 9:50 PM

Anonymous March 24, 2017 at 5:04 PM tidak faham apa yang ditulis oleh Haji Hassan mungkin kerana emosi. Rasanya perbahasannya mengenai sebat.

Anonymous
March 24, 2017 at 10:15 PM

Haji ni komen pasal kenyataan Hanipah Mydin yg hairan kenapa MP2 PAS senyaaaaap je bila Jamil ckp pasal RUU355. Dia kata semua MP2 tu dah paham padahal kerajaan blm buat draf lagi.

Anonymous
March 26, 2017 at 10:32 PM

Klu sebut pasal Islam akan ada yg tak setuju. Yang bukan Islam dn yg munafik. Begitulah sejarah berulang.

Anonymous
March 27, 2017 at 1:50 PM

ada org buat2 x phm

March 27, 2017 at 11:27 PM

Anonymous March 24, 2017 at 10:15 PM rasa tak tonton perbahasan. Kemudian komen emosi pasal Jamil. Anda kena rasional jangan emosi.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger