Fitnah dah Jadi Darah Daging cybertropper, facebooker PAN dan PH



"Fitnah" berasal dari bahasa Arab yang berarti kekacauan, bencana, cobaan dan penyesatan. Fitnah sering dimaksudkan dengan berita bohong atau tuduhan yang diada-adakan untuk membinasakan seseorang. Al-Quran dalam surat Al-Hujarat ayat 12 jelas mengenai persoalan fitnah ini.


"Wahai orang yang beriman jauhilah kebanyakan dari prasangka, (sehingga kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) karena sesungguhnya sebagian dari prasangka itu adalah dosa dan janganlah sebagian kamu mengumpat setengahnya yang lain. Apakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keaddan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Jadi patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima Taubat lagi Maha Penyayang ".
Agaknya ayat amaran Allah ini ada kesan tak kepada puak parti PAN dan PH?

Mereka tak rasa apa-apa pun mereka apabila mereka cipta kenyataan pimpinan PAS untuk memberikan gambaran buruk kepada pimpinan PAS sehingga ada ramai orang awam tersalah sangka dengan pimpinan PAS berkenaan.

Mereka gembira sedangkan mereka abaikan tentang azab pedih daripada Allah s.w.t.. Mereka ini bukan ini bukan orang kafir tetapi Islam. Mereka solat dan bersedekah.

Terbaru Ustaz Nik Abdul terkena dengan kenyataan rekaan cybertropper jahat dan disebar luas pula oleh fecebooker jahat.


Sekali lagi saya nasihatkan kepada cybertropper, facebooker PAN dan PH jadi buat kerja JAHAT ini kalau anada betul-betul nak jatuhkan UMNO.


Share this article :
 

+ comments + 2 comments

Anonymous
March 19, 2017 at 11:47 PM

Nama je haji..umno yg setiap hari menipu rakyat sikit pun hang x sebut..tuhan pun hang nak tipu ye haji

Anonymous
March 24, 2017 at 8:43 AM

Pan memang tak ada kerja lain. Tiap hri fitnah Pas. Bukan nak lawan umno pun. Bohong sana sini konon nak jatuhkan bn.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger