Mohd Amar Kalah Tapi Tak Tubuh Parti Baru dan Jaja Kononnya Orang Halau Keluar Parti


Ada usaha seragam menyerang Dato' Mohd Amar bin Abdullah, Timbalan Menteri Besar Kelantan oleh cybertropper, facebooker dan termasuk penulis. Usaha ini adalah untuk merosakkan imej dalam istilah cybertrooper "Pembunuhan Karektor".

Sebelum ini penyerang menyasarkan Ustaz Nassaruddin Haji Daud, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Serata Kerajaan Kelantan kerana beliau antara yang lantang mematahkan hujah puak-puak PAN dan IKRAM.

Sama dengan Ustaz Nassaruddin, Dato' Nik Amar mempuyai kepetahan dalam berhujah dan mematikan hujah parti PAN termasuk Husam Musa. Dia mempunyai ilmu mantik yang agak baik selain daripada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Cybertropper, facebooker dan termasuk penulis biasanya menggunakan beberapa patah perkataan dalam kuliah atau ceramah untuk diperbesarkan seolah-olah itu salah, kasar dan tak betul.

Kita tidak lupa bagaimana TV3 mengulangi perkataan barua dan celaka kuliah Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam siaranya untuk menunjukkan seolah-olah Tuan Guru Nik Aziz kasar orangnya.

Begitu juga dengan penerima BR1M seperti Ayam dan Lembu.



Mereka akan mengulang-ulang perkara ini untuk menunjukkan seolah-olah Tuan Guru Nik Abdul Aziz seorang yang kasar dan jahat perkataannya.

Tuan Guru Haji Abdul Hadi juga kena nasib yang sama apabila ucapan penggulangannya selama 1 jam 8 minit, kurang 2 minit daripada ucapan Dasar pada Muktamar PAS di Johor.

Apa Malaysiakini jadikan berita utama?

Perkataan "Barua". Perkataan barua diperbesarkan sedangkan ucapan itu tak sampai 1 minit pun. Semua ucapan yang bernas dan saranan yang baik untuk PAS ditenggelamkan dengan ualasan BARUA ini.

Ini kerja "pembunuh karektor" yang mencari kesempatan atas tujuan untuk menjatuhkan imej Presiden PAS tersebut, Maka penulis yang tidak ada akhlak akan menulis mengikut persepsi mereka dengan berakidahkan 'persepsi' semata-mata tanpa melihat akhlak Islam yang sebenarnya bagi menambahkan serangan untuk memburukkan lagi.

Dulu kerja ini dibua ole UMNO dan media UMNO speerti TV3 dll. Tapi kini kerja UMNO ini dilakukan oleh sekumpulan daripada PH dan puak PAN.

Kita masih ingat bagaimana wartawan ingin dapatkan berita jawapan Presiden PAS mengempung Presiden PAS di Rusila dalam perjalanan beliau nak naik kerumahnya selepas kuliah, Presiden PAS di tanya oleh wartawan mengenai salam damai Lim Kit Siang.



Presiden PAS menjawab dalam sekitar 1 minit 16 saat. Video yang pendek itu mereka mencari ruang untuk dijadikan hujah bagi menyerang balas Presiden PAS. Maka keluar Lim Kit Siang nak Saman Presiden PAS. Semua akhbar pro-pembangkang menyerang Presiden PAS. Penulis yang tak ada akhlak pun sama mengulaslah mengikut akidah persepsi masing-masing.

Ini semua kerja terancang PEMBUNUH KREATOR untuk menjatuhkan kepimpinan mana-mana pimpinan Islam yang tidak disetujui.


Kalau Presiden PAS JAHAT perangainya macam Lim Kit Siang. Sudah parti Presiden PAS boleh saman Lim Kit Siang pula kerana dalam ceramahnya di Selangor beberapa hari lalu mengatakan Hadi sokong kleptokrasi. (anda boleh dapatkan video ceramah ini di laman parti PAN Nasional)


Tapi PAS berjiwa besar tak macam perangai puak-puak ni.

Mereka menjadikan sesuatu yang tak benar seperti benar. Saya bagi contoh untuk pembaca merenunginya.

Betul ke Rosmah menyimpan duit dalam tabung semenjak kecil lagi untuk beli cincin?? Saya tunjuk ini bukan nak membela Rosmah dan UG dengan UMNO. Tapi nak minta anda semua berfikir bahawa kerja jahat menjatuhkan seseorang memang ada. Mereka didalangi oleh cybertropper, facebooker, blogger dan penulis, termasuk penulis buku dan artikel.

Saya juga ambil contoh ini kerana ini antara serangan yang paling berjaya.

Oleh kerana sikap pembaca Malaysia mempunyai kelemahan membaca tidak teliti dalam apa-apa isu maka kelemahan ini dipergunakan oleh cybertropper untuk memesongkan maklumat yang ada menyebabkan pembaca menjadi bodoh dengan isu sebenar.

Rosmah beli cincin dengan duit tabungan adalah editan pada akhbar Utusan Malaysia.


Berita ini menjadi tersebar dengan lebih luas kerana ada penulis yang tersohor mengulas berita dengan persepsi masing-masing untuk menunjukkan tidak logiknya boleh kumpul duit daripada kecil.

Ini menunjukkan psywar ini berjaya.

Makin menarik, jika diulas pula oleh kartunis.




Kemudian Rafizi menjelaskan.



Kalau setakat ada penulis buku yang membuat komen nakal (joke) kepada Dato' Nik Amar dalam facebooknya. Bagi saya itu sekadar melepaskan perasaan marah, dendam dan tidak puas hati kepada pasti lamannya.

Kadang kala nafsu membuatkan seseorang lupa diri dan pertimbangan dalam membuat sesuatu sehingga mereka 'tersesat' untuk mendapat maklumat yang benar.



Share this article :
 

+ comments + 3 comments

Anonymous
March 6, 2017 at 9:58 PM

Pembangkang perlu menukar pendekatannya daripada ‘meracun’ kepada ‘memujuk’ rakyat supaya menumbangkan pemerintahan Umno-BN kerana ternyata kempen mereka selama ini tidak berkesan, kata Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.

-Antarapos

Anonymous
March 6, 2017 at 10:09 PM

SAMBUNGAN

11) ADUN Baruas Ngeh Koo Ham adalah anak saudara kepada Chin Peng (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya). Manakala Nga Kor Ming adalah sepupu Ngeh. Chin Peng pula dikatakan menggunakan peguam yang sama digunakan oleh Ngeh. Ngeh juga merupakan ahli pertubuhan Socialis International yang mendukung ideologi komunis dan sosialis.

12) Pada 1969 DAP pertama kalinya menyertai Pilihanraya Umum. Ketika Pilihanraya tersebut DAP berkempen untuk mansuhkan perkara 153 Hak Istimewa Orang Melayu. Perarakan kemenangan DAP di Kuala Lumpur yang akhirnya mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969.

13) Perarakkan oleh Pemuda DAP yang mengangkat penyapu gergasi bertujuan untuk ‘sapu’ orang Melayu. Ada yang kencing pada orang Melayu, maki hamun serta menunjukkan kelakuan yang kurang ajar kepada orang Melayu pada 13 Mei 1969. Melayu dilabelkan sebagai ‘sakai’ ‘melayu masuk hutan’ dan ‘balik kampung tanam jagung’.

14) Pada 12 Mac 2008 Kit Siang mengarahkan semua ADUN DAP Perak memboikot perlantikkan Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak. Kit Siang tidak mahu PAS menjadi MB. Kit Siang dikatakan mahukan Ngeh Koo Ham sebagai MB Perak. Selepas perjanjian Pangkor 2 diadakan barulah DAP bersetuju Nizar Jamaluddin menjadi MB bagi negeri Perak. Dalam perjanjian itu Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak tidak boleh menyebut Perak akan menjalankan pemerintahan Islam. Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak tidak boleh menyatakan mana-mana terma yang berkaitan dengan PAS atau bahasa arab seperti Hudud dan Qisas. Jelas Nizar Jamaluddin hanyalah MB boneka kepada DAP!

15) Pada 6 Februari 2009 Karpal Singh telah mengeluarkan kenyataan biadap kepada Sultan Melayu di Malaysiakini. Beliau berkata “Saya meminta Sultan menghenti dan berhenti daripada melantik seorang Menteri Besar BN dan ahli majlis mesyuarat selepas tengah hari ini”. Kenyataan ini boleh dibaca di Malaysiakini. Ini menunjukkan bahawa DAP cuba untuk menghapuskan kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu.

16) Dalam sebuah buku bertajuk “Conversation With Lee Kuan Yew” tulisan Tom Plate, Lee Kuan Yew menyatakan dengan jelas bahawa ” Bangsa melayu adalah suatu bangsa yang pemalas dan kurang berkemampuan (M/S 53). DAP menggunakan hujah ini dengan menyatakan kaum melayu sebagai bangsa pendatang. Mereka menafikan bahawa bangsa Melayu adalah penduduk asal di Tanah Melayu atau kini dikenali sebagai Malaysia.

17) Lim Guang Eng mempunyai cita-cita yang sama dengan Lee Kuan Yew, DAP mahu menjadikan Pulau Pinang sebagai ‘Singapura kedua’. Guan Eng dikatakan sudah menyiapkan cadangan untuk menyerahkan Seberang Prai kepada Kedah dan membatalkan perjanjian lama antara Kedah dan Francis Light. Cadangan ini mahu dibawa kepada Sultan Kedah.

18) Pada 18 Oktober 1990, Karpal Singh (Pengerusi DAP) mengeluarkan kenyataan “Kami memberi pengakuan, untuk mewujudkan negara Islam. “LANGKAH MAYAT KAMI DAHULU”. Di Dewan Perhimpunan Cina Pulau Pinang. Butakah Melayu Islam terhadap kenyataan Karpal Singh ini? Atau sememangnya Hudud sudah tiada lagi dalam perjuangan Islam PAS?

19) Pada 25 Februari 2009 Karpal dilaporkan berkata”SAYA SINGH IS KING”. Ketika mengulas mengenai 100 laporan polis dan dua peluru hidup yang diterima beliau. Malah beliau memberi amaran kepada Pemuda UMNO supaya ‘jangan main-main dengan beliau’. Adakah Karpal Singh ingin menjadi Raja di Tanah Melayu?

20) Pada 10 Januari 2008 Karpal Singh telah menafikan kenyataan Haji Hadi Awang berhubung dalam isu Hudud dimana di sini jelas menunjukkan bahawa DAP MENOLAK HUDUD! Ini bermakna DAP anti undang-undang Islam dan anti agama Islam!

Anonymous
March 7, 2017 at 9:07 PM

Kerja fitnah Pas yg dulu sering dibuat umno kini telah diambil alih oleh Pan. Patutlah ada pndapat yg mengatakan Pan bgi krjasama dlm senyap kpd umno utk lawan Pas. Ada betulnya..

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger